Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2447348
Ik had laatst uit nood (normaal maal ik zelf voor de katten) een paar pakjes Smuldier vlees compleet gekocht. Tot mijn grote verbazing zijn ze hier dol op, een tijdje terug hadden ze ook hart van dit merk en dat viel ook zo goed in de smaak. Ze eten het vele malen beter dan mijn zelf gemalen spul en de kvv's die ik voorheen wel eens voerde zoals CB en Tinlo.

Smuldier is wel een makkelijk en goedkope manier van voeren en het feit dat ze het zo makkelijk vinden is helemaal fantastisch.
Toch heb ik er een apart gevoel bij, alsof het niet goed genoeg zou zijn.
Terecht of onterecht?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2447374
hier vinden ze het ook heerlijk!!
tja zit een calciumsupplement in en net als met alle kvv's moet je maar geloven wat ze zeggen dat erin zit...
maar wissel je af dan lijkt het me geen probleem!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2447397
Dat is een hondenversie dan (kattenversie hebben ze toch niet, meen ik?)?
Dat mag dan wel ter afwisseling, maar niet te vaak geven.  Het is al geen super hondenkvv, dus is dat voor je katten echt niet voldoende volgens mij.
De hoofdmoot moet toch kattenvoer zijn...
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2449765
De smuldier is voor hond en kat..
Begrijp ook wel dat het geen topvoer is maar lijkt me nog altijd beter dan brok. :-\
Door tomcat
#2449775
In de smuldier compleetversie  zitten volgens mij ook granen verwerkt. Dat lijkt me dan weer minder goed voor een kat.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2450063
tomcat schreef: In de smuldier compleetversie zitten volgens mij ook granen verwerkt. Dat lijkt me dan weer minder goed voor een kat.
compleetversies zijn gluten vrij, dus lijkt me dat daar dan geen granen inzitten
Gebruikersavatar
Door koekje
#2450324
Maar wel andere plantaardige dingen die niet in een kat hoeven.
Smuldier is niet 1 van de beste merken, alle waar naar zn geld immers.

Ter afwisseling zou je best een complete versie kunnen voeren, maar zeker niet de hoofdmoot van maken. Een kat heeft toch een wat andere voedingsbehoefte dan een hond.
Door Nantastic
#2466681
Hier ook een kat die dol is op lamshart en daarnaast ook op de runderhart van smuldier...

Ik dacht, laat ik ook eens vlees van smuldier bij hem proberen (want hij wil momenteel geen enkele vers vlees) blijkt er in de compleet van smuldier pens te zitten... Dat moet meneer natuurlijk niet...  Morgen krijg ik weer vlees geleverd en heb er maar eens 3 enkelvoudig vlees bij laten doen, kijken wat hij daar van vind. 
Door Rusty2010
#2506222
Smuldier geef ik Rusty als een verwennerij, klinkt vreemd maar die hond is er gewoon stapelgek op.
Als ik het ontdooide pakje openmaak is ie al helemaal dol, leg het in zijn bord en meneer draait om zijn as van gekkigheid.
En er is niks mis mee om het af en toe te geven.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2506225
Rusty2010 schreef: Smuldier geef ik Rusty als een verwennerij, klinkt vreemd maar die hond is er gewoon stapelgek op.
Als ik het ontdooide pakje openmaak is ie al helemaal dol, leg het in zijn bord en meneer draait om zijn as van gekkigheid.
En er is niks mis mee om het af en toe te geven.
Honden en katten lijken best op elkaar, maar zijn toch anders ;)
Door Rusty2010
#2506232
koekje schreef: Honden en katten lijken best op elkaar, maar zijn toch anders ;)
Oja, sorry :o, dit is het katten gedeelte :-\.
:biggrin2:
Nou, de vlees versie van Smuldier, daar trekken alle drie de poesjes hun neus voor op, zoals eerder is beschreven zal het wel de pens zijn die er in zit :-[.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2510361
Katten hebben op barf gemiddeld zo'n 3% van hun gewicht nodig.
Maar er zijn er ook die minder nodig hebben. 
Of ze van kvv meer of minder nodig hebben, hangt van het merk van kvv af...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 13 nov 2012, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rusty2010
#2510663
Mijn 3 poesjes krijgen ongeveer 200 gram pp (=per poes :biggrin2:)
Maar ze eten s'morgens, als het  niet bevalt, niet veel en door de dag komen ze elke keer een hapje eten en wie hoeveel krijgt is dan moeilijk te bepalen m.a.w ze zoeken het maar zelf uit.
Krijgen ze iets dat ze graag eten, Haaksbarf konijn, dan geef ik op twee borden s'morgens 250 gram, s'middags een blok koolvis en of kalkoen 100gram en s'avonds 250 gram Tinlo Makreel .....bijvoorbeeld.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door