Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
#250175
Tara krabt en bijt de afgelopen weken,deed ze al eerder maar niet zo erg als de laatste tijd.
Absoluut geen vlooien te zien...toch maar voor de zekerheid bij Angelique een paar biologische vlooienmiddelen(Canina)besteld,je weet maar nooit he?
Voordat ik het pakket bij het postkantoor ging halen heb ik de Twins een stevige borstelronde gegeven.
Bij Tara zag ik toen wel iets heel raars,haar buik en vooral de liezen waren roze-rood :o
Het liep door tot haar dijbenen van binnen.
Dit had ik nog niet eerder gezien.....
Ik kon echt geen bultjes of iets anders ontdekken.
Omdat Tara al eerder beet en krabte had ik bij Corine natuurvoer zonder gepofte rijst besteld,wat natuurlijk een gigantische service is he ;)
Vanaf vanmorgen geef ik dit aan haar.
Nu mijn vraag:
Kan het zijn dat ze toch overgevoelig is voor dat kleine beetje gepofte rijst in de Cb?
Tinus heeft echt nergens last van,jeukt niet,eet alleen maar :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#250260
Dat moet blijken als ze stopt met krabben na een poosje cb zonder rijst. Van te voren kun je dit moeilijk uitsluiten, in principe is alles mogelijk.

Is er een mogelijkheid dat het hormonaal is. Eén van mijn teven begon zich altijd tijdens de loopsheid de touwtiefus te krabben en te bijten, tot bloedens toe. Een week of 3 na de loopsheid was het dan spontaan weer over. Weet je nog wanneer het ongeveer begonnen is?
Laatst gewijzigd door Angelique op za 29 jan 2005, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#250521
Ze had al last ver voor haar loopsheid,beetje tenen bijten,beetje krabben..tot ik pas haar rode buik etc zag!
Ik ga in ieder geval deze week eens kijken hoe ze het op de cb zonder rijst doet.
Verder krijgen ze ook iedere dag zelf samengesteld.
Door tieneke
#251017
[quote="tessa"]
Mijn shih tzu krabt ook veel, ze is ook pas loops geweest dus ik wijt het daaraan, vlooien heeft ze niet, Tara is toch ook pas loops geweest?
[/quote]
Tara had het hiervoor al...
Voorlopig krijgt ze alleen cb zonder rijst.
De barfmaaltijden(wat iedere maand steeds meer wordt)kan het volgens mij ook niet aan liggen.
Ze krijgen verdeeld over een week:
Kipkarkassen
Kippennekken
Eendennekken
Kalfsstrotten
Lamsribben/nekken
Runderpens
Lamspens
Vis
Kruidenmix
Eieren
Pensstaafje
Fruit
Binnenkort komt er ook wild en ander gevogelte bij.
Brood en andere koolhydraten is hier helemaal uit den boze ;)
Na Kobus heb ik een echte koolhydraten-tic....
Ze hebben hier zelfs nog nooit een korstje brood of iets anders gehad.
Volgens mij ben ik de regelrechte schrik van iedere fervente brokkenvoerder ;D ;D
Door tieneke
#251019
[quote="Nitus"]
Het kan ook zijn dat Tara reageert op een bepaalde groentesoort? :-\
Maar ik zou eerst eens kijken hoe het gaat op CB zonder rijst.
[/quote]
De enige groente wat zij eet is van de Cb :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#251057
[quote="tieneke"]
De enige groente wat zij eet is van de Cb :-\
[/quote]Dat bedoelde ik ook, want het zou kunnen zijn dat er een paar andere groentes in de CB zijn gedaan. Ik lees namelijk op de site van CB dat de samenstelling van de groentes wisselt: http://www.carnibest.nl/menselijke-consumptie.htm , en dat er ook weleens tomaat doorheen zit. Nu heb ik hier op BP weleens gelezen dat sommige honden jeuk krijgen van tomaat, dus vandaar dat ik aan de groentes van CB dacht. :-\
Verder zat ik nog te denken aan pekel, als het bv in de wintermaanden is begonnen zou dat ook een verklaring kunnen zijn :-\. Al zou je dan de ergste jeuk aan haar poten verwachten.
Ik hoop dat je een oorzaak vind.
Door Nelly
#251203
Tieneke, ik heb zo'n 1.5 jaar geleden denk ik, ook een tijdje CB geprobeerd. Voorheen bibi. Na enige tijd begon Ashley (reu) tenen te bijten, te krabben, haar te verliezen en te stinken. Ben weer terug gegaan naar bibi en de problemen waren na korte tijd de wereld uit. Het zou dus toch wel kunnen dat er iets in CB zit waar niet elke hond tegen kan, kan natuurlijk ook het geval zijn met bibi. Maar goed, mijn 3 honden eten bibi en doen het daar heel goed op. Ben ook al begonnen om m'n 2 oude katers (14 jaar) langzaam om te wennen 8)
Door tieneke
#251263
Jaco en ik hebben vandaag de nollebakmosters met het biologische vlooienspul van Angelique behandeld,dit om echt alles uit te sluiten.
Zelf denk ik dat het toch aan het kleine beetje rijst ligt,probleem hopelijk opgelost met het natuurvoer zonder rijst.
Deze week hou ik haar goed in de gaten.
Kobus heeft het in ieder geval waanzinnig goed gedaan op de Carnibest,en als er eentje zeer ernstige huidklachten had was hij het wel.
Vandaag was de roze-rode uitslag in ieder geval al minder ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door