Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2509859
Weet iemand wat het gewicht van de zalmkoppen van degmeat/natuurlijk rauwvoer ongeveer is?
Het gewicht verschilt natuurlijk per kop maar om een menu te maken is het wel fijn om ongeveer te weten wat die dingen wegen.

En hoeveel van het menu mag ongeveer uit zalm bestaan? Nu krijgt ze een halve maaltijd aan zalmmix per week (333g) maar zalmkoppen zijn dacht ik wel iets zwaarder dan dat.

Alvast bedankt.  :)
#2509974
Thea schreef: Ik zou het niet weten.
Volgens mij kan het gewicht heel verschillend zijn.
Maar vraag eens aan je visboer of ze soms een kop of lijf voor je hebben ;)
Vaak kost het weinig tot niets ;)
Daar waren we al geweest, voor hem is het goedkoper om filet te kopen dan een hele zalm.  :-\


Voor ons is het gewicht wel redelijk van belang aangezien Shanti snel afvalt, en nu ze op barf staat is ze eindelijk langere tijd goed op gewicht.  :)
#2509976
Aangezien ik 2 kleien hondjes heb heb ik ze vorige week wel gedeeld, wat een smeerboel krijg je daarvan en je komt er bijna niet doorheen. Dus vandaag heb ik de grote honden allemaal een kop gegeven en de 2 kleintjes een lijf, dat ging veel beter ;D
Maar als ze niet zwaar genoeg zijn doe je er toch gewoon nog wat spiervlees bij? Of je geeft de andere dagen iets meer.
#2509998
TMG1961 schreef: Ik heb die van mij even gewogen..gewichten variëren tussen de 450 en 800 gram.
Je zegt dat ze een halve maaltijd..333 gram zalmmix per week krijgt. Dus met 1 zalmkop kom je makkelijk aan die 333 gram.
Bedankt, aangezien het winter word vervang ik die mix dan wel door een kop, wat meer kan dan geen kwaad.
Zwerver schreef: Aangezien ik 2 kleien hondjes heb heb ik ze vorige week wel gedeeld, wat een smeerboel krijg je daarvan en je komt er bijna niet doorheen. Dus vandaag heb ik de grote honden allemaal een kop gegeven en de 2 kleintjes een lijf, dat ging veel beter ;D
Maar als ze niet zwaar genoeg zijn doe je er toch gewoon nog wat spiervlees bij? Of je geeft de andere dagen iets meer.
Ja dat was ik ook van plan. Alleen is het wel handig om van tevoren te weten ivm bestellen. Aangezien ik het moet doen met "maar" 180L voor 1 hond en 2 katten bestel ik compleet voor die periode.
#2510911
Ik heb nu koppen van de visboer die zoeen 400 gram wegen. Mijn Berner krijgt 600 tot 700 gram bot per dag. Ik geef hem dan 1 zalmkop met wat bot erbij zodat hij toch aan zijn bewicht aan eten komt.

En hij is wat gevoelig voor dunne ontlasting, dus ik vind het ook wel prettig om er wat bot bij te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door