Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2508384
Kaatje had al een paar dagen wat soppige oogjes... Maar gisteravond zagen we voordat we gingen slapen echt iets in/op haar oog, verdorie!
Zojuist dierenarts gebeld en we konden komen. We zijn inmiddels weer thuis en het is goed dat we gegaan zijn! De dierenarts twijfelde heel erg of het een oogzweertje was of een ''vreemd voorwerp''. Met een zweertje zou het met een paar dagen opgelost zijn, maar met een vreemd voorwerp zou ze onder narcose moeten om het te verwijderen.. Twijfel twijfel, toch zalven eerst proberen en dan wellicht een narcose mee uitsparen? Nog een keer goed kijken naar het oog waar van dat fluoriserende spul op zat en nee, toch besloten onder narcose het dingetje weg te halen. En dat was maar goed ook, want het zat al aardig diep! Maar is er keurig uitgehaald. Nu heeft ze wel een gaatje in het oog/hoornvlies, maar dat komt met meerdere keren per dag zalven helemaal goed. Nu de roes thuis uitslapen... En oh wat was ze braaf, amper geblaft en ook niet extreem hysterisch! :smitten: Goed voorbereid met gedroogde hazenlever en hazenoren en de dierenarts instructies geven doet wonderen  :biggrin2: :biggrin2:
#2508625
flodder en dwarrel schreef: ik zou ook met oogdruppels begonnen zijn.........je gaat er toch ook niet van uit dat er wat in het oog zit en zeker niet zoiets; de da zag het toch ook niet zitten pas mbv dat fluoriserende spul.......
We zagen gisteravond laat pas voordat we gingen slapen nadat we met een lampje in haar oog geschenen hadden dat er iets in haar oog zat.... en overdag had ik druppels etc. gekocht. Maar goed, het is nu goed opgelost :)
#2509303
drainage compositum? Ja, dat zou ik wel geven. Ik heb ook altijd chlorella op voorraad zo iets geef ik dan ook.
Probiotica weet ik niet of het helpt in dit geval. Kan denk ik geen kwaad.

Ik hoop dat Kaatje niet te veel pijn ervan heeft en snel weer herstelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door