Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ilse
#250596
Hoi,

Welke soort of merk probiotica kan ik het beste wekelijks aan mijn honden geven?
Ze krijgen 1 keer per week de kruidenmix van cb, is dat voldoende of is het beter dat ik dat vaker geef?
En welke probiotica kan ik het beste geven in geval dat ze een antibiotica kuur krijgen?
Oook geef ik bijna wekelijk vuile pens.
Ik sta graag open voor jullie tips.

Mijn cockertjes krijgen nu sinds september 04 vers zowel cb als barf. Enne ik ga nooit meer terug op brokken ech nie :D ;D

Groetjes van Ilse
Door Ollie
#250601
Ik heb geen idee, want ik geef het niet! ???

Ze krijgen hier ook 1x in de week pens!
Door Lizzy
#250896
Na een antibiotica of bij diarree of wanneer er virusjes heersen: is probiotica zeer goed! Ik vind zelf de probiotica van Protexin (Pro Solube) goed. Te bestellen/te koop bij de dierenarts. Verder schijnt die van de Groene Os goed te zijn (te koop bij puurnatuur.nl) en ik vind de capsuls van Akropharma niet verkeerd. Solgar is ook goed, maar is niet goedkoop. Ik zag dat Orthica nieuwe zakjes met probiotica heeft. Ik ken deze zelf nog niet dus daar kan ik niet over oordelen. Hun capsules vond ik niet zo....
Door Truus
#250903
[quote="Ilse"]


Mijn cockertjes krijgen nu sinds september 04 vers zowel cb als barf. Enne ik ga nooit meer terug op brokken ech nie :D ;D

Groetjes van Ilse
[/quote]

Hoi Ilse, dus het bevalt goed en de honden vinden het heerlijk :D.
Dat zei ik je toch ;).
Groetjes Truus.
Door "inge"
#250907
Dus als ik het goed begrijp kan ik wanneer Music langere tijd geen diaree heeft gehad, stoppen met probiotica. Of is het zinvol om het te blijven geven?
Door Truus
#250915
[quote="garicha"]
Dus als ik het goed begrijp kan ik wanneer Music langere tijd geen diaree heeft gehad, stoppen met probiotica. Of is het zinvol om het te blijven geven?
[/quote]
Ik geef het alleen ter ondersteuning van ziekte, na de narcose of diaree en daarna stop ik ermee.
Je zou het ook eens uit kunnen proberen, hoe het zonder gaat.
Door Jacqueline74
#251100
[quote="garicha"]
Dus als ik het goed begrijp kan ik wanneer Music langere tijd geen diaree heeft gehad, stoppen met probiotica. Of is het zinvol om het te blijven geven?
[/quote]

Wij geven het ook alleen als hij ziek is/geweest is en dan na een week of twee weer stoppen. Dus echt alleen als tijdelijke aanvulling. Als je hond verder gezond is zou ik lekker stoppen.
Door Ilse
#251381
[quote="Cujo"]
Waarom zou je wekelijks probiotica geven?
[/quote]

Omdat ik dacht dat dat goed voor ze is. Omdat ik er hier zoveel over lees ???
Door Ilse
#251383
[quote="Truus"]
Hoi Ilse, dus het bevalt goed en de honden vinden het heerlijk :D.
Dat zei ik je toch ;).
Groetjes Truus.
[/quote]

Hoi Truus :D

Nee ik heb er echt geen spijt van :D
Dank je wel voor je tip hoor ;)
Uit mijn laastje nestje staan alle 4 de pups nog steeds op vers. Dus blijkbaar heb ik mijn puppykopers overtuigd. Hopelijk gaat het volgende nestje ook zo :D
Door Ilse
#251387
[quote="Lizzy"]
Na een antibiotica of bij diarree of wanneer er virusjes heersen: is probiotica zeer goed! Ik vind zelf de probiotica van Protexin (Pro Solube) goed. Te bestellen/te koop bij de dierenarts. Verder schijnt die van de Groene Os goed te zijn (te koop bij puurnatuur.nl) en ik vind de capsuls van Akropharma niet verkeerd. Solgar is ook goed, maar is niet goedkoop. Ik zag dat Orthica nieuwe zakjes met probiotica heeft. Ik ken deze zelf nog niet dus daar kan
ik niet over oordelen. Hun capsules vond ik niet zo....
[/quote]

Dus eigenlijk hoeven ze niet elke week probiotica te hebben. Ik had het anders begrepen. Maar die Akropharma werkt heel goed, daar ben ik erg tevreden over. Alleen werkt hij voor Bess niet goed, die bleek er super allergisch voor te zijn. Die was er bijna door gestikt :o Dus zij krijgt het niet meer ;)
Door Lizzy
#251410
Sorry? Allergisch voor probiotica? Gestikt? Dat heb ik nog niet eerder gehoord!

Er zijn overigens mensen die iedere dag Yakult drinken. Da's ook voor de probiotica. Ik neem zelf een paar maal per week probiotica. Ik geef ook regelmatig probiotica aan de honden. Kwaad kan het zeker niet.
Door Ilse
#251433
[quote="Lizzy"]
Sorry? Allergisch voor probiotica? Gestikt? Dat heb ik nog niet eerder gehoord!

Er zijn overigens mensen die iedere dag Yakult drinken. Da's ook voor de probiotica. Ik neem zelf een paar maal per week probiotica. Ik geef ook regelmatig probiotica aan de honden. Kwaad kan het zeker niet.
[/quote]

Ja vond ik ook raar, maar Bess heeft hetzelfde als altijd gegeten en de eerste dag dat zij het slikte vond ik al dat haar lippen dikker waren en de tweede dag was het heel erg, haar gezicht zwol helemaal op ze had een dikke kin en haar tong was heel dik, ze kon zelfs al niet meer slikken. Tja volgens mij was het toch echt de probiotica.

Wat slik jijzelf dan als ik vragen mag?

Groetjes van Ilse
Door Lizzy
#251438
[quote="Ilse"]
Ja vond ik ook raar, maar Bess heeft hetzelfde als altijd gegeten en de eerste dag dat zij het slikte vond ik al dat haar lippen dikker waren en de tweede dag was het heel erg, haar gezicht zwol helemaal op ze had een dikke kin en haar tong was heel dik, ze kon zelfs al niet meer slikken. Tja volgens mij was het toch echt de probiotica.

Wat slik jijzelf dan als ik vragen mag?

Groetjes van Ilse

[/quote]

Nah, da's maf! Ik gebruik al jaaaaaren probiotica en ik zit ook al heel wat jaartjes op forums, maar dit heb ik echt nog nooit eerder gehoord! Als je ook op google intikt "probiotica bijwerkingen" dan kom je alleen maar tegen dat probtioca geen bijwerkingen heeft en volstrekt veilig in gebruik is. Maar ja goed, je kunt het moeilijk (om zeker te weten) nog een keer uitproberen...

Ik neem zelf Akropharma. En daarvoor Solgar. Maar Akropharma bevalt me beter. Ik kan niet zonder. Wereldspul.
Door Ilse
#251443
[quote="Lizzy"]
Nah, da's maf! Ik gebruik al jaaaaaren probiotica en ik zit ook al heel wat jaartjes op forums, maar dit heb ik echt nog nooit eerder gehoord! Als je ook op google intikt "probiotica bijwerkingen" dan kom je alleen maar tegen dat probtioca geen bijwerkingen heeft en volstrekt veilig in gebruik is. Maar ja goed, je kunt het moeilijk (om zeker te weten) nog een keer uitproberen...

Ik neem zelf Akropharma. En daarvoor Solgar. Maar Akropharma bevalt me beter. Ik kan niet zonder. Wereldspul.
[/quote]

Bedankt voor de tip, ik ga het ook proberen :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door