Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2508846
Is 400 gr. per dag voor een  X- BC puber van 9 maanden die 13 kilo weegt, genoeg?

Voor vrienden die over willen, heb ik wat van mijn eigen voorraad gemalen.  Volgens de Barfrekenhulp zou dit moeten kloppen maar het lijkt me zo weinig ???  Kan natuurlijk ook vertekenen omdat ik met mijn hond veel grotere hoeveelheden gewend ben dus ik vraag het toch maar even na :biggrin2:
#2509009
[quote="Fenixjuh"]
Is dat niet erg weinig? Mijne is 8 maanden, vrij tenger en al 18 kilo... hij krijgt nu 500-600gram per dag en eet alsof dat te weinig is..

Edit: week in dag veranderd, voor jullie 144 gaan bellen...
[/quote]

:biggrin2:

Dit  hondje is ook heel tenger ( is een kruising met een Stabij ) maar is momenteel niet te mager dus uitgaan van 13 kilo lijkt me wel terecht. Die 400 gr. die ik heb berekend moet dus wel ongeveer kloppen als ik de hoeveelheid voer van jouw hond bekijk?
#2509117
Ik heb geen collie maar Teun weegt vanaf 8 maanden 13 kilo is nooit meer gaan wegen, hij is nu 3 jaar en zit sinds deze week op 300 gram, daarvoor kreeg hij 450 tot 500 gram.  Altijd alert, druk en heel actief buiten. hj had het gewoon echt nodig.

Ik vind 13 kilo voor een kruising collie/stabij echt weinig. Ik zou wat meer dan 400 gram voeren, eerder richting 500 gram .
#2509128
Kreeg vanavond een mailtje dat ze ongeveer 350 gr. had opgegeten en daarna als een blok in slaap was gevallen :D Was op brok wel anders....
Het is momenteel allemaal wat lastig in te schatten, dametje moet loops worden en had de laatste dagen heel slecht gegeten ( brok)
Heb ze wel gezegd om regelmatig te voelen en te wegen, denk eerlijk gezegd ook dat ze wat meer zou moeten hebben, is een heel actief hondje! Dank voor jullie reacties!
#2509262
Als ze voorheen op brok stond, zou ik gewoon het dubbele voeren van wat ze aan gewicht in brok kreeg en vandaaruit op het oog aanpassen.
Omdat in vers veel meer vocht zit, en vers beter verteerd, is dat een goede richtlijn.
Ik ga dan wel uit van een premiumbrok, als het supermarktvoer was, is het dubbele misschien iets te veel (van supermarktvoer moet je meer voeren omdat er zoveel rommel onverteerd terug uitkomt, nog meer als in premiumbrok).
#2509421
Ik heb een volwassen bordercollie teef die maar 13 kg weegt. ze is nogal klein en heel fijn gebouwd. maar ik vind het op zich dus niet zo weinig, die 13 kg. (onze border reuen wegen ook maar 16kg, beiden ook niet erg groot)
toen ze nog kvv kreeg was dat 300gr per dag, nu op barf 400gr per dag. wel als volwassen hond allemaal.
ze is eigenlijk ietsje te mager, dus ze krijgt tijdelijk wat smuldier extra bij haar barf-voeding.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door