Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2507404
1 van onze teefjds had een klein wit bolletje slijm op dr vagina zitten tot 2 maal toe. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ze eet goed en is tijdens voeding ook alert en sterk. Temp is ook goed. Heb op internet gezocht en vind alleen vaginitis maar kan dit zo jong al? Of is dit een rode vlag voor hpv1 ofwel herpes?
#2508280
Vaginitis is een ontsteking van de vagina. Meestal ontstaat het als reactie op een vaccinatie. Mijn tweede Lab had het ook. Maar ik wist toen nog van niets. Dus ging ik ermee naar de dierenarts. Die heeft haar 2x behandeld met een antibioticum. Later heb ik het weggekregen met een homeopathisch middel. Veel honden krijgen ontstekingen na een vaccinatie. Geen wonder. Worden ze op een onnatuurlijke manier opgezadeld met een stel stoffen, die ze helemaal niet aankunnen. Het hele kleine beetje immuunsysteem dat ze nog hebben van hun moeder is al op aan het raken en zelf hebben ze nog niet echt iets. Dan kunnen ze de ziektekiemen in de vagina niet aan en dan volgt er een ontsteking. Indertijd bij mijn eerste hond had ik bijna een abonnement bij de dierenarts.
Mijn jongste 2 hadden geen ontstekingen onder de 6 maanden.
#2508330
Bieke schreef: Vaginitis is een ontsteking van de vagina. Meestal ontstaat het als reactie op een vaccinatie. Mijn tweede Lab had het ook. Maar ik wist toen nog van niets. Dus ging ik ermee naar de dierenarts. Die heeft haar 2x behandeld met een antibioticum. Later heb ik het weggekregen met een homeopathisch middel. Veel honden krijgen ontstekingen na een vaccinatie. Geen wonder. Worden ze op een onnatuurlijke manier opgezadeld met een stel stoffen, die ze helemaal niet aankunnen. Het hele kleine beetje immuunsysteem dat ze nog hebben van hun moeder is al op aan het raken en zelf hebben ze nog niet echt iets. Dan kunnen ze de ziektekiemen in de vagina niet aan en dan volgt er een ontsteking. Indertijd bij mijn eerste hond had ik bijna een abonnement bij de dierenarts.
Mijn jongste 2 hadden geen ontstekingen onder de 6 maanden.
Nou bij mijn weten ontstaat vaginitis onder invloed van hormonen. Hoe verklaar je in dit geval de vaginitis bij deze pup, doordat de moeder een jaar geleden is gevaccineerd?
#2508340
*Dorothea* schreef: Nou bij mijn weten ontstaat vaginitis onder invloed van hormonen. Hoe verklaar je in dit geval de vaginitis bij deze pup, doordat de moeder een jaar geleden is gevaccineerd?
Toch heb je pups die al met 6 weken een vaginitis hebben, ik heb er zelf ook één gehad die ermee "behept" was, heel vervelend omdat plassen ook auw deed en het zindelijk maken daardoor lastig was. Betekent dit dan dat al bij een teef van 6 weken de hormonen van de vrouwelijkheid aan het werk zijn? De pup die ik hiermee had werd pas relatief laat loops, net voor het eerste jaar (ik heb er ook gehad die met 5 maanden al loops waren, dus vandaar relatief laat).

@Sinaxy, hoe gaat het nu met deze pup? Nog steeds witte afscheiding?
#2508374
kira schreef: Toch heb je pups die al met 6 weken een vaginitis hebben, ik heb er zelf ook één gehad die ermee "behept" was, heel vervelend omdat plassen ook auw deed en het zindelijk maken daardoor lastig was. Betekent dit dan dat al bij een teef van 6 weken de hormonen van de vrouwelijkheid aan het werk zijn? De pup die ik hiermee had werd pas relatief laat loops, net voor het eerste jaar (ik heb er ook gehad die met 5 maanden al loops waren, dus vandaar relatief laat).
Nee, het zijn de hormonen die ze via de moeder krijgen. Tijdens de dracht is er natuurlijk een behoorlijke progesteron spiegel.
Baby's kunnen bv ook ongesteld zijn vlak na geboorte, wist nooit dat dat bestond, tot ik het van iemand hoorde die het had meegemaakt.
#2508597
Wie zegt dat het vaginitis is? Ze is er niet mee naar de dierenarts geweest.Ik heb dierenartsen zo vaak fouten zien maken bij mijn honden. Van de 4 operaties  zijn er 3 mislukt. De enige die niet door een ter zake deskundige werd gedaan hield het langste. Ook heb ik foute diagnoses meegemaakt.Waarvan er een me een hond kostte.
En vaccinaties richten veel meer schade aan dan de meeste dierenartsen weten. Dat hebben ze immers in Utrecht niet geleerd. Daar hebben ze alleen geleerd wat de voederfabrikanten en farmaceuten willen dat ze te weten komen. En de faculteit is niet objectief, want die wordt zwaar gesponsord door deze 2 fabrikanten. Voor het voer is het Royal Canin. Studenten krijgen daar al een flinke kortingen op fabrieksvoer. Voor de farmaceut weet ik het niet, al heb ik wel een vermoeden.
Ik was pas geleden op de faculteit. Daar zijn 1x per jaar een aantal lezingen van de stichting FELCAN.Ik ben daar zeker al 6x geweest. Dit jaar voor het laatst. Want als je meer weet, zie je ook de oneerlijkheid en commercialiteit.Ik zou 1 lezing interessant gevonden hebben. Een lezing over welzijn. Komt er iemand een praatje houden over honden die 10 minuten op een behandeltafel gezet worden en dan wordt er de hartslag gemeten en nog een paar dingen. Dat is toch geen lezing over welzijn. Wat een flauwekul. En vorig jaar was er een lezing over lastige honden. Die ging alleen maar over pillen en poeders. Een praatje van een etholoog nota bene, die sprak als een farmaceut en ook wel betaald zal worden door een farmaceut.
Er zijn maar weinig dierenartsen die zelf denken en zelf zaken onderzoeken. Ze moeten immers zo veel mogelijk geld binnenbrengen voor de praktijk. Ze moeten toch commercieel zijn. Aan de schade van vaccinaties en fabrieksvoer valt kapitalen te verdienen.
Zie: http://www.barf-vlaanderen.be/forum/viewtopic.php?t=72
Verder heb ik net een boek gelezen dat ik bij Bol besteld had. Het is van Jutta Ziegler een dierenarts. Zij noemt het een zwartboek. Daarin komen de meeste dierenartsen er niet best af.
Er zullen ook nog wel integere dierenartsen zijn, maar die zijn met een lantaarntje te zoeken.
Zoals Annemarie al zei: Wie kun je nog vertrouwen
#2508841
*Dorothea* schreef: Nee, het zijn de hormonen die ze via de moeder krijgen. Tijdens de dracht is er natuurlijk een behoorlijke progesteron spiegel.
Baby's kunnen bv ook ongesteld zijn vlak na geboorte, wist nooit dat dat bestond, tot ik het van iemand hoorde die het had meegemaakt.
Dank Dorethea, weer wat geleerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door