Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2507999
Sinds een maandje heb ik er een hele leuke, lieve, ondeugende puppy bij. Ze heet Jane en is een Jack-mo (kruising tussen een Jack-Russel en een Mopshond) en is nu 3,5 maand oud. De eerste dagen heb ik haar kvv gegeven en daarna is ze overgegaan op barf. De vleesbotten heb ik de eerste weken platgeslagen en dat doe ik bij sommige vleesbotten nog. Omdat Jane een paar weken geleden nog genoeg had aan 200 gram per dag en ik daar alle porties die ik heb gemaakt op afgestemd heb geef ik nu elke dag 50 gram kvv bij. Op dit moment voer ik elke dag compleet maar als ik binnenkort nieuwe porties ga maken laat ik de kvv weer achterwege en ga ik de ene dag orgaan en de andere dag spiervlees bij het vleesbot geven zoals ik het ook bij Jack doe.

Ze krijgt 50% vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaan en 10% groente en hier doet ze het goed op.

Hieronder haar menu voor aankomende week:

maandag:

eendennek    100,00
groente          20,00
konijnorgaan  30,00 (nier,hart,lever,long)
rundvlees        50,00
extra: 40gr haring gemalen


dinsdag:

konijnkarkas  100,00
groente            20,00
lamspens          30,00
kalkoenvlees    50,00
extra: ei


woensdag:

parelhoenkarkas 100,00
groente              20,00
lamsnier            30,00
hertenvlees        50,00


donderdag:

kwartelkarkas  100,00
groente            20,00
runderpens      30,00
geitenvlees      50,00


vrijdag:

konijnkarkas  100,00
groente            20,00
geitenlever      30,00
rundvlees        50,00
extra: 40gr haring gemalen


zaterdag:

kippennek      100,00
groente            20,00
lamspens          30,00
kalkoenvlees    50,00


zondag:

kwartel          150,00 (heel zonder kop en ingewanden)
groente          20,00
lamshart        30,00
extra: ei


Alle suggesties zijn welkom !

Alvast een paar vragen:
tot nu toe heb ik haar alleen gemalen haring gegeven maar kan ze ook al ongemalen haring eten en vanaf wanneer mag ze een stuk zalmkop hebben?

Bij Jack ben ik er al vrij snel mee begonnen maar Jane is (zeker voor wat ik gewend ben) een klein hondje en daarom ben misschien extra voorzichtig.

Ze knaagt erg goed op haar vleesbotten, zou het nog nodig zijn om de vleesbotten te meppen of kan ik daar nu na 3 weken helemaal mee stoppen ?

Groetjes
Laatst gewijzigd door Lucie110 op zo 11 nov 2012, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2508052
Lucie110 schreef: Sinds een maandje heb ik er een hele leuke, lieve, ondeugende puppy bij. Ze heet Jane en is een Jack-mo (kruising tussen een Jack-Russel en een Mopshond) en is nu 3,5 maand oud. De eerste dagen heb ik haar kvv gegeven en daarna is ze overgegaan op barf. De vleesbotten heb ik de eerste weken platgeslagen en dat doe ik bij sommige vleesbotten nog. Omdat Jane een paar weken geleden nog genoeg had aan 200 gram per dag en ik daar alle porties die ik heb gemaakt op afgestemd heb geef ik nu elke dag 50 gram kvv bij. Op dit moment voer ik elke dag compleet maar als ik binnenkort nieuwe porties ga maken laat ik de kvv weer achterwege en ga ik de ene dag orgaan en de andere dag spiervlees bij het vleesbot geven zoals ik het ook bij Jack doe.

Ze krijgt 50% vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaan en 10% groente en hier doet ze het goed op.

Hieronder haar menu voor aankomende week:

maandag:

eendennek    100,00
groente          20,00
konijnorgaan  30,00 (nier,hart,lever,long)
rundvlees        50,00
extra: 40gr haring gemalen


dinsdag:

konijnkarkas  100,00
groente            20,00
lamspens          30,00
kalkoenvlees    50,00
extra: ei


woensdag:

parelhoenkarkas 100,00
groente              20,00
lamsnier            30,00
hertenvlees        50,00


donderdag:

kwartelkarkas  100,00
groente            20,00
runderpens      30,00
geitenvlees      50,00


vrijdag:

konijnkarkas  100,00
groente            20,00
geitenlever      30,00
rundvlees        50,00
extra: 40gr haring gemalen


zaterdag:

kippennek      100,00
groente            20,00
lamspens          30,00
kalkoenvlees    50,00


zondag:

kwartel          150,00 (heel zonder kop en ingewanden)
groente          20,00
lamshart        30,00
extra: ei


Alle suggesties zijn welkom !
Ik heb geen suggesties. Je menu ziet er helemaal kek uit! Prachtige afwisseling, alles zit er in, niks op aan te merken :)
Alvast een paar vragen:
tot nu toe heb ik haar alleen gemalen haring gegeven maar kan ze ook al ongemalen haring eten en vanaf wanneer mag ze een stuk zalmkop hebben?
Vanaf 8 weken kon je haar ongemalen haring geven, geen probleem. En zalmkopstukken kun je ook gaan geven. Ik vind zalm niet echt hard, persoonlijk. Ja, de koppen die een kilo wegen zijn soms wel hard, maar de koppen die zo'n 400 gram wegen, die zijn prima.
Bij Jack ben ik er al vrij snel mee begonnen maar Jane is (zeker voor wat ik gewend ben) een klein hondje en daarom ben misschien extra voorzichtig.

Ze knaagt erg goed op haar vleesbotten, zou het nog nodig zijn om de vleesbotten te meppen of kan ik daar nu na 3 weken helemaal mee stoppen ?

Groetjes
Op zich kun je stoppen met meppen. Maar pas als dat goed voelt bij jou, dat is het moment om ermee te stoppen.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2508363
[quote="Lizzy"]
Ik heb geen suggesties. Je menu ziet er helemaal kek uit! Prachtige afwisseling, alles zit er in, niks op aan te merken :)
Vanaf 8 weken kon je haar ongemalen haring geven, geen probleem. En zalmkopstukken kun je ook gaan geven. Ik vind zalm niet echt hard, persoonlijk. Ja, de koppen die een kilo wegen zijn soms wel hard, maar de koppen die zo'n 400 gram wegen, die zijn prima.
Op zich kun je stoppen met meppen. Maar pas als dat goed voelt bij jou, dat is het moment om ermee te stoppen.
[/quote]

Bedankt Lizzy !
Fijn om te horen dat het menu voor Jane er goed uitziet en ik het begin te snappen  :)
Dan ga ik maar proberen om het meppen op haar vleesbotjes verder af te bouwen en ik ga haar al snel een stuk zalmkop geven.
Gelukkig heb ik wat kleinere zalmkoppen liggen dus dat komt mooi uit.

Nogmaals dank voor je reactie, het is erg fijn om een bevestiging te krijgen dat ik op de goeie weg zit.

Groetjes Lucie
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door