Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2489396
De lab van mijn ouders heeft ED, dat is bekend en ze is daar op 1-jarige leeftijd ook aan geopereerd in Utrecht aan de li zijde. Er is toen gezegd dat het dusdanig ernstig is dat ze hier niet weer opnieuw aan geopereerd kan worden...
Afgelopen jaren ging het redelijk goed, ze is inmiddels volg maand 7 jaar. Voldoende beweging om de spieropbouw te bevorderen, maar geen erg lange wandelingen ed. Soms als de wandeling wel net wat te lang was geweest of ze had iets te ruig gespeelt, liep ze rest van de dag een beetje mank maar was dag erna weer over.
Sinds gister loopt ze weer enorm mank, tilt haar poot ook steeds op. Ze heeft er dus duidelijk erg last van en het wordt ook niet minder.

Ze heeft geen standaard pijnmedicatie oid en m'n ouders gaan morgen ook naar de DA.
Misschien heeft iemand hier al ervaring mee en zijn er nog tips die de moeite waard zijn om te proberen, behalve pijnmedicatie...?

Alvast dank...
Laatst gewijzigd door Kinnie op do 03 jan 2013, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#2489407
Ik zou eerst de da afwachten, het kan ook iets anders dan de elleboog zijn.
En verder is ze 6 jaar geleden geopereerd,wat ze toen niet konden kunnen ze nu misschien wel, technieken veranderen.
Sterkte.
Door tessa
#2489481
ulla schreef: Ik zou eerst de da afwachten, het kan ook iets anders dan de elleboog zijn.
En verder is ze 6 jaar geleden geopereerd,wat ze toen niet konden kunnen ze nu misschien wel, technieken veranderen.
Sterkte.
Dat eilde ik ook net zeggen.
Nu is er best heel veel mogelijk op operatie gebied!
heel veel sterkte!
Door Kinnie
#2490172
Over een uurtje kunnen ze terecht bij de DA. Fleur loopt vandaag nog slechter, loopt maar op 3 poten... Hopelijk valt het toch nog mee en is er wat aan te doen, of is het toch wat anders...
Door lola woef
#2507396
mijn hond met veel gewrichtspijnen
laat ik sinds wat zal het zijn een maand ofzo laseren
nou ben super enthousiast  :D ze is veel vrolijker heeft niet meer van die rooie hangogen van de pijn in haar lijf
en wandelt langer met veel meer plezier

en ik heb echt alles geprobeert
zij is nu 12,5
dus laseren!!  ;)

hoop  dat je hierwat aan hebt veel succes met je woef
Door BAC
#2507759
Lola mag ik vragen wat dat laseren inhoud ik heb dr nog nooit van gehoord.

Kinnie hoe gaat het nu? Loopt de hond mank op het geopereerde poot of het andere poot?
Door Kinnie
#2510772
Excuus.. Had de reacties gemist....

Ze loopt mank op de poot waar ze eerder aan geopereerd is.
In eerste instantie dacht de DA dat de pijn uit haar schouder kwam, pijnstillers mee en een weekje aanzien (tenzij het erger zou worden of de pijnstillers niets zouden doen)
Dit ging prima, tot vorige week... Toen liep ze weer op 3poten. Afgelopen donderdag foto's gemaakt en het blijkt dat de elleboog waar ze eerder aan geopereerd is artrose heeft en ook flinke botwoekering...
De DA heeft overlegd met een orthopeed (?) van de tweede lijn en toen hij de foto's zag vond hij dat het goed te opereren was (de botwoekering verwijderen)

3 januari gaat ze dan ook onder het mes.... In Wilheminaoord bij de tweede lijn
Door Kinnie
#2516828
Senta schreef: Succes dat zal wel weer revalideren worden, best een pittige operatie!
Inderdaad, dat denk ik ook...! En dat zal niet meevallen met nog een puber in huis, maar dat is even allemaal passen en meten, aanpassen. Fleur zal wel de eerste dagen benchrust krijgen vermoed ik. We zullen zien.
Door Kinnie
#2558736
Fleur is vandaag geopereerd...
Ze hebben toch niet erg veel kunnen doen, ze heeft de ergste variant van artrose die er is, er is geen kraakbeen meer over...  :'( Prognose is dus niet goed...
Over 3 weken moet ze terug op controle, tot die tijd volledig rust, niet spelen en alleen aan de lijn wandelen. In de tussentijd wel regelmatig korte stukjes lopen met haar, zodat ze wel in beweging blijft.
Eventueel is fysiotherapie nog een optie, daar kijken ze over 3 weken verder naar.
#2558748
Ja dat was te verwachten, ze loopt sinds october mank, als er een LPC knapt is het een kwestie van zeer zeer snel opereren, elke dag zal het kraakbeen meer aantasten.
Wij liepen dr een week mee door, en het was al flink mis laat staan als je dr 3 maanden mee door blijft lopen
waarom hebben ze niet eerder geopereerd?
#2558783
Geen idee...
In eerste instantie dacht men dat het uit de schouder kwam, en met de pijnstillers leek dat ook even zo. Totdat ze half nov weer mank ging lopen.
Toen moest er nog een foto gemaakt worden, overlegd met de orthopeed... En die konden niet meer zo snel...

Artrose is sowieso wel een nadelig gevolg van ED, dus artrose zou er sowieso zijn. Alleen is het wel erg heftig... En heftiger dan ook dan men tevoren had verwacht.
Er is wel wat weg gehaald, maar niet zo veel, omdat er ook niet veel meer zit..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door