Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2506443
Hoi,

Ik weet niet of het hier goed staat, omdat mijn hond voornamelijk KVV krijgt.

Ik heb een vraagje over de botten die ik mijn hond geef. Ik geef ze meestal tussendoor, zodat hij lekker kan liggen knauwen.
Op zich een leuke theorie, maar de praktijk is dat hij eerst het vlees volledig in zijn bek neemt en hier een aantal keer op kauwt, misschien om het zachter te maken?(hij eet KVV als grote stukken, die slikt hij gewoon in één keer door) Daarna eet hij pas het vlees eraf, en vervolgens gaat hij aan de botten kauwen. Hij slikt de botten voor mijn gevoel in best grote stukken door. Dit alles doet hij staand.

Graag zou ik mijn hond leren om te gaan liggen en zijn pootjes te gebruiken, enig idee hoe ik dit doe?

mvg
Winnie
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2506453
Fenixjuh schreef:
Graag zou ik mijn hond leren om te gaan liggen en zijn pootjes te gebruiken, enig idee hoe ik dit doe?
;D ;D Sorry, maar ik denk hierbij even aan mijn barfende honden  ;D Ze staan meestal en als iets langer duurt willen ze ooit gaan liggen maar ho!!!! echt niet met hun poten het voedsel aanraken, dat is viessssssssssss! Echt dan liggen ze met hun voorpoten zo ver mogelijk van het vlees vandaan.
Door lachnat
#2506467
Kaio schreef: ;D ;D Sorry, maar ik denk hierbij even aan mijn barfende honden  ;D Ze staan meestal en als iets langer duurt willen ze ooit gaan liggen maar ho!!!! echt niet met hun poten het voedsel aanraken, dat is viessssssssssss! Echt dan liggen ze met hun voorpoten zo ver mogelijk van het vlees vandaan.
Zo gaat het hier ook  ;D  ;D
Soms schuift een karkas nog wel eens over de grond en oh je zou daar maar met je poot in staan, nee dan ga je maar op 3 poten staan  ;D
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2506473
Okeej, hoop dus maar opgeven begrijp ik al.. Jammer, het lijkt mij voor de hond wat rustiger :(

Aparte is dat alle botjes (persbotten, pezen, pensstaafjes ed) wel weer liggend gegeten worden.
Door lachnat
#2506479
Fenixjuh schreef: Aparte is dat alle botjes (persbotten, pezen, pensstaafjes ed) wel weer liggend gegeten worden.
Inderdaad dat gaat hier ook liggend :biggrin2:
Ook al doet ze over een pensstaafje veel korter dan over een karkas maar goed ::)
Door nienk
#2506635
ik denk dat het enige wat je kan doen is zorgen dat je hond zo relaxt mogelijk is met eten. dat hij zich op geen enkele manier opgejaagd enzo voelt. en misschien grotere of moeilijkere dingen geven? Reus gaat ook niet liggen met zijn eten, maar met grotere of moeilijke dingen staat hij wel echt relaxt te eten, met iets als een eendennek ofzo heeft hij dat niet, dat is hap schrok weg.
Door Simone V
#2506724
hmmm moeilijk. mijn hond eet het liefst alles op de mat en als het enigzins lang lijkt te gaan duren, gaat ze er vanzelf bij liggen. dat heb ik haar niet echt hoeven leren....
kan je jouw hond misschien eerst af laten gaan, laten liggen en dan het eten bij hem brengen?
zodra hij opstaat, hem weer in af brengen, zodat hij leert om liggend te eten?
Succes!
Door Miranda 1
#2506784
Mijn Golden eet vanaf dat hij bij ons is (9 maanden oud) alles liggend. Kluifjes, botten, gedroogde dingen alles behalve het eten dat hij in zijn bak krijgt. En zelf als hij een groot stuk pens ofzo in zijn bak krijgt loopt hij naar zijn mand op het daar rustig op te eten.

Mijn Berner heeft alleen als heel klein pupje liggen kluiven. Maar altijd met zijn voorpoten heel wijd. Sowieso ligt hij vaak met zijn poten wijd. (misschien iets van die grote beren?) Zijn bot eet hij dus ook staand, maar ook zijn droog spul. Hij eet zelf een stuk hertenrib van 700 gram staand en daar is hij wel een kleine 10 min mee bezig. Hij eet heel rustig en staat er relaxed  en ontspannen bij. Dus ik vind het prima dat hij staand eet, zoals Nienk al zegt als het maar ontspannen en rustig gaat.
Door nienk
#2506803
ik zou ook niet bewust iets willen trainen aan de manier waarop een hond eet. je wilt dat hij het rustig en op zijn gemakkie doet, dus hem trainen te liggen als ie eet, als hij nou liever staat, laat m lekker staan! als liggen voor hem fijner is, dan komt hij daar vanzelf wel een keer achter. ontspannen op commando gaat niet.
Door Envie
#2507271
Ik laat mijn hond ook altijd liggen op commando. Heel rustig zeg ik dat hij af moet gaan. Het stuk bot hou ik vast en meestal zorg ik bij wat grotere botten dat het al wat gehamerd is.  IK laat hem ook wel alvast een stuk ''kraken'' en dan draai ik het botwerk om.  We eten altijd samen  :D  of ik knip het in stukken. Laatst nog eens geprobeerd met een kalkoen nek om zonder vast te houden op te laten kluiven.
:o kloek-weg  ??? schrok me een hoedje !! doen we niet weer !!!
Door Annelies
#2507324
Kaio schreef: ;D ;D Sorry, maar ik denk hierbij even aan mijn barfende honden  ;D Ze staan meestal en als iets langer duurt willen ze ooit gaan liggen maar ho!!!! echt niet met hun poten het voedsel aanraken, dat is viessssssssssss! Echt dan liggen ze met hun voorpoten zo ver mogelijk van het vlees vandaan.
Hier onze Bandji ook, die schudt zelfs haar poten uit als ze er per ongeluk op gaat staan.
Door syiryo
#2507636
Bowie gooit eerst het kluifwerk uit zn bak,, eet zn bak leeg, en begint aan het kluifwerk. Hij krijgt voornamelijk lichtere botten omdat ik zo'n scheitebroek ben. Maar hij gaat er wel bij liggen (parelhoen kk of kip kk). Maar aanraken met de poten??, daar moet ie niet aan denken !! ;D
Door Annemarie Rijnveld
#2507642
Ik heb er eerlijk gezegd nooit zo opgelet, ik weet niet of Yuma het bot klemzet met haar poten :-\
Wel haalt zij het botwerk uit haar bak, soms eet zij het daar staand op, maar tegenwoordig wordt het meestal naar het kleed of haar mand gesleept, en dan gaat zij het daar liggend lekker oppeuzelen.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2507675
Hier raken ze hun eten ook niet aan met hun poten en erbij gaan liggen doen ze ook niet. Ik ben er eigenlijk wel blij om want Jack heeft van de mooie witte poten  ;)
Door syiryo
#2507728
Lucie110 schreef: Hier raken ze hun eten ook niet aan met hun poten en erbij gaan liggen doen ze ook niet. Ik ben er eigenlijk wel blij om want Jack heeft van de mooie witte poten  ;)
bowie ook.. voor het eten  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door