Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2506143
Hallo mijn hond spike een amerikaanse bulldog van 4 jaar oud, heb ik nu sinds 2,5 weken op kvv staan, maar het lijkt alleen maar erger te worden.
bij zijn snuit is het helemaal rood, de oren ,tussen de poten, en daar blijft hij maar aan het bijten.
is hij aan het ontgiften of is hij ergens allergisch voor, ik geef hem van tammenga behalve de kip.
Door nike
#2506249
ik zou gaan elimineren, 1 diersoort geven voor de period van minimaal 6 weken en niks erbij. Zo kan je gaan kijken voor welke diersoorten je hond allergisch is. Ook zou ik de rund vermijden. Welke kleur heeft je hond, wit??
Door nienk
#2506626
bedoel je dat hij deze klachten al had voor dat je over ging op de kvv?

mijn eerste idee is ook ontgiften. vertoont hij daar ook andere dingen van? hoe is ontlasting? vieze oogjes? verharen?

elimineren is nogal een gedoe, daar ben je echt niet mee klaar na 6 weken. soms is het nodig, maar ik zou daar niet gelijk van uit gaan.

krijgt hij misschien nog iets aan tussendoortjes?

ik zou voor nu beginnen met een tijdje goed opschrijven wat hij eet en hoe de klachten zijn.

mocht het ontgiften zijn zou je eventueel hem wat kunnen helpen, er zijn diverse middelen die daar voor in gezet kunnen worden. (via de zoekfunctie vindt je daar alles over)

welke smaken voer je allemaal? mocht het elimineren toch nodig zijn, dan heb je in ieder geval 1 en liever 2 diersoorten nodig die de hond nog nooit gegeten heeft. ik zou voor de zekerheid dus nu even geen andere smaken voeren dan de smaken die hij de afgelopen weken al gegeten heeft.
Door nike
#2506752
Je ziet vaak bij jou ras en dan zeker de witte honden dit soort klachten. Geen idee waarom witte er meer last van hebben dan donkere kleuren, persoonlijk denk ik dat de huid van een witte hond gevoeliger is dan die van een donkere hond. Ik weet ook niet of je nog dingen tussendoor geeft zo ja wat?
Persoonlijk vind ik elimineren niet zo moeilijk, 1 diersoort en verder niet. Een periode van 6 weken en na deze periode doe je weer een andere smaak toevoegen ook bestaande uit 1 diersoort. Als dit niet werkt dan is er meer aan de hand. Je moet dan denken aan allergieën van buitenaf zoals pollen, grassen enz.
#2510840
mijn hond had deze klachten al langer, heb eerst al verschillende soorten brokken gehad, de laatste waren van renske, in het begin ging het goed maar later kreeg hij een kale plek op zijn been.
deze is inmiddels alweer aan het dicht groeien,daarom dacht ik dat ik dan maar beter op vers vlees kon over gaan.
Het is nu weer iets minder maar hij bijt nog steeds tussen zijn poten en bij de oren heeft hij weer helemaal kapot gekrabt.
Mijn hond krijgt geen andere tussendoortjes omdat ik nu alles wil uitsluiten wat eventueel het probleem is.
Nu geef ik hem iedere keer paard/geit van tamminga.
#2511847
Is hij getest op gisten? Heeft dan niets met de kvv te maken maar dat veroorzaakt ook dit probleem en is snel uit te sluiten.  Zitten er granen in je kvv? Rund en kip zijn ook vaak boosdoeners. Ik heb hier een bull gehad, ja wit, die op kvv problemen bleef houden. Eerst de gisten behandeld en toen gaan elimineren. Op eend en kalkoen deed zij het prima, al het andere was ellende. Granen kon ze ook niet hebben.
Succes met de komende puzzel want het is heel vervelend om te zien als ze zo'n jeuk hebben!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door