Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#250544
Cujo heeft alweer een tijdje last van vieze oogjes. We hebben al geprobeerd om elke dag een teentje knoflook te geven maar dit slaat niet echt aan. Heeft iemand nog tips wat we hier aan kunnen doen of moeten we echt naar de dierenarts?

Bedankt weer voor de tips.

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op za 29 jan 2005, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#250548
Echt ontstoken of komt er gewoon elke dag wat vuil uit zijn oogjes? Wat voor kleur heeft dat?

Bij Brutus hielp Euphrasia complex van Dr Vogel heel goed. Water koken, druppels vermengen met afgekoeld water en dit op een watje doen en in het oog druppelen en watje op het oog houden.
Door Jacqueline74
#250553
Zijn oogjes zijn vrij vochtig. Hierdoor gaan ze tranen en komt er wat vuil mee naar buiten.

Kan het zijn dat het door de kou komt dat hij regelmatig dan last heeft van traanoogjes?

Kan dit aan het jaargetijde liggen?
Door ine
#250568
Wat mij opvalt, dat die klachten voorkomen bij de pup van Helen, die van Nelly en ook bij jouw Cujo. Is dit misschien iets, wat vaker bij de Witte Herder voorkomt?
Weten de fokkers niet iets?
Gebruikersavatar
Door Binno
#250570
Cujo schreef: Kan het zijn dat het door de kou komt dat hij regelmatig dan last heeft van traanoogjes?
Zou kunnen, vooral met de koude wind merk ik dat onze maltezer ook meer last heeft van traanoogjes (helder of wit, dus niet geel). Maar onze andere honden hebben er totaal geen last van.
Wij gebruiken ook Euphrasia druppeltjes maar die van Unda, die zitten in aparte dosis (ampulletjes) die je zo in de ogen kan druppelen. Maar je kan even goed bvb. die van Dr Vogel gebruiken of Optilan van VSM.
Spoelen met afgekoelde kamillethee is ook goed.
Door Ysa
#250574
Ik merk het ook met koude wind ! Ook schijnt het een stress faktor te kunnen zijn ; maar dat weet ik niet zeker dat heb ik weer gehoord...

Yvonne
Door Moos
#250610
Moos heeft met de harde wind ook meer last van traanoogjes. Hij heeft helemaal geen last van traanstrepen gelukkig, maar met harde wind heeft hij toch wel iets van afscheiding uit zijn oogjes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#250856
of je moet inderdaad die stokjes even uit zijn oogjes halen (ontstokken ) ;) ;D :-[ (sorry kon het niet laten Jaqueline ;D )
Door Jacqueline74
#250879
sylvia schreef: of je moet inderdaad die stokjes even uit zijn oogjes halen (ontstokken ) ;) ;D :-[ (sorry kon het niet laten Jaqueline ;D )
o is dat het, tja ik ben natuurlijk ook BlonT ;D ;D
Door Truus
#250913
Of met afgekoelde kamillethee schoonmaken en deppen.

Het valt mij ook altijd op, dat dit bij bepaalde rassen vaker voor komt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door