Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truida
#2503993
Nu het pollenseizoen zo goed als over is krabt Rocky (malteser reu, gecastr.) bijna niet meer, ook het bijten op zijn voetjes is zo goed als over.
Maar de rode rand om zijn oogjes gaat niet weg, hij heeft er ook jeuk aan. Wrijft er over met zijn pootje, wrijft langs broekspijpen en soms de deurpost.

Nu heb ik Puur Pollen in huis maar vraag mij af of ik dat nu zal geven of nog wachten tot januari.
Ik twijfel omdat er ook iets voor huisstofmijt in zit en daar is hij ook gevoelig voor.

Wie kan mij raad geven?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2504105
heb je al eens een hollistische dierenarts hiervoor geraadpleegd? Met oogjes zou ik niet snel zelf gaan experimenteren.
veel sterkte voor Rocky.
Door tt-tjes
#2504773
Waarschijnlijk ligt het nu dan niet meer aan de pollen maar aan de huisstof. Je geeft zelf al aan dat hij daar gevoelig voor is.
Je zou idd puur pollen kunnen proberen. Verder zijn oogjes druppelen met oculoheel misschien.
Door ellenned
#2505397
Yilla heeft dit ook. Met haar naar oogarts in Rotterdam geweest en haar 3 e ooglid zit vol met blaasjes door allergie. Echt alles al geprobeerd, alle homeopatische druppels, AB, maar echt niets helpt. We zijn nu aan het elimineren maar zie nog geen verschil.

Eigenlijk heb je dus niets aan mijn verhaal.... :-\
Door Truida
#2505602
Bedankt voor jullie reacties.

@ Els en Max, ik ben 1 keer bij een hollistisch dierenarts geweest en dat was een grote teleurstelling.
Het was de dichtsbijzijnde en nog een uur rijden, daar ga ik dus niet meer naar toe.
@tt-tjes, ik denk dat ik idd Puur Pollen ga geven. Verder alleen maar de oogjes schoonmaken met afgekoeld water. Geen andere middeltjes voorlopig.
@nova, ik schrok van jouw reactie meteen gekeken wat demodex precies inhoudt. Wordt je niet vrolijker van. Maar het zit alleen om de oogjes, verder geen vreemde plekken.
@ellenned, een tip heb je niet maar het is wel een steun om te lezen dat Rocky niet de enige is met dit soort problemen.

Ik kijk het nog een week of wat aan. Hou de oogjes schoon met afgekoeld water en verder niks. Wordt het dan niet minder dan ga ik een keer naar de DA, misschien gewoon een oogontsteking, je weet maar nooit. Zal wel het demodex ter sprake brengen.
Hij heeft wel vaak tranende oogjes en ik vraag me af of het daardoor soms komt. Dat de huid gewoon gesmet raakt doordat het altijd vochtig is. Traanstrepen zijn sinds een paar maanden helemaal verdwenen.
Verder doet hij het prima op KVV met af en toe een lamsrib en hele makreel.
Alleen vanochtend in het bos heeft hij verdulleme een half broodje gevonden en verslonden zonder dat ik de kans kreeg om het af te pakken. Daar ga je dan met graanlose dieet  >:(.
Door inni
#2505701
Zijn de haartjes bij de ogen kort geknipt?

Haartjes bij de ogen die je kort knipt komen na enkele dagen alweer in de buurt van de ogen en bij 't minste dat ze 't oog raken gaan de ogen tranen en blijven de haren nat. Je kan de haartjes vastkleven met vaseline, ze blijven beter zitten en 't vocht loopt eroverheen. Misschien kan je zo de eventuele irritatie rond 't oog verminderen.

Onze maltezer heeft oa. daarom lange haren. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door