Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door yava
#249031
Sinds kort krijgt mijn moeders kat knoflook tabletten.
Ze heeft namelijk een vlooien allergie en mijn moeder had alles geprobeerd. En wat blijkt,mijn moeder's kat heeft helemaal geen problemen meer. Ze is er fitter door geworden en huppelt weer vrolijk in het rond.

Dus als je kat vlooienallergie hebt,neem dan knoflook dragee van het kruidvat. Is echt prima
Gebruikersavatar
Door sylvia
#249274
yava schreef: Sinds kort krijgt mijn moeders kat knoflook tabletten.
Ze heeft namelijk een vlooien allergie en mijn moeder had alles geprobeerd. En wat blijkt,mijn moeder's kat heeft helemaal geen problemen meer. Ze is er fitter door geworden en huppelt weer vrolijk in het rond.

Dus als je kat vlooienallergie hebt,neem dan knoflook dragee van het kruidvat. Is echt prima
Hier heeft er nog geen knoflook geholpen tegen welke vlo dan ook. Ik doe op het moment niets en mijn katten zijn ook vlooienvrij dus ik zou het toch even in de gaten houden van de zomer.
Kijk trouwens ook uit met de hoeveelheid knoflook die je geeft.
Door Lizzy
#249335
Ja, ik zou met het geven van knoflook aan de kat ook erg uitkijken. Knoflook is voor een kat zelfs problematischer als voor een hond.
Door Timmy
#250537
Tabletten bevatten geen allicine (meer), dus het gevaar, en de mogelijke (zoals beweert wordt) werkzaamheid tegen vlooien is daarmee van de baan. Tenzij je speciale tabletten geeft (Bio-Knoflook) waaraan extra alliine (wordt door alliinase omgezet in allicine) is toegevoegd.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op za 29 jan 2005, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#251032
Je kunt ook speciale knoflooktabletten voor honden en katten krijgen, deze zijn niet schadelijk. Toch geef ik er zelf niet te veel van.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#251050
Lil schreef: Je kunt ook speciale knoflooktabletten voor honden en katten krijgen, deze zijn niet schadelijk. Toch geef ik er zelf niet te veel van.
Dat klopt maar als je dan het berichtje van Timmie leest weetje dan ook gelijk dat ze dan niet meer helpen (als ze dat al deden) tegen vlooien. De werkzame stof is namelijk ook datgene wat de knoflook gevaarlijk maakt
Door yava
#253636
Die kat is wel van haar vlooienallergie. Midden in de winter had ze er nog last van werd ze door die krengen gestoken en ze zat helemaal onder de bulten. Dan denk ik beter knoflook dat die vieze chemische troep die haar toch niet hielp. Momenteel hoeft mijn moeder niets te geven. als ze weer last krijgt dan geeft mijn moeder haar weer knoflook tabletten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door