Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Neally
#2503785
Ik heb een klein hondje en een runderstrot die groter is dan haar kopje...;-)

Van de zijkant snij ik veel, dat ze lekker weghapt.
Ik heb hier gelezen dat ze de rest van de strot ook kan eten. Onder het mom van knaagwerk.
Maar . . . . . hoe krijg ik zo'n ding klein.
Laatst gewijzigd door Neally op di 06 nov 2012, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pluto
#2503824
Ik knip ze met een simpele snoeischaar van de action, eventuele wekere delen met een gewone schaar.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2503918
Gedaan, en gelukt.
Maar hoe voorkom ik nu dat ze alles naar binnen 'slurpt'.
Zo gauw ik haar een iets grote stuk geef doet ze dat namelijk. Ook met andere dingen.

Heb het tot nu steeds vastgehouden. Op een gegeven moment zal ze het toch zelf moeten kunnen?
En de amandelen mag ze die ook?
Gebruikersavatar
Door Neally
#2504576
Afbeelding


Weet dus niet of dit wel amandelen zijn. Mag ze dit ook gewoon hebben, en waar valt het dan onder?
Door D.Biljardt
#2505188
De strot doormidden knippen met snoeischaar en gewoon de helft in zijn geheel geven, heb een mini york die daar echt wel een half uur meebezig is , en in zijn geheel doorslikken kan niet ze moeten hier echt goed op kauwen, willen ze er wat af krijgen.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2505236
Dank voor je reactie.  :)

Ik heb de 'strot' nu in een paar stukken geknipt en heb steeds een stuk vastgehouden
terwijl zij eraan zit te knagen.
Een halve zou ik haar dus veilig kunnen geven. Dat zal ze fijn vinden~!    :smitten:
Door miik
#2505300
Alles wat je op de foto ziet kun je gewoon voeren.
Enige is dat sommige honden er dunne ontlasting van krijgen.
Door Miranda 1
#2505726
En er altijd bij blijven.

Als honden een groot stuk naar binnen werken wordt dat vanzelf verteerd. Mocht de maag het toch niet aan kunnen dan spugen ze het uit en eten het vaak opnieuw op. En kauwen er dan wel beter op.

Als ik mijn hond een stuk pens geef van 200 gram gaat dat ook als stuk van 200 gram naar binnen. Geen enkel probleem, wordt gewoon verteerd. Maar ik ben er wel altijd bij als ze bot eten.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2505934
@miik: gelukkig heeft ze geen dunne ontlasting, maar dat 'klepje' heb ik haar toch maar niet gegeven.
Het voelde redelijk hard aan. Heb het er tussenuit geknipt.
@Miranda1: bij bot kluiven zit ik naast haar op de grond.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door