Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#2503929
Onze poezen die katers bleken te zijn, zijn vandaag ontdaan van hun klokkenspel. Pimpelmoen heeft erg veel moeite om niet aan de wond te likken (er zitten geen hechtingen in). Iemand een tip? Babybroekje/luier/hemdje en zo ja, welke maat moet ik aan denken? Iets opsmeren rond de wond dat vies van smaak is?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2503933
Ik zou er niets opsmeren. Beetje wassen mogen ze daar wel, maar niet de boel open of te rauw. Anders kap om.
Als je er iets op doet (smeersel of jurk/pyjama) zorgt ervoor dat de wond niet meer lekker kan luchten en wel gaat broeien. Het vertraagt onnodig de herstellingstijd en geeft meer irritatie en last.
Gebruikersavatar
Door kira
#2503939
Tip om zelf een kap te maken? Ik woon wat ver weg van instanties die kappen hebben of te wel, ik heb op zijn vroegst morgen eind van de dag een kap van een dierenartsenpraktijk. Ik zit nu er met mijn neus bovenop, maar goed ik ga ergens vanavond natuurlijk wel het bed in en mijn ogen dicht doen. Ik realiseer mij eens en te meer dat al mijn spullen gericht zijn op hond van minimaal 40 kilo. En die kappen passen niet echt :biggrin2:.
Door Whisker
#2504186
Mocht je wel willen smeren ...dan wil ik je heel graag de tip geven : vetramil honingzalf echt zulk goed spul want het werkt niet alleen helend en anti- bacterieel maar ook jeukstillend en bovendien smaakt het bitter, althans ik heb het eens geproefd :-\  niet echt voor herhaling vatbaar
Ken je de zalf misschien al ? bij een dierenarts of de betere speciaalzaak wel te verkrijgen hoor.

groet whisker
#2504261
??? Katers mogen daar toch gewoon aan likken?
Na een paar uur is dat al dicht en kunnen ze het niet meer open krijgen.
Volgens mij maak je je druk om niets.

Bij poezen moet je inderdaad opletten dat ze het niet open likken, maar bij katers heb ik dat nog nooit geweten en kan het volgens mij ook niet.
Is zo'n klein sneetje en valt meteen dicht.  Groeit ontzettend snel aan elkaar op die plaats.
Heeft je DA er nog iets van gezegd?
Door fem fatale
#2504267
Ik heb ook het idee dat het zakje min of meer afgesloten is, niet zoals bij poezen dat er echt in de buikholte gepoerd is.

Bij Kai zat het haar er volgens mij ook gewoon nog op (het beest is langharig hè, dus ik heb de balletjes nooit gezien, maar op een gegeven moment kon ik ze voelen, en toen heb ik ze dus laten weghalen. Nu heeft ie nog een leeg zakje, wat ik er soms uit probeer te kammen omdat ik dan denk dat hij een klit in zijn broek heeft), dus zo superhygienisch hoeft het volgens mij allemaal niet.

Maar Kai heeft ook echt nooit doorgehad wat er gebeurd is, toen ik hem ophaalde was hij erg verontwaardigd over dat hij geen kattenbak heeft gehad en dat hij geen eten (Kai miauwt de hele dag door een soort stream of consciousness, dus van veel van zijn miauwtjes weet ik redelijk goed wat ze betekenen) had gehad, en hij voelde zich niet lekker en een beetje zielig. Dat hij geopereerd was en dat er iets weggehaald is, heeft hij volgens mij nooit gemerkt.
#2504346
Tuurlijk beseft een kat niet wat er gebeurt is, al een geluk ook  :biggrin2:
Hier vonden ze zichzelf ook wel zielig en ze voelden zich wat raar en er zat vies spul daar vanonder op, wat er dus zo snel mogelijk af moest. Maar dat voelde dat ook weer wat vreemd, dus toch maar voorzichtig.
Maar spelen ging diezelfde avond alweer, waarbij ik mijn hart vasthield dat er niet in de gevoelige zone getrapt werd, maar het ging altijd goed.
3 dagen later was het ontsmettingsmiddel weg en zal je er helemaal niets meer van.
Hier werden de balzakjes trouwens ook niet geschoren.  Er wordt gewoon een sneetje tussen beide in gemaakt waardoor beide balletjes naar buiten geduwd worden (1 na 1 dus).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door