Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2503140
Ik vraag me af hoeveel diersoorten jullie geven?

Ik heb inmiddels voor mijn allergiehond 7 diersoorten, dus dat is al super.

Mijn Golden krijgt ook ongeveer 7 diersoorten.

Nou weet ik natuurlijk wat het minimum is. Maar is het nou beter om meer afwisseling in diersoorten aan te bieden? En waarom biedt je meer diersoorten aan dan 5?

Ik lees toch wel terug dat mensen 12 diersoorten geven.
Door eelke
#2503149
Ik denk ook dat het goed is om verschillende groepen te geven.

Kip, eend, fazant, gans en kalkoen zijn ook 5 verschillende, maar wel allemaal gevogelte.

Gijs krijgt;
Kip
Eend
Rund
Lam
Geit
Hert
Paard
Zalm
Kalkoen
Haas (heel soms)
Konijn
Lama (heel soms)
Gans

Hier hoef ik eigenlijk weinig aan te doen om er aan te komen. Hij krijgt het niet allemaal per week, maar per half jaar voer ik al deze diersoorten toch wel.
Gebruikersavatar
Door winni
#2503150
Ik denk dat ze dan op een supergezonde hond rekenen. Maar ik vind het overdreven.
En als ik dan zo eens bij het medische hoekje kijk zie ik toch heel veel honden met problemen......of zal dat komen omdat er veel eigenaren met 'problemen' juist hier terecht komen?
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2503153
Schaap, geit, paard, rund, zalm, sardine, haring, kalkoen, konijn, haas, eend, parelhoen, kip, kwartel, hert... dat zijn er dan dus 15

Op de kwartel en kalkoen na eigenlijk alles wel vrij regelmatig. Dus aan de 5 diersoorten kom ik wel  :)
Soms ook "wild" als struisvogel en dergelijke. Maar niet zo vaak.

Aanvulling: Ik voer zo uitgebreid omdat ik het leuk vind om erg gevarieerd te voeren. Zeker nu tijdens de dracht.
Maar....in het licht van zich mogelijk ooit ontwikkelende allergieën zou het misschien verstandig zijn om een paar diersoorten waar goed aan te komen is weg te laten.

Er zijn wel altijd periodes waarin ik meer voer van iets dan andere.
Laatst gewijzigd door Madelief. op ma 05 nov 2012, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#2503155
Ik denk ook dat het goed is om wat gevogelte te geven, wat grazers en wat wild.
Ik heb door het jaar verschillende diersoorten... soms de vriezer vol met gans, soms met geit, net waar ik aan kan komen.
Jaarrond: kip, eend, rund, lam, geit, konijn, haas, gans, zalm.
Soms hert, kalkoen of parelhoen

Ik houd er niet van om de exoten te voeren zoals zebra, kangaroe, krokodil, kameel enzo- dus dat hebben ze nog nooit gehad.
Door eelke
#2503161
Ik quote mezelf even om erachter te zetten waarom ik wat voer.
eelke schreef: Ik denk ook dat het goed is om verschillende groepen te geven.

Kip, eend, fazant, gans en kalkoen zijn ook 5 verschillende, maar wel allemaal gevogelte.

Gijs krijgt;

Kip, Karkas a 35 cent de kilo. Zal duidelijk zijn waarom ik dat voer ;)
Eend Karkas a 0,90 cent de kilo
Rund Goedkoop orgaan, goedkoop kopvlees.
Kalkoen goedkoop spiervlees (momenteel van een aanbieding, 2,- per kg)

Lam Goedkoop via sw en ic
Geit ''

Hert, mooi spiervlees van grote stukken en vaak een mooie prijs, of goedkopere snijdsels.
Paard ''

Zalm omdat ik ook vis voer (uiteraard)

Konijn omdat ik dat toch voor mijn allergie hond bestel, en dus altijd in huis heb.

Gans a 0,90 cent per stuk, meer dan een kilo. Is goedkoop, én wild.


Haas (heel soms) als ik wat van mijn andere hond over heb
Lama (heel soms) omdat het hier via bp te krijgen is (= mooi vlees)

Hier hoef ik eigenlijk weinig aan te doen om er aan te komen. Hij krijgt het niet allemaal per week, maar per half jaar voer ik al deze diersoorten toch wel.
Mijn andere hond is op eliminatie dieet.
Door Miranda 1
#2503174
Ik merk dat ik met het inkopen van de diersoorten het meest rekening hou met mijn allergiehond, dat is mijn Berner. Hij eet 1400 gram per dag en mijn Golden maar 400 gram. Mijn golden kan tegen alles. Omdat mijn Berner dus zoveel eet en niet overal tegen kan moet ik er dus voor zorgen dat ik voor hem altijd voldoende eten in huis heb. Voor mijn Golden heb ik dan ook wat goedkopere diersoorten als kip en eend erbij.

Mijn Berner, allergiehond kan niet tegen gevogelte, althans niet tegen kip, kalkoen en eend. Erg jammer, net eend geprobeerd want dat is goedkoop. Maar helaas. Mijn Golden kan ook niet tegen kalkoen, erg vreemd.

Mijn allergie hond krijgt:
konijn
haas
hert
lama
kangaroe
rund
zalm
en lam kan hij tegen maar heb ik niet meer besteld.

Mijn golden krijgt:
kip
eend
konijn
hert
rund
parelhoen
zalm
lam
geit
soms haas, lama en kangaroe, maar is eigenlijk voor allergiehond.

Mijn golden krijgt dus wel gevarieerde kwa groepen. Beide krijgen dus ook wild.

Ik zou voor mijn allergiehond graag wat goedkopere diersoorten willen. Vooral hertenrib is erg duur. Maar de goedkope diersoorten zijn toch vaak de gevogelte.

Ik probeer wel op de prijs te letten. Helemaal omdat mijn berner veel eet. En toch het beste kan tegen de wat duurdere diersoorten (toevallig). En financieel hebben we het momenteel minder. Dus goedkopere diersoorten zijn welkom.
Door Simone V
#2503196
mijn vriezertje is zo klein, dat ik altijd moeite heb gevarieerd eten in huis te kunnen halen. Anders ben ik er echt elke week mee bezig....
maar Sita krijgt:
kip
rund
paard
hert
kalkoen
lam
parelhoen
konijn
eend
haas (net mee begonnen)
forel en zalm
Maar als het aan haar ligt, eet ze alleen kip en parelhoen. Overduidelijk favoriet!!
Door Cupcake
#2503203
Ik ben nog aan het uitbreiden, omdat ik door heul veel schijterijproblemen diersoort voor diersoort heb geintroduceerd.
Voer nu: kip, eend, kalkoen, konijn, haas, paard, fazant, runderpens, hert en zalm.
Heel veel verder ga ik niet uitbreiden denk ik, het gaat nu te goed om vettere/ andere diersoorten te willen proberen.
Door orinake
#2503221
Ik ben net ff van men stoel gedonderd...
Ik zit op maar liefst 22!!!! diersoorten zonder vis :s
Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan!
Ik denk dat ik daar toch eens wat soortjes ga in schrappen ;)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2503225
Hier krijgen ze standaard in hun menu:

Gans
Parelhoen
Patrijs
Kip
Konijn
Eend
Haas
Rund
Lam
Paard
Hert
Kalkoen
Zalm

En soms ter afwisseling :

Ree
Struisvogel
Kwartel

Ik wissel het af omdat het zo gegroeid is door alle mooie lijntjes hier op BP  :D
En ik me daar ook lekkereder bij voel, afwisseling van grootte en soort vlees/bot
Door *Marieke*
#2503253
Quincy krijgt;

Lam
Fazant
Haas
Kwartel
Patrijs
Konijn
Parelhoen
Hert
Zalm, makreel
Paard
Rund
Kalkoen

Vind het super deze diersoorten, komt er iets bij, prima, zo niet. Ook okey! Z verdragen dit super!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2503267
Ik voer ook veel verschillende diersoorten, iets van 15. Waarom? Omdat daar voor mij ook een beetje de lol van Barf in zit. Elke dag iets anders. En Oscar is een kliko, alles schuift naar binnen, dus dat is ook leuk voeren.

Ik vind het ook een beetje onlogisch om te zeggen dat de medische hoek hier zo uitgebreid is en al helemaal in relatie tot meer diersoorten voeren. Die logica ontgaat me volledig. Overdreven vind ik het ook niet, al zou ik het ook geen probleem vinden om minder soorten te voeren. Maar zo lang daar geen reden toe is, hou ik het lekker bij een gevarieerd menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door