Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madelief.
#2503145
Ja, weer eens iemand met een Kenwood vraagje. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Stel dat ik bij Cindy (die ik nog niet heb benaderd ;-)) een aangepaste schijf kan kopen, voor welke Kenwood is deze dan geschikt?

Ik had twee jaar geleden een Bomann. Op zich ging dat prima met de zachtere botsoorten, maar toen ik een keer een vastzittend stuk probeerde door te duwen beschadigde de schroef en brak er een stukje af. Dom natuurlijk.
Dus vlees malen gaat nog wel prima, maar de schroef is verzwakt voor bot, plus dat ik geen aangepaste schijf heb.

Nu wil het geval dat we afgelopen woensdag de bevestiging van de dacht hebben gehad (Hoera!  :))  en dat betekent dat ik zo langzamerhand een beetje ga voorwerken. Nu denk ik er toch weer over een nieuwe vleesmolen aan te schaffen. In eerste instantie om de aanstaande moeder meer voeding  in kleiner oppervlak te kunnen voeren straks en daarna voor de eerste barfmaaltijden van de pupjes.

Ik zie hier vaak de Kenwood MG700 langskomen, maar er is ook een AT950. Is dat een onding? Te weinig krachtig? Of zijn er mensen die wel zo'n wat goedkopere versie hebben?

Mijn honden malen normaliter alles zelf dus ik zal hem verder niet heel veel gebruiken, dus als de AT950 ook goed is past dat wel beter bij mijn budget.

Barfplaats wordt gesponsord door