Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keltje
#2496578
Hallo allemaal,

Mijn naam is Kelly en ben 19 jaar. Ik heb een Maltezer pup van bijna 5 maanden (ook mn eerste hondje). Toen we haar op gingen halen kregen we puppy brok mee van Royal Canin. At ze in t begin gelijk op maar na tijdje niet meer. Toen heb ik op advies van andere Orijen brokken gekocht omdat hier geen granen inzitten. Deze at ze ook goed op maar nu dus ook niet meer.
Ik had al een keer kvv gekocht van Farmfood om uit te proberen en ik dacht dat ze haar bakje mee op at, zo lekker vond ze het. Daarom heb ik nu besloten om kvv te gaan voeren. Alleen Farmfood is niet heel goed heb ik gehoord.
Ik wil wel verschillende diersoorten voeren omdat ik bang dat ze r anders weer zo snel op is uitgekelen. Wie kan me helpen met een menutje en wat is nou echt goeie kvv? Moeten er groentes inzitten, bot en dergelijk?
Ik ben echt een lake op dit gebied en heb al t een an ander gelezen maar brand los!
Vind het geen probleem om te bestellen ook zitten er dierenwinkels die t verkopen!  ik woon in Tilburg.

Bedankt voor de moeite :biggrin2:
Door suzanne 1
#2496623
Hoi Kelly, welkom!
Een goede kvv bevat bot als calciumbron omdat dit voor honden veel beter en gezonder is dan een calciumpreparaat.
Dan heb je merken die er een premix in doen (het voer kompleet maken met vitamines en mineralen) en voeren waar geen premix inzit, maar waarbij je minimaal 4 diersoorten moet voeren om compleet te voeren. Die laatste heeft weer de voorkeur omdat natuurlijke vitamines en mineralen weer beter op te nemen zijn dan niet natuurlijke en bij teveel worden ze weer uitgepoept, wat bij onnatuurlijke vitamines en mineralen vaak niet het geval is.
Er zijn een heleboel merken kvv. Maar om een paar voorbeelden te noemen:
Darf - natuurlijke calciumbron en 4 diersoorten dus geen premix.

Haaksbarf - natuurlijke calciumbron en meerdere diersoorten los verkrijgbaar, hier moet je er dus minimaal 4 van voeren. Misschien een idee voor jouw hond omdat je dan elke dag een andere smaak kunt doen?

Tinlo barfmenu - natuurlijke calciumbron en meerdere diersoorten los verkrijgbaar, ook hier moet je er minimaal 4 van voeren.

Alaska - volgens mij net als Haaksbarf en Tinlo

Succes
Door M@rina
#2497106
Nog wat meer goede kvv's:
All animal
Tammenga
Bibi
Carnivoer
versvoer (www.versvoer.nl)
Ropadog
Sommige bevatten groente andere niet, je kan ook best zelf wat groente toevoegen hoor, als je het maar heel fijn pureert of licht kookt, anders poept je hondje het vanzelf weer uit en voegt het niet veel toe. Honden hebben maar weinig groente nodig zo'n 10% van hun totale voer.

Ik weet niet waar je woont maar er zijn verschillende website waar jeverschillende merken kvv kunt bestellen en die voor een gering bedrag bij een bepaalde afname de boel thuis bezorgen:
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.versvoer.nl
www.hetbestevoormijnhond.nl
www.caroba.nl
www.lupa-diervoeding.nl
Door keltje
#2497177
Dankjewel voor jullie reactie!

Ik ben vergeten erbij te zeggen dat m'n pup snel last heeft van diarree. Is er dan iets waar ik mee kan starten om haar eraan te laten wennen?
Door M@rina
#2497365
Best kans dat je pup nog wat diaree krijgt als je haar overzet op kvv, als dat het geval is kan je een scheutje gekookt water over het voer gieten en dit iedere dag een beetje minderen.
I.v.m de diaree zou ik ook even wachten met de vettere diersoorten en beginnen met kip, konijn, rund, paard Bijv. van Tinlo, dat merk staat erom bekend dat het bij veel honden wat hardere ontlasting geeft. (eend, lam en geit zijn vette diersoorten en vette vis zoals makreel, haring en zalm, die dus nog niet geven).

ALs ze stabiele poep heeft kan je langzaam wat vettere diersoorten toevoegen en kijken hoe ze daarop reageert.
Door keltje
#2497445
Ik ga dan starten met Tinlo, is er toevallig ook bij mij in de buurt.

Wat kan ik geven voor de tanden? Of is dat niet perse nodig? Wil namelijk tandplak en tandsteen oorkomen. Maltezers hebben daar sneller last van.
Door M@rina
#2497489
Geef gedroogde pensstaafjes of ander gedroogd spul waar ze lekker op kan knagen, geen botten uit de dierenwinkel geven die zijn vaak gerookt (gerookt is verhitting dus is het bot te hard en kan gaan splinteren). Als je het aandurft kan je ook op termijn wat verse kauwbotten gaan geven, eendennekjes of een kip/kwartelkarkasje. Het knagen op de botjes maakt de tanden schoon. Een lap pens is ook heel goed om het gebit schoon te houden.
Door crutz
#2499436
alle honden die hier kwamen en bij de fokker op brok zaten heb ik zonder problemen in 1x over gezet op kvv/danwel BARF

zou ze dus zo over zetten, doen wij straks ook weer met onze pup die we volgende week op gaan halen....idd wel opletten (vind ik dan) dat je een KVV gebruikt die een natuurlijke calcium bron heeft)
Door keltje
#2501739
Ik heb mn pup gelijk overgezet op Tinlo Barfmenu. Ze doet het hier echt goed op en vind haar poep erg hard nu. Is dat erg?

En ik heb van de dierenwinkel waar ik het vlees heb gehaald de kattenvariant van 250 gram meegekregen. Ze zei dat dat niet uitmaakte omdat er hetzelfde inzit alleen voor de kat zijn kleinere porties. Klopt dit ook of ben ik mn hond nu de samenstelling voor kat aan het geven?

Ik ga nu andere diersoorten bestellen ook de vis en groentemix. Misschien koop ik wel een ander merk om af te wisselen.
Door Martine-Tom
#2501749
[quote="keltje"]
Ik heb mn pup gelijk overgezet op Tinlo Barfmenu. Ze doet het hier echt goed op en vind haar poep erg hard nu. Is dat erg?

En ik heb van de dierenwinkel waar ik het vlees heb gehaald de kattenvariant van 250 gram meegekregen. Ze zei dat dat niet uitmaakte omdat er hetzelfde inzit alleen voor de kat zijn kleinere porties. Klopt dit ook of ben ik mn hond nu de samenstelling voor kat aan het geven?

Ik ga nu andere diersoorten bestellen ook de vis en groentemix. Misschien koop ik wel een ander merk om af te wisselen.
[/quote]Heeft ze er last van?
Is het echt krijtpoep of gewoon harde keutels?

In principe niet erg maar je kan wat spiervlees toevoegen Tinlo zit wat hoog in botpercentage dus dat kan kloppen.

Je kan de katvariant gewoon geven idd.

Afwisselen is altijd goed  :)
Door keltje
#2501768
Ik denk niet dat ze er last van heeft en hoeft er ook niet echt op te persen. De ene keer komt het er als hele drol uit en andere keer als krijtpoep.

Welke zou ik dan kunnen pakken waar meer spiervlees inzit?

Dan bestel ik voortaan de kattenvariant. Ze is maar klein dus 500 gram vind ik al veel, 250 is dan beter! :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2501772
[quote="keltje"]
Ik denk niet dat ze er last van heeft en hoeft er ook niet echt op te persen. De ene keer komt het er als hele drol uit en andere keer als krijtpoep.

Welke zou ik dan kunnen pakken waar meer spiervlees inzit?

Dan bestel ik voortaan de kattenvariant. Ze is maar klein dus 500 gram vind ik al veel, 250 is dan beter! :biggrin2:
[/quote]Kat is duurder  ;) Meestal tenmiste, je kan gewoon een kilorol uurtje op het aanrecht laten liggen en met een goed mes in stukken snijden en weer invriezen  :)

Ik ben niet zo heel erg thuis in de kvv soorten, dus daar moet ik je het antwoor op schuldig blijven, maar als ze er geen last van heeft zou ik me er niet druk om maken  :)
Door M@rina
#2501787
In de kattenvariant zit toch geen pens??? Als dat inderdaad zo is zou ik niet alleen de kattenvariant voeren, voor erbij is het niet erg.

Hoe kleiner de verpakking hoe meer je betaald.
Je kan aan de tinlo  zelf een beetje spiervlees toevoegen, stukje kipfilet rundvlees bijv. van wat je zelf ook eet.

Mocht je toch een andere kvv willen kijk dan even naar mijn eerder bericht in dit topic, ik heb daar al een aantal goede kvv's aangegeven met een aantal verkoop adressen.
Door keltje
#2501795
[quote="martine-tom"]
Kat is duurder  ;) Meestal tenmiste, je kan gewoon een kilorol uurtje op het aanrecht laten liggen en met een goed mes in stukken snijden en weer invriezen  :)

Ik ben niet zo heel erg thuis in de kvv soorten, dus daar moet ik je het antwoor op schuldig blijven, maar als ze er geen last van heeft zou ik me er niet druk om maken  :)
[/quote]

Oh dat wist in niet! Dan ga ik gewoon grote kopen en opnieuw invriezen!
Ik wil toch afwisselen dus kan altijd even kijken waar meer spiervlees inzit. Mocht ze er wel last van krijgen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval:D

[quote="M@rina"]
In de kattenvariant zit toch geen pens??? Als dat inderdaad zo is zou ik niet alleen de kattenvariant voeren, voor erbij is het niet erg.

Hoe kleiner de verpakking hoe meer je betaald.
Je kan aan de tinlo  zelf een beetje spiervlees toevoegen, stukje kipfilet rundvlees bijv. van wat je zelf ook eet.

Mocht je toch een andere kvv willen kijk dan even naar mijn eerder bericht in dit topic, ik heb daar al een aantal goede kvv's aangegeven met een aantal verkoop adressen.
[/quote]
Dan ga ik toch maar gewoon voor hond bestellen! weet ik zeker dat het goed zit. Als ik het na uurtje weer gewoon opnieuw kan invriezen is het geen probleem meer.
Ja ik had de websites bekeken, bedankt daarvoor :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door