Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nadia703
#2499852
Hoi,

Ik ben nieuw hier dus zit met een paar vraagjes. Eerst en vooral ivm satin balls. Ik heb al gelezen dat er mensen zijn die dat als "snoepje"geven. maar als je zo'n voorraad maakt, hoe bewaren jullie dan de rest?

groetjes

Nadia
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2499988
hallo nadia ,
mensen geven dit vaak als een hond te licht is , persoonlijk ben ik niet een voorstander van de meeste ingrediente ( er word bv. vaak rijst of andere granen bij gedaan ) .
als de hond naar mijn mening te mager is zou ik deze gewoon meer of vetter voeren .
rijst mij de vraag  waarom je deze als snack wilt geven ....
Door 202Spots
#2500068
nadia703 schreef: Hoi,

Ik ben nieuw hier dus zit met een paar vraagjes. Eerst en vooral ivm satin balls. Ik heb al gelezen dat er mensen zijn die dat als "snoepje"geven. maar als je zo'n voorraad maakt, hoe bewaren jullie dan de rest?
groetjes
Nadia
Invriezen
Door Lizzy
#2500464
Mijn mening? Satin balls = geen hondenvoer. Het bevat veel te veel granen en suikers en het is gewoon keihard ongeschikt. Als voer, als snoep.
Door nadia703
#2501624
Hey

eerst en vooral bedankt voor de reacties. Wel onze darco zou nog een paar kilo moeten bijkomen. Maar als die satin balls toch niet zo goed zijn doe ik het niet. Euh domme vraag maar wat voor vetten raden jullie dan aan
Door Martine-Tom
#2501636
nadia703 schreef: Hey

eerst en vooral bedankt voor de reacties. Wel onze darco zou nog een paar kilo moeten bijkomen. Maar als die satin balls toch niet zo goed zijn doe ik het niet. Euh domme vraag maar wat voor vetten raden jullie dan aan
Wat voer je nu en hoeveel voer je nu?
Zet je menu eens op het forum dan kunnen we helpen meedenken.

Algemeen gesproken, als er geen lichamelijke aanleiding is (diabetes, schildklier, ...) en de hond is te mager...zelfde voeren, maar gewoon meer.
Dus als je nu 2% voert ga je 3 of 4 % voeren, wel in de juiste verhoudingen dus niet simpelweg meer vet toevoegen want dan haal je de balans weg.
Wel kan je vettere soorten toevoegen, geit bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2501695
Tja voor mij is het best logisch: als je als mens te mager bent en wilt bijkomen ga je toch ook niet veel naar de Mac of zo. Nee dan probeer je ook meer te eten van ook gezonde dingen.
Dus een hond die bij moet komen, lijkt me logisch om meer eten te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door