Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2498198
Kan ik met voer nog iets extra's doen voor een hond die terugkerende blaasontsteking heeft? Veel strufiet.

Buitenom dat versvoeren al heel veel doet en Granberry, VitC en Colloïdaal Zilver de blaasontsteking helpen verminderen/verdwijnen wil ik weten waar ik op let met het voer/vlees.
Plus extra drinken om de blaas schoon te spoelen.

Wat nog meer?
#2501437
WillyP schreef: Kan ik met voer nog iets extra's doen voor een hond die terugkerende blaasontsteking heeft? Veel strufiet.

Buitenom dat versvoeren al heel veel doet en Granberry, VitC en Colloïdaal Zilver de blaasontsteking helpen verminderen/verdwijnen wil ik weten waar ik op let met het voer/vlees.
Plus extra drinken om de blaas schoon te spoelen.

Wat nog meer?
Verse voeding zonder premix (vitamine/mineralengoedje) en met een natuurlijke calciumbron is stap 1.

Verder is het de vraag of je de blaas vrij krijgt van ontstekingen zonder AB.... Soms lukt dat simpelweg niet. En dan kun je toch beter een AB inzetten voordat je een nierontsteking krijgt. Ik zou de urine alvast op kweek laten zetten zodat je weet welke bacterie er in zit en dan kun je gericht AB geven.

Verzuren van de urine helpt. En als je pH waarde strips hebt, dan kun je zelf de pH waarde van de urine gaan meten en zul je moeten proberen de pH waarde zo rond de 6.0 a 6.5 te krijgen. Het verzuren kun je doen met vitamine C, cranberry en biologische appelazijn.

Berendruif schijnt ook goed te werken.
Kokoswater schijnt goed te zijn om de nieren en blaas door te spoelen (reformwinkel).
Extra bouillon (mag je best een flintertje zeezout in doen, dat stimuleert dorst).
Probiotica, probiotica en probiotica.
Niet mee laten roken.
Met deze koude je hond goed afdrogen als ze nat is.
Weerstand verhogen ook met Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw)
Solidago geven.

Of, in plaats van losse berendruif en Solidago: PUUR Blaas en Nieren. Volgens mij zit daar ook cranberry in dus hoef je ook geen cranberry los te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door