Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yinx
#2500854
De laatste drie dagen eet onze hond slecht. At ze de eerste weken van het barfen haar bak met veel plezier leeg, nu ruikt ze er aan en haalt ze d'r neus op.
Het spiervlees en sommige stukjes orgaan gaan er wel in. Maar bijvoorbeeld d´r kipkarkas niet. Van de zalm, sardines (heeft ze vaker gehad) en sprot (was nieuw) at ze alleen de sprotjes. Vandaag had ze konijn met patrijs en eendennekken. Ze heeft d´r konijnvlees gegeten maar de rest niet.
Ziek is ze niet, de ontlasting is normaal, ze is levendig, drinkt goed en een bot eet ze wel. Toevallig hebben we hier ook nog brokken staan. Toen ik gisteren daar wat van gaf at ze die wel meteen.

Wat zou er kunnen zijn en heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Door Yinx
#2500919
Ze is 7,5 jaar.
Botwerk heeft ze dus wel gegeten tot een paar dagen geleden. Ook d'r portie orgaan doet ze moeilijker mee. Het lijkt wel alsof ze het niet meer lust...
D'r tanden zijn verder goed in orde. Recratief kauwen op een bot doet ze dus wel.
Laatst gewijzigd door Yinx op za 03 nov 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yinx
#2500928
Het is een rottweiler. Ze krijgt ongeveer 875 gram per dag.
Ze is gesterilliseerd dus loops wordt ze niet  ;)  geent is ze ook niet onlangs.
Wel inderdaad een nieuwe levering (zalm, sardines, patrijs). Maar de kip en eendennek waren nog van de oude levering.
Door Yinx
#2500936
Ja, dat is ze zeker nog. Spelen, wandelen etc. wordt nog vol overgave gedaan  :biggrin2:
Nu doen we dat ook, als ze klaar is met eten / stopt met eten gaat d'r bak weg... misschien inderdaad nog gewoon even volhouden
Door bahatiboerboels
#2501157
Hoi, las net je topic en heb hier hetzelfde meegemaakt met mijn boerboel reu.

Hij at in het begin dat ik ging barfen alles en daarna moest hij eerst overal aan ruiken, ging kwijlen en at sommige dingen uit de bak.

Eend wil hij niet meer,de eendenekken niet en de de eendehartjes ook niet.
Daarna wilde hij de kippenekken weer niet.
Zalm vond hij heerlijk en dat eet hij nu weer niet.gaat staan ruiken en loopt weg.

Maar dit had hij voorheen ook met de Royal canin brokken toen ik overstapte van puppy naar junior.
Ik maakte me er erg druk om en maalde alles,maar dat hielp niet.

Toen ben ik het weg gaan halen en gaf niets anders.
Een paar uur later probeerde ik het weer en at hij weer niet.
Na 2 dagen volhouden ging hij gewoon weer eten.

Dus ik zou zeggen, hij gaat vanzelf weer eten.
(als het tenminste niets medisch is natuurlijk!)

Veel succes.
Door Yinx
#2501272
Bedankt voor je antwoord Assertive boerboels.
Assertive boerboels schreef: Hij at in het begin dat ik ging barfen alles en daarna moest hij eerst overal aan ruiken, ging kwijlen en at sommige dingen uit de bak.

Toen ben ik het weg gaan halen en gaf niets anders.
Een paar uur later probeerde ik het weer en at hij weer niet.
Na 2 dagen volhouden ging hij gewoon weer eten.

Dus ik zou zeggen, hij gaat vanzelf weer eten.
Hier gaat het dus ook zo, aan alles ruiken een paar dingen eten en dan weglopen. Maar we gaan nu niets anders meer geven en het even volhouden.
Door Lizzy
#2501427
Je ziet dit wel vaker bij honden die net zijn overgeschakeld. Ian Billinghurst schrijft daar zelfs over. Ik zou het eten direct en subiet weghalen en niet meer geven tot de volgende maaltijd. En na een paar keer valt het kwartje meestal wel. Een half dagje tot een dagje vasten wil namelijk de meeste honden nog wel eens doen inzien dat er A)met jou niet te spotten valt er B)geen ander eten komt en C)niet eten is geen eten en da's ook vervelend.
Door Yinx
#2501705
Bedankt Lizzy voor je antwoord!
We gaan vandaag inderdaad beginnen met het meteen weghalen en niks anders geven, hopelijk valt het kwartje dan. Ik heb nog wel eens de neiging om toch iets anders te geven, met het idee ze moeten toch eten. Dus dat gevoel zetten we maar even opzij.
Lizzy schreef: Je ziet dit wel vaker bij honden die net zijn overgeschakeld. Ian Billinghurst schrijft daar zelfs over.
Ik heb even in de boekenlijst hier op barfplaats gekeken. Ian Billinghurst heeft verschillende boeken geschreven, weet je misschien in welk boek Ian daar over schrijft? Dan kan ik die eens aanschaffen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door