Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2501006
Ik zie net de reclamefolder van de Lidl van volgende week en daar wordt een complete eend (diepvries) aangeboden voor 6,99. Gewicht zou zo'n 3,2 kg zijn dus dan komt het neer op iets van 2,14 de kg.

Vraagje, heeft iemand al eens zo'n eend geprobeerd? Is het lucratief? Heb eerder namelijk nog geen hele eend gekocht. Alleen karkas en nekken enzo. Maar hier zit natuurlijk ook heel veel spiervlees aan...
Gebruikersavatar
Door nova
#2501010
als je bedenkt dat VSE bijna  1 euro vraagt voor karkassen, dan vind ik dat een hele nette prijs.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2501015
Nou, eerlijk gezegd zat ik daar ook aan te denken, want ik denk dat ik er behoorlijk wat spiervlees kan afsnijden en dat is natuurlijk weer een mooie aanvulling dan....
Door JoseW
#2501018
Ik weet waar ik maandag miojn boodschappen ga doen  :biggrin2:
Lijkt mij een zeer nette prijs, als het een complete eend is (zal wel zonder kop en orgaan zijn, maar dat maakt niet uit vind ik)

Gr Jose
Gebruikersavatar
Door nova
#2501022
Naomi M. schreef: Nou, eerlijk gezegd zat ik daar ook aan te denken, want ik denk dat ik er behoorlijk wat spiervlees kan afsnijden en dat is natuurlijk weer een mooie aanvulling dan....
Ik zou alleen de filets eraf halen, en die zn,  zelf eten.  ;)
De rest aan de hondjes,  bouten zijn meestal in de goede  verhouding vlees/bot
Beetje groentjes of orgaan, en je hebt een  complete maaltijd  ;)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2501024
nova schreef: Ik zou alleen de filets eraf halen, en die zn,  zelf eten.  ;)
De rest aan de hondjes,  bouten zijn meestal in de goede  verhouding vlees/bot
Beetje groentjes of orgaan, en je hebt een  complete maaltijd  ;)
mwah, ik ben niet zo van de eend...  Tamme eend mss wel, maar wild niet. En het staat wel in het wild gedeelte....

Maarre, ik hou niemand tegen hoor...
Door JoseW
#2501031
Ik denk dat ze tamme eend als "wild" aanmerken, het blijft wel de Lidl he.... ;D
Door miik
#2501065
De lidl heeft volgens mij alleen maar tamme eenden... ondanks dat het bij het wild staat.
Maar je ziet het snel genoeg. Tamme eend is blank op de huid en zacht rose vlees.
Wilde eend heeft een donkere huid met erg donker vlees.
Maar gezien het gewicht zal het tamme eend zijn, wilde eend is meestal niet zo zwaar.
Bij de VSE kun je ook hele eenden kopen. En dan kun je ook zeggen hoe zwaar je ze wilt, anders even bellen en vragen wat de eenden kosten van 3 kilo ;)
Door Annemarie Rijnveld
#2501083
miik schreef: De lidl heeft volgens mij alleen maar tamme eenden... ondanks dat het bij het wild staat.
Maar je ziet het snel genoeg. Tamme eend is blank op de huid en zacht rose vlees.
Wilde eend heeft een donkere huid met erg donker vlees.
Maar gezien het gewicht zal het tamme eend zijn, wilde eend is meestal niet zo zwaar.
Bij de VSE kun je ook hele eenden kopen. En dan kun je ook zeggen hoe zwaar je ze wilt, anders even bellen en vragen wat de eenden kosten van 3 kilo ;)
Is dat zo? Ik koop altijd eend (Italie) met een witgelig vel, en het vlees is erg donkerrood, zeker niet rose. Is dat altijd zo of hangt het ook van het soort tamme eend af?
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2501088
Ik heb die al eens gehad uit de aanbieding, voor onszelf en voor de hondjes.
Wij vonden ze wel lekker, de hondjes waren er niet allemaal enthousiast van, eentje is er met honger naar bed gemoeten  ;)
En dat terwijl wij ze eens wat goeds wilden doen (en de filets eraan hadden gelaten voor de honden)  :D
Door miik
#2501162
Annemarie Rijnveld schreef: Is dat zo? Ik koop altijd eend (Italie) met een witgelig vel, en het vlees is erg donkerrood, zeker niet rose. Is dat altijd zo of hangt het ook van het soort tamme eend af?
Het zal ongetwijfeld ook van het ras afhangen !

Wilde eend:

Afbeelding


Tamme eend van VSE, het vel lijkt haast gebleekt zo wit als dat is !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#2501215
Lidl heeft elk jaar rond deze tijd hele eenden voor een leuk bedrag. Het zijn tamme eenden uit Frankrijk afkomstig. Nog leuker wordt het als na de kerst de overgebleven eenden in de uitverkoop gaan! Waarom zou je het vlees eraf halen? Je kan ze gewoon met bot voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door