Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tati
#2494960
Ik heb mijn honden een hele tijd lotgering gevoerd, soms afgewisseld met wat andere KVV of wat brokken. Toen een tijdje overgestapt op brokken, wegens een defecte vriezer. Nu zijn we weer helemaal over op vers van Lotgering en begint Sari steeds te krabben. Het zijn geen vlooien, heb er i.e.g. geen gezien. Wel heeft ze wat rode vlekken onder op haar buik. Dit is dus begonnen toen we weer zijn overgestapt, vandaar dat ik de link leg met het eten. Maar dit heeft ze eerder nooit gehad met dit voer....

Wat is nu handig? Een ander merk KVV proberen? En wie heeft er nog ideeen over andere merken KVV? Hoe zijn de ervaringen met bijv Lupa, Kivo of Tinlo?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2494978
Zelf geen persoonlijke ervaringen met genoemde merken, maar het kan natuurlijk goed dat er iets aan je huidige voer veranderd is waar je hond nu op reageert. Ik zou dus gewoon een ander merkje proberen en kijken hoe het dan gaat.

Ik zou het vloverhaal daarbij ook in de gaten houden. Dat je nu nog niets gezien hebt wil niet zeggen dat er niet eentje langs geweest kan zijn en één vlooienbeet kan maar zo 3 weken jeuk geven.....en vlekken.
Door Chico
#2495531
Is de jeuk begonnen sinds de nieuwe verpakkingen?
Dit vraag ik je aangezien de mijne sinds de nieuwe verpakkigen ook enorme jeuk heeft.
Voorheen nooit problemen gehad en nu barst één van mijn hondjes van de jeuk, kale staart en bips tot gevolg.
Welke versie voerde je voornamelijk?
Door tati
#2496096
[quote="Chico"]
Is de jeuk begonnen sinds de nieuwe verpakkingen?
Dit vraag ik je aangezien de mijne sinds de nieuwe verpakkigen ook enorme jeuk heeft.
Voorheen nooit problemen gehad en nu barst één van mijn hondjes van de jeuk, kale staart en bips tot gevolg.
Welke versie voerde je voornamelijk?
[/quote]

Inderdaad, sinds Sari lotgering eet met nieuwe verpakking, lijkt ze te zijn gaan krabben.... Eerder deed ze dit nooit. Ik geef ze hier vooral de totaal pens, totaal rund en een combikrat. Maar alles ligt door elkaar in de vriezer, dus wat ze nu precies elke dag krijgen....?

Heb ook al zitten denken om bijv het Lotgering uitsluit dieet lam of rund in combinatie met bijvoorbeeld Kivo.
Maar, niemand ervaringen met bijv Kivo, Tammenga of bijv Vers voeren? Hier in de buurt zit een KVV afhaalpunt waar al die merken te verkrijgen zijn. Het zal er in ieder geval wel wat duurder op worden, Lotgering is natuurlijk voor de portemonee wel leuker> ;)
Barfen is ook nog een optie, maar ik weet niet zo goed of ze dan alles binnen krijgen.
Laatst gewijzigd door tati op ma 29 okt 2012, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chico
#2499884
Het stomme is dat mijn ene hond wel jeuk en last heeft en de andere niet. De mijne kreeg voornamelijk de gewone compleet versie met lam, kip en runs.
Nu staat degene die last van jeuk heeft al 3 weken op 100%lam.
De ene dag is het minder en de andere dag heeft hij wel wat jeuk.
Voorlopig krijgt hij nog alleen lam, maar kan nog niet zeggen of het "echt"helpt.
Het lijkt wel ietsje minder, maar het is eigenlijk nog te kort om te zeggen.
Ik heb voor 100% lam gekozen omdat ik ook graag bij lotgering blijf.
Van daaruit kan ik ook de 50% lam en 50  % eend gaan voeren.
Suuces!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2500849
[quote="Chico"]
Het stomme is dat mijn ene hond wel jeuk en last heeft en de andere niet. De mijne kreeg voornamelijk de gewone compleet versie met lam, kip en runs.
Nu staat degene die last van jeuk heeft al 3 weken op 100%lam.
De ene dag is het minder en de andere dag heeft hij wel wat jeuk.
Voorlopig krijgt hij nog alleen lam, maar kan nog niet zeggen of het "echt"helpt.
Het lijkt wel ietsje minder, maar het is eigenlijk nog te kort om te zeggen.
Ik heb voor 100% lam gekozen omdat ik ook graag bij lotgering blijf.
Van daaruit kan ik ook de 50% lam en 50  % eend gaan voeren.
Suuces!
[/quote]

Houd er rekening mee dat bij veel versvleesmerken de calciumbron bij de verschillende versies bestaat uit kippenbotten (ik weet dat dit bij CB het geval is). Geen idee of dat bij jouw merk ook zo is, maar dat zou kunnen verklaren waarom je hond jeukerig blijft.
Door Chico
#2501959
de versie 100% lam bevat alleen en enkel lam.
Er zit waarschijnlijk wel lamspens in, maar dat weet ik niet zeker.
Daar kunnen ze natuurlijk ook wat heftiger op reageren.
Voor zover gaat het met mijn hondje met de dag wat beter op de 100% lam.
Zelfs zijn kale plekken groeien weer aan, dus wie weet werkt het ook voor jouw!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door