Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2496855
Dat was de uitspraak van de dierenarts van de klant waar ik vanmorgen was. Kat heeft blaasgruis gehad, is daarna nog onzindelijk gebleven, feliway stekker hielp, nu weer onzindelijk, stekker helpt niet meer, dierenarts zegt: kat herplaatsen want te veel stress in huis (heel kort samengevat). Kan geen blaasgruis zijn nu want hij krijgt speciale br*k (koninklijk konijn brokken tegen blaasgruis)

Ligt dat nu aan mij of is dat laatste wel heel kort door de bocht?? Ik zou zelf toch de urine nog wel eens willen nakijken, al was het maar voor het geval dat  ???
#2496901
wat voor leeftijd heeft jou kat?
heb je al eens aan blaas en nieren gedacht van puur dat werkt goed op de urinewegen en stimuleert het oplossen van gruis, kleine stenen  en werkt ontstekingsremmend . maar als er sprake is van stress, heb vandaag op de site geleerd over matatabi stokjes die je kan geven aan de kat bij ook stress bijvoorbeeld
nu weet ik natuurlijk niet of er sprake is van stress ? verhuizing veranderingen in huiselijke situatie? maar je zou het allebei is kunnen checken.

sterkte!
grts whisker
#2496907
Da's idd erg kort door de bocht...
Urine nakijken lijkt me wel het minste om te doen!
Wijlen mijn Bobo was ook blaasgruiskater, en kreeg eerst speciale brok, blaasgruis kwam al snel terug. Overgestapt op ander merk (van dat 'koninklijk nijntje'), en toen jaren goed gegaan...
Als ik toen wist wat ik nu wist natuurlijk nooit aan de brok geweest, en waarschijnlijk zou onze Bobo dan ook geen blaasgruiskat zijn geweest :biggrin2:
#2500417
EllenL schreef: kwestie van goochelen met stofjes ;) En tja, brokken en gezond is toch al moeilijk te combineren, en in zo'n goochel geval wordt het er IMHO ook niet beter op...
Ja, ok, maar je hebt toch gradaties in ongezond zijn van brokken.  En mij geeft dit een erg chemisch gevoel, maar misschien valt het inderdaad mee.
Ik moet zeggen dat ik niet veel zin heb om te gaan uitpluizen hoe RC het weer voor elkaar krijgt. Er hangt toch altijd weer een bijwerking aan vast, ookal weten ze die misschien op dit moment nog niet.
Ik kan mijn tijd wel beter besteden. ;)
#2500419
ik deel je gevoel hoor!! Ik heb het ooit gehad op school hoe dat werkte en heb het laatst hier ook een keer uitgeplozen hoe het zat, maar het is zo ingewikkeld dat ik het alweer kwijt ben, lol, boeit ook niet zo, rauw is gewoon beter... maar jah, helaas staat niet iedereen daar heel makkelijk voor open ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door