Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2498014
Ik zit sinds kort op een FB-groep voor Barfers (Italiaans).
Een van deze personen verhuist binnenkort weer naar Spanje en zou graag daar met Barf willen doorgaan. Nu weet zij niet of in Spanje goede mogelijkheden zijn om aan Barf-produkten te komen en of de prijzen ervan gunstig liggen.
Zij zou graag met medebarfers in Spanje in contact willen komen en hun ervaringen en tips horen.

Zijn er misschien personen geinteresseerd die haar het één en ander erover kan vertellen?

Alvast bedankt.
#2498539
Too schreef: Ooit woonde 'Anne-ergens-in-Europa'  :biggrin2: in Spanje wellicht heeft zij suggesties..

En ja vuile pens zal wel lastig worden, dat is t nl in veel buitenlanden.
Ja, @Anne in Duitsland, maar das al weer een tijdje geleden geloof ik. Ik wacht nog even op berichten van mensen die er heden wonen en misschien info hebben die meer actueel is.
#2498547
Ik heb in Spanje gewoond en mijn vriend en ouders wonen in Spanje. Ik ben wel bereid informatie te geven.

Maar kan nu al vertellen dat het in Spanje lastig is om betaalbaar en gevarieerd te barfen.

De tips hangen ook af van de omgeving waar ze gaat wonen, waar mijn ouders wonen heb je casquerias (madrid), dat zijn slagers die alleen maar orgaan, koppen en dat soort dingen verkopen, wat hier een beetje afval is en daar kan je aan goede spulletjes komen voor de hondjes. Ook koopt mijn moeder weleens vlees van stiertjes die gedood zijn bij stierengevechten, dat wordt ook voor minder geld verkocht.

Maar in Tarragona waar mijn vriend woont heb je dat niet, wel hebben we een aantal islamitische slagerijen, waar we af en toe lamskoppen kunnen kopen (wel hele grote...) en kalkoenkarkassen. En laatst heeft mijn vriend via een slager kalkoennekken kunnen kopen. Maar verder dan kip, lam, rund en kalkoen komen wij voorlopig niet. Hij koopt af en toe kwartels en konijn, maar dat is heel duur.

Het punt is dat in Spanje alles wordt opgegeten door mensen, dus er is niet zoveel afval als in Nederland..

Wij kunnen bij de islamiet vuile pens krijgen in Spanje.
#2498550
Yuka 2004 schreef: Ik heb in Spanje gewoond en mijn vriend en ouders wonen in Spanje. Ik ben wel bereid informatie te geven.

Maar kan nu al vertellen dat het in Spanje lastig is om betaalbaar en gevarieerd te barfen.

De tips hangen ook af van de omgeving waar ze gaat wonen, waar mijn ouders wonen heb je casquerias (madrid), dat zijn slagers die alleen maar orgaan, koppen en dat soort dingen verkopen, wat hier een beetje afval is en daar kan je aan goede spulletjes komen voor de hondjes. Ook koopt mijn moeder weleens vlees van stiertjes die gedood zijn bij stierengevechten, dat wordt ook voor minder geld verkocht. Minder geld, is nog tussen de 4-5 euro p/kilo.

Maar in Tarragona waar mijn vriend woont heb je dat niet, wel hebben we een aantal islamitische slagerijen, waar we af en toe lamskoppen kunnen kopen (wel hele grote...) en kalkoenkarkassen. En laatst heeft mijn vriend via een slager kalkoennekken kunnen kopen. Maar verder dan kip, lam, rund en kalkoen komen wij voorlopig niet. Hij koopt af en toe kwartels en konijn, maar dat is heel duur.

Het punt is dat in Spanje alles wordt opgegeten door mensen, dus er is niet zoveel afval als in Nederland..

Wij kunnen bij de islamiet vuile pens krijgen in Spanje.
#2498872
Yuka 2004 schreef: Ik wilde mijn bericht aanpassen, maar heb mezelf geciteerd en het in het citaat aangepast.  :P
Hahaha, ja ik zag het.  ;D
Fijn dat jij info wil geven. Ik ben weer even teruggegaan op dat FB-barfforum om haar te vragen of ik haar FB aan jou mag geven. Ik wacht nog even op haar antwoord, goed?
#2499219
Yuka 2004 schreef: Ik wilde mijn bericht aanpassen, maar heb mezelf geciteerd en het in het citaat aangepast.  :P
Ok hier ben ik weer Yuka 2004: het FB adres is: Sara Rott Lazzari

Fijn dat je haar wil helpen, dank je wel alvast voor de moeite.
#2499253
Dus qua barfen ga ik er geen steek op vooruit dus, hier op Curacao vreten ze ook het slachtafval zelf op en betaal ik me blauw voor alles.  Mijn hond eet denk ik elke dag voor meer dan 6 euro weg, tja, misschien decadent maar mijn keuze.
Doordat dit een behoorlijke volksverhuizing gaat worden waar ik ook enige tijd zonder spullen kom te zitten, ben ik bang dat hij toch weer een paar dagen aan de brokken moet. Als ik in Spanje aankom weet ik niets, maar ik zie wel hoe het gaat, moeten even roeien met de riemen enz.
#2499458
helenavantroje schreef: Dus qua barfen ga ik er geen steek op vooruit dus, hier op Curacao vreten ze ook het slachtafval zelf op en betaal ik me blauw voor alles.  Mijn hond eet denk ik elke dag voor meer dan 6 euro weg, tja, misschien decadent maar mijn keuze.
Doordat dit een behoorlijke volksverhuizing gaat worden waar ik ook enige tijd zonder spullen kom te zitten, ben ik bang dat hij toch weer een paar dagen aan de brokken moet. Als ik in Spanje aankom weet ik niets, maar ik zie wel hoe het gaat, moeten even roeien met de riemen enz.
Waar ga je ongeveer wonen? Mag ook in een persoonlijk bericht  ;) Dan kan ik je misschien helpen, of mijn ouders of vriend.
#2499459
Annemarie Rijnveld schreef: Ok hier ben ik weer Yuka 2004: het FB adres is: Sara Rott Lazzari

Fijn dat je haar wil helpen, dank je wel alvast voor de moeite.
Ik heb geen facebook. Je mag haar ook mijn emailadres geven  ;)

Ik stuur je een pb.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door