Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door san :)
#2499350
hoi

sinds een paar maanden is de ontlasting van onze oudste hond onregelmatig. dan is het weer dagen echt prima en dan ineens weer prut. gaat op en af. het is erg dun dan maar hij is er niet ziek van en kan het ook goed ophouden dus het lijkt tot zover niet op een virus of infectie.
zijn eetlust is prima en hij toont totaal niet ziek of zwak.

het lijkt er nu op dat hij reageert op de pakkettjes waar ik rund of ree spiervlees bij in heb. (ik maak bij levering complete dagporties per hond in zakjes)
is dit iets wat jullie herkennen?
Door san :)
#2499394
ik voer 50% vleesbot, 25-30%spier 15% orgaan en rest is soms wat groente, ei etc.
ik voer verschillende soorten vleesbot. in de ene pakketjes zat Kip daarbij in en bij de ander parelhoen.
organen waren pens of konijnen niertjes. ook niet de meest gevoelige organen.
kip en parelhoen heeft niet niet eerder op gereageerd  en nu de darf lam-kip verdraagt ie goed(hij krijgt tussendoor af en toe een KVV dagje).
verder krijgt hij kopvlees van kalf (dat gaat volgens mij goed), geit, konijnenkarkas, kalkoennek, kippennek, lamsvlees etc.

heb nu het idee dat het het spiervlees is.
het gekke is dat het de dagen dag het goed is, zn ontlasting ook echt goed is.
#2499425
Hmmm ja, dan zou ik ook denken aan het vlees.
Ik zou alleen niet kunnen verklaren waarom het aan het vlees ligt, tenzij het iets eigen is aan je hond. Een intolerantie...
Dan zou je waarschijnlijk best die diersoorten niet meer kopen.

Maar wacht nog even af, misschien heeft iemand anders nog andere ideeën voor oorzaken.  ;)
Door san :)
#2499467
ja ik wacht rustig af. snap er ook niets van.. vooral de laatste maanden lijkt ie gevoeliger... net of iets zn darmen nu triggert.. en de enige link die ik kan leggen is naar het ree vlees en de rund.  (de meeste magere vleessoorten die ik geef)

en juist omdat ie zo levendig is en ook gewoon overdag en snachts goed kan ophouden vind ik het niet op een virusje lijken .

hij krijgt nu twee weken probiotica door zn eten heen , misschien gaat dit ook nog werken
Door Lizzy
#2500465
Komen de rund en hert van dezelfde leverancier vandaan?

Misschien kun je de proef op de som nemen, die pakketjes een weekje of 2 achterwegen laten en in die weken wel een lap rundvlees van de slager voeren (soepvlees ofzo). En kijken hoe dat gaat. Heeft hij dan weer diarree, kun je gevoegelijk wel aannemen dat rund hem niet goed bekomt.
Door san :)
#2502557
bedankt voor de reacties!
het komt nu inderdaad van dezelfde leverancier.
heb bij de volgende levering bewust even geen rund en hert bijbesteld. even een tijdje rust en dan langzaam weer proberen.
het gekke is dat de vettere vleessoorten er juist beter in blijven.
veel rund zonder tegenhanger van stevig botwerk werkte wel vaker laxerender. nu reageert ie alleen nog iets heviger lijkt het. alsof zn darmen even weer iets overprikkeld zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door