Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#2496584
Dusty van ons was al langere tijd wat down, kortademig, futloos. In mei heb ik Maarten al gevraagd om even te luisteren naar het hart en dat was toen goed. In juni is Smokey gekomen en ze bleef steeds meer achter en achter met wandelen. Maar nu zag ik ook duidelijk dat ze wat kortademing was en snurkend ademhaalde met name in rust. Dus toch opnieuw Maarten gebeld en een afspraak gemaakt voor gisteren. Zowel Maarten als Hanneke waren voor ons ingeroosterd. De week ervoor zaten wij in de Ardennen op de camping. Smokey had ik bij mijn ouders gelaten. Gaandeweg de week verbeterde het gedrag van Dusty aanzienlijk. Ze werd weer vrolijker, liep weer tussen ons in ipv 60m achter en soms ook een paar meter voor ons. Ze kwispelde weer enorm dus zeer waarschijnlijk speelt Smokey in ieder geval in het gedrag een grote rol en zeer waarschijnlijk ook doordat ik op mijn tenen loop met hem en dus niet ontspannen loop. Maar de ademhaling bleef te snel. Gisteren dus vanuit Belgie naar Eersel gereden. Na een goed klinisch onderzoek hoorde Maarten aan beide kanten een hartruisje. Naar aanleiding hiervan zijn er thoraxfoto’s gemaakt en foto’s van de buik, eveneens is er bloed afgenomen voor een grote bloedscreening. Op de foto’s was te zien dat er rondom het hart wat verdikkingen te zien waren van de lymfklieren. Hanneke is erbij geroepen voor een second opinion en die vond het te verdacht om af te schepen dus er is daarna een echo gemaakt van het hart en van de buik. De buik omdat als het foute boel zou zijn daarop zeker te zien zou zijn geweest hoe/wat, het hart uiteraard nav de foto. Alle vitale organen zijn ook gelijk in beeld gebracht en die zagen er prachtig uit. Er zijn op de echo geen rare dingen gevonden. De verdenking ligt dan nu op een verouderde long, verminderde longfunctie de vraag is alleen komt dit door een virale infectie of ouderdom/astma. Het bloedbleed liet zien dat er licht verhoogde rode bloedcellen waren en dat past dan weer prima in dit plaatje. We hebben dan nu Theoclair mee voor 15 dagen 2 tabletjes per dag. Dit zou de bronchieen moeten verwijden en daardoor meer bloedtoevoer en meer zuurstof en dus meer energie en makkelijkere ademhaling. Over 15 dagen even contact opnemen om eea door te spreken. Werkt dit dan kan ze over op soort van pufjes, werkt dit niet dan kunnen we eventueel een scopie laten maken en/of saturatietest. Voor deze laatste 2 pas ik voor nu even, ook omdat ik gezien heb dat de factor stress zeker meespeelt door Smokey.

Smokey wordt 19 nov gecastreerd, hopelijk houdt hij dan op met markeren, want we waren gisteren amper een paar minuten thuis of meneer tilt zijn poot op tegen de koffers. Ik stond er vlak bij dus Heee, en in mijn ooghoeken zak ik Dusty al wegschieten. Verder heb ik de DAP band besteld en gaan we de cursus lifeskills doen bij www.paws4fun.nl Vanaf heden ten dage krijgt hij 4 maanden de tijd om ander gedrag te vertonen, dus minder blaffen en niet markeren. Want op de dag dat wij naar de Ardennen gingen kwam ik mijn bovenbuurvrouw tegen en die had de niet zo prettige mededeling dat ze hem wel erg vaak hoorde en lang. Nog nooit klachten gehad in de 10 jaar dat we er wonen….krijgen we dit niet voor elkaar of gaat met name Dusty er dusdanig onder lijden dan hoe pijnlijk ook moet ik hem herplaatsen.
Door Lizzy
#2497487
Oh Cindy, wat een toestanden weer :-\
Ik hoop ook dat de pillen snel gaan werken. En de rust na castratie wederkeert....
Door Cindy de Wolf
#2498185
nikèdog2000 schreef: ik wil hem wel een poosje opvangen
als dat voor dusty beter is
:-* :-* :-*
Tsja hij moet toch gaan meedraaien in mijn roedel dus het lijkt me niet handig. Als ik denk dit gaat niet langer dan herplaats ik hem. Voor nu is het acceptabel. De pillen lijken iig aan te slaan, ze is vrolijker, speelt ook weer met Smokey en ademt rustiger. Volgende week maar even contact hebben met Maarten.
Door nikèdog2000
#2498555
Cindy de Wolf schreef: :-* :-* :-*
Tsja hij moet toch gaan meedraaien in mijn roedel dus het lijkt me niet handig. Als ik denk dit gaat niet langer dan herplaats ik hem. Voor nu is het acceptabel. De pillen lijken iig aan te slaan, ze is vrolijker, speelt ook weer met Smokey en ademt rustiger. Volgende week maar even contact hebben met Maarten.

oooooooo ik hoop echt dat het gaat werken
zet hem op dusty
ga zo door
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door