Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2497301
Welke van de 2 is het minst schadelijk en het meest effectief?

Fjurdy heeft weer pijn. Ik heb ze allebei in huis maar zit te bedenken wat nu het beste voor hem zou zijn.
Door charmed
#2497338
Nee je kan hem zo niet laten. Dan moet je kiezen uit 2 kwaden om het zo maar even te zeggen. Bij Temgesic kan de werking minder worden, dan zou je al voor Tramadol moeten kiezen of even beide bijsluiters doorlezen online. Daarna een besluit nemen.
Door De Geijsjes
#2497367
Als ik kijk in het boekje de top 100 van meest gebruikte medicijnen wordt tramadol maar ook temgesec aangeraden om niet heel lang achter elkaar te gebruiken. Tramadol is geen opioide en werkt kort, iets van 6 uur. Temgesec is een opioide.

Lastig  :-\ 

Is msm geen optie?
Door tt-tjes
#2497389
Dank voor het meedenken, maar ik denk niet dat MSM iets doet bij de pijn van chronische pancreatitis.

Hij krijgt de pijnstilling niet constant, alleen als hij weer pijnaanvallen heeft.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 31 okt 2012, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#2497839
Als het alleen bij pijnaanvallen wordt gegeven is het dus niet voor een lange periode ?
Dan zou je de eerst volgende keer een periode het een, bij een volgende aanval het ander kunnen geven en dan definitief kiezen voor het middel dat het beste effect geeft. Waar de hond het beste op functioneert.
Ramses had destijds ivm met leverstuwing temgesic, maar omdat hij juist in de nacht pijn had, kreeg hij voor het slapen gaan een kwart tablet. En dat ging prima. Maar ik weet niet hoe temgesic uit had gepakt als hij ook overdag had moeten krijgen. Want hij werd er wel heel suf en slaperig van.

Sterkte en wijsheid toegewenst.
Door sella
#2497849
Ik gebruikte de 100 mg retard tabletten vvanmezelf voor Diego, als hij heel veel buikpijn had van zijn pancreas. Dat werkt dan een uur of 12 en hij kon dan ontspannen en durfde dan wel wat te eten. Omdat de 50 mg capsules voor zijn gewicht zo een 8 per keer moesten zijn en de retard vorm time released is dus de stoffen gedoseerder vrijgeeft. ik deed het wel in overleg met de da.
Ik  heb temgesic wel geprobeerd, maar daar deed hij niet zoveel op en werd erg onrustig daarvan, en ging heftig boeren.
Door tt-tjes
#2497877
Van de temgesec mag hij 2x daags een halve tablet, van de tramadol mag hij 2x daags 1 capules 50 mg. Ik denk dat ik hem vanavond een half tabletje temgesec geef, kijken wat dit doet. Als hij dan slaperig wordt dan kan hij lekker ontspannen slapen vannacht.
Door sella
#2497900
Er is ook een klein verschil in lichaamsgewicht en grootte, jullie tibetaantje tegenover een mega grote ouduitse herder van 48 kg.
Door sella
#2498572
Dat doet tramadol, wat suffig maken, dat verteld de da ook ;), maar goed ik heb ook een vloeibaar opiaat meegehad na de rug operatie van Diego, die ging daar geheel knockout van, dat was ook de bedoeling ;)
Temgesic maakt ook slaperig.
Maar met erge pancreas buikpijn, ben je blij als ze niet meer liggen te gillen en kreunen, dan ben je blij dat ze even slapen dat ze bij kunnen komen.
Door charmed
#2499089
sella schreef: Dat doet tramadol, wat suffig maken, dat verteld de da ook ;), maar goed ik heb ook een vloeibaar opiaat meegehad na de rug operatie van Diego, die ging daar geheel knockout van, dat was ook de bedoeling ;)
Temgesic maakt ook slaperig.
Maar met erge pancreas buikpijn, ben je blij als ze niet meer liggen te gillen en kreunen, dan ben je blij dat ze even slapen dat ze bij kunnen komen.
Tramadol heeft mij altijd mijn kamer doen draaien, ben ik ook snel van af gestapt, moet niet het gevoel hebben dat ik dronken ben van medicijnen.  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door