Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2497312
Fjurdy blijft honger houden en blijft mager. Hij zit nu op bijna 600 gram per dag, waarvan sinds een paar dagen 500 vlees e.d en 100 gr havermout. Maar nu heb ik het idee dat hij de havermout niet meer verdraagt want hij heeft weer pijnaanvallen.
zou het beter zijn om dit te vervangen door rijst?
De havermout ben ik eigenlijk gaan geven omdat ik het idee had dat zijn honger dan minder zou worden.
Door charmed
#2497327
Je zou ook nog sweet patato (en quinoa) maar quinoa zet niet aan. Aardappel wel. Rijst zou ook kunnen denk ik maar dat zal ook niet echt aanzetten.
Door sella
#2497396
Rijst is zwaar te verteren, ik zou voor de zoete aardappel gaan.
Ik neem aan dat je de havermout in water kookt? zo niet, dan zou ook de combi havermout/meld de boosdoener kunnen zijn.
Door Lizzy
#2497484
tt-tjes schreef: Fjurdy blijft honger houden en blijft mager. Hij zit nu op bijna 600 gram per dag, waarvan sinds een paar dagen 500 vlees e.d en 100 gr havermout. Maar nu heb ik het idee dat hij de havermout niet meer verdraagt want hij heeft weer pijnaanvallen.
zou het beter zijn om dit te vervangen door rijst?
De havermout ben ik eigenlijk gaan geven omdat ik het idee had dat zijn honger dan minder zou worden.
In wat en hoe lang kook je de havermout?
Door tt-tjes
#2497747
Nou, voor een allergie ben ik bij Fjurdy niet zo bang. Degomeat heb ik nog niet geprobeert, wel de Carnibest. Maar ik vindt het zo vreselijk duur, hij zou dan met een kilorol nog geen 2 dagen doen.
Ik maal zijn eten nu zelf. Wel veel werk want ik heb geen vleesmolen, moet alles in een keukenmachine doen, maar het gaat.
Hij heeft alleen de hele dag honger. Ligt de hele avond in de keuken te wachten totdat hij weer een portie krijgt.
Door Lizzy
#2497890
Ik zou als extra wat gekookte bataat geven. En anders zelfs wat gekookte aardappel. En wat gekookte pompoen. Dat zou wel lekker moeten kunnen vullen.
Door nikèdog2000
#2497962
tt-tjes schreef: Nou, voor een allergie ben ik bij Fjurdy niet zo bang. Degomeat heb ik nog niet geprobeert, wel de Carnibest. Maar ik vindt het zo vreselijk duur, hij zou dan met een kilorol nog geen 2 dagen doen.
Ik maal zijn eten nu zelf. Wel veel werk want ik heb geen vleesmolen, moet alles in een keukenmachine doen, maar het gaat.
Hij heeft alleen de hele dag honger. Ligt de hele avond in de keuken te wachten totdat hij weer een portie krijgt.
dagomaet kost 4,30 per kilo is ook heel duur
maar ik zou nu weer niet gaan malen
mij te veel werk
nike heeft dat ook gedaan de hele dag in de keuken
maar met dit doet hij dat niet meer
Door 202Spots
#2498582
Voor Torro gebruikte ik de gepelde gerst die ik in de asian market kon vinden, het is net als de parel gort,maar dan plat gemaakt waardoor het ook vlugger gaar is.
Ik zou de havermout (wat nog de vezels heeft) dus met parelgort vervangen,en kijken of dat mischien beter gaat dan de havermout  :-\
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gort
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door