Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2497095
Ik heb misschien nog net een parelhoen karkasje meer liggen van degomeat.
Durf het niet zeker te zeggem alleen.
Ik zal morgen avond laat wel even in de vriezer kijken, als ik er nog een heb dan plaats ik er wel een foto van.
Door Eira
#2497108
Ik ben best tevreden met de parelhoenkarkassen van Degomeat. Ze zijn niet super dik bevleesd maar worden hier met smaak gegeten en met wat spiervlees of orgaan er bij word er ook prima op gepoept ;)

Foto:

Afbeelding

De bio parelhoen van Kukeleku is wel mooier/beter bevleesd:

Afbeelding
#2497117
Als je dat wilt doen Madeleine , graag  ;)

Eira , idd de bio parelhoen is mooi bevleesd

Het is voor de andere twee niet zo,n punt hoor , als het eens een keer wat kaler is . Maar met oude tut wil ik graag rijker bevleesd hebben .
Dat is voor haar gewoon het beste
Gebruikersavatar
Door pike
#2497127
Eira schreef: Ik ben best tevreden met de parelhoenkarkassen van Degomeat. Ze zijn niet super dik bevleesd maar worden hier met smaak gegeten en met wat spiervlees of orgaan er bij word er ook prima op gepoept ;)

Foto:

Afbeelding
Niet super dik bevleesd? Ik vind dit knap kaal  :-X
Ik heb bij wijze van proef ook een paar kilo's besteld, hoop dat er toch wat meer vlees op zit dan op deze foto.
Door Eira
#2497146
pike schreef: Niet super dik bevleesd? Ik vind dit knap kaal  :-X
Ik heb bij wijze van proef ook een paar kilo's besteld, hoop dat er toch wat meer vlees op zit dan op deze foto.
Deze is inderdaad redelijk kaal, de laatste levering die ik van Degomeat gehad heb was wel wat beter bevleesd maar niet zoals de bio karkassen van Kukeleku, die zijn echt prachtig mooi (en een stuk goedkoper zo uit mijn hoofd). Ik vind het zelf altijd wel fijn om een variatie van heel goed bevleesd karkas en wat minder bevleesd karkas te hebben, dat laatste voer ik vaak met vetter vlees zoals lam of bijv. pens om de ontlasting goed te houden.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2497208
Ik heb pas bij Kukeleku de gewone parelhoen karkassen gehad. Waren erg kaal. En de Wit (die staat hier in naam van Kukeleku op de markt zei dat hij ging stoppen met de Barf spullen. Koste teveel tijd en bracht te weinig op :-\

Je moet hem ook bellen, want zijn mail kijkt hij niet in. Eerst mailde ik via Kukeleku maar die hebben het dus doorgegeven aan de Wit.

Weet iemand van jullie of je het ook zelf bij kukeleu kan halen :)
#2497271
De biologische parelhoen zijn tegenwoordig net zo kaal als de normale parelhoen, kale rugstukjes ook geen hele karkassen meer. :-\

Hier staat kukeleku zelf nog op de markt maar of ik daar blij van moet worden weet ik nog niet.
Afgelopen zaterdag deed hij erg moeilijk over haas en fazant karkassen, de haas word sowieso een stuk duurder en lastiger en fazant wist die nog niet, seizoen was net begonnen maar ook dat zag hij vorige week erg somber. Zie hem zaterdag weer en hoop dan wat meer te weten.
Door Eira
#2497274
lachnat schreef: De biologische parelhoen zijn tegenwoordig net zo kaal als de normale parelhoen, kale rugstukjes ook geen hele karkassen meer. :-\
:'( Dat is echt flink balen, ze waren zo mooi, biologisch en helemaal niet duur.. :(
Gebruikersavatar
Door Thea
#2497298
Heb hem net gemailt en kan het evt in de ochtend in woerden ophalen.
Maar ja als die bio parelhoen karkassen nu ook zo kaal zijn :-\
Had de vorige x echt prachtige konijn gekregen. Weet niet wat er precies voor gerekend was.
Staat nu op zijn lijst voor 2 euro de kilo haaskarkas ook ;)
#2497324
Ik vind parelhoenkarkassen ook altijd zo kaal.
Mijn katten bevalt dat gewoon niet goed, zo'n kaal bot.  Het is niet leuk om eten in zijn klein bekje en verteerd ook niet goed, valt zwaar op de maag. Ik gaf er wel extra spier bij, maar dat hielp niet. 
Ik heb ze gemalen met wat extra kipvlees en toen verteerden ze het wel goed. 

Het houdt mij wat tegen om nog parelhoen te kopen, maar ik denk als ik nog eens de kans krijg om maar een paar kg te kopen ik het toch nog maar eens doe en dan weer malen.  Das niet ideaal, maar het is toch weer een botsoort bij ter afwisseling...  :-\
Maar ik vind het dus ook lastig dat het zo moeilijk (of onmogelijk is) om ze mooi bevleesd te vinden. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door