Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gotan
#249716
Ik heb vandaag een super adresje gevonden en eens goed ingeslagen, ik had om ribben gevraagt en kreeg een vuilniszak met deze ribben mee. Er zit niet veel vlees aan maar het is dus een behoorlijk bot. Wat kan ik er het beste bij geven ?

Afbeelding
Door Lizzy
#250281
Ik sluit me daar bij aan. Eerst een stuk vlees, pens of anders orgaanvlees of mengsel vlees/orgaanvlees en dan pas deze ribben. Ze zijn veel te kaal om op lege maag te geven. Je kunt ook wat groente met vlees geven en daarna deze rib. Is het runderrib? Deze kunnen nog wel eens heel hard zijn trouwens.
Door Truus
#250287
Gotan schreef: Het zijn kalfsribben met erg weinig vlees. Ik zal ze vandaag geven met groenteprut.
Ik zou ze eerst wat groente en vlees geven, niet alleen groente. Dit voor een goede ondergrond in de maag anders kunnen ze er aardig last van krijgen omdat het alleen bot is en er weinig vlees aan zit.
Ikzelf laat de honden dan even niet drinken en haal de waterbak weg. Na een half uurtje mogen ze weer water drinken.
Door Lizzy
#250288
Gotan schreef: Het zijn kalfsribben met erg weinig vlees. Ik zal ze vandaag geven met groenteprut.
Ik zou niet alleen groentepuree geven, maar zeker ook vlees.
Door Gotan
#250295
Ok ik heb nog bibi liggen dan doe ik die erbij.
Heb een beetje spijt dat mijn hele vrieskist ermee vol ligt :-[
Ik denk dat het meeste maar in de prullenbak beland en dat ik liever nog een zak met vleesbotten ga halen. Ach leert een mens ook weer van !
Door Lizzy
#250297
Gotan schreef: Ok ik heb nog bibi liggen dan doe ik die erbij.
Heb een beetje spijt dat mijn hele vrieskist ermee vol ligt :-[
Ik denk dat het meeste maar in de prullenbak beland en dat ik liever nog een zak met vleesbotten ga halen. Ach leert een mens ook weer van !
Waarom heb je spijt? Dit zijn toch heerlijke botten om na een Bibi maaltijd te geven?!
Door Truus
#250299
Nou...ik zou ze heel graag willen hebben hoor :D! Wacht maar, als je ziet dat er zo gnoten wordt van de ribbetjes, het is prachtig om te zien en bovendien heel goed voor schone tanden.
Er is echt niks aan de hand, als je maar eerst wat vlees, in dit geval bibi geeft.
Wedden dat het super is? ;)
Door Jolly
#250478
Gotan schreef: Ok ik heb nog bibi liggen dan doe ik die erbij.
Heb een beetje spijt dat mijn hele vrieskist ermee vol ligt :-[
Ik denk dat het meeste maar in de prullenbak beland en dat ik liever nog een zak met vleesbotten ga halen. Ach leert een mens ook weer van !
ik wil er wel een flink aantal van je overnemen, misschien kan je je adres e.d. even in een pbtje melden?
Door Nelly
#251146
Gotan schreef: Ok ik heb nog bibi liggen dan doe ik die erbij.
Heb een beetje spijt dat mijn hele vrieskist ermee vol ligt :-[
Ik denk dat het meeste maar in de prullenbak beland en dat ik liever nog een zak met vleesbotten ga halen. Ach leert een mens ook weer van !
Joh, waarom spijt? Zijn toch prachtbotten? Gewoon wat vlees/pens vooraf geven en laat maar genieten die woeffies :P
Door Jolly
#251610
ik heb der even van een lading kale ribben afgeholpen. ;D
Chasey vond het geweldig die hele zak zo open bij hem in de auto.
Maar met 2 keer brullen nee, was het over en bleef hij er alleen maar naar liggen kijken.

Twas nog wel ff passen en meten in de vriezer, maar het i gelukt
Door Nelly
#252372
Jolly schreef: ik heb der even van een lading kale ribben afgeholpen. ;D
Chasey vond het geweldig die hele zak zo open bij hem in de auto.
Maar met 2 keer brullen nee, was het over en bleef hij er alleen maar naar liggen kijken.

Twas nog wel ff passen en meten in de vriezer, maar het i gelukt
Ben nu ff jaloers dat ik in Limburg woon en niet in N.Holland :P Hoewel, mag eigenlijk nie mopperen, want heb gisteren bij Ine ook weer een portie botten meegekregen :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door