Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2494109
Vraagje kan iemand mij vertellen of de karkas en nek van de wilde Gans geschikt is voor honden die sinds een jaar barfen maar geen hardere botten hebben gegeten dan de fazantkarkas en hazenkarkas.Oja het betreft een Duitse Herder en een Australian Shepherd dus het zijn geen kleine hondjes. :) :)
Door El budha
#2494339
Onze duitse herder pup van nu bijna 8 maanden eet met het grootste gemak een hele gans in de veren op. Ook de ganzennekken los eet ze ook met gemak op. Als jouw honden haas goed verteren dan zal gans ook weinig problemen opleveren
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2494394
Daan verteert haaskarkas helemaal niet goed, maar gans gaat hier super...
Hoewel wij wel altijd kleine ganzen hebben (dus wat jonger), kan me zo voorstellen als je een enorme grote (oude) gans hebt dat de botten wat harder zijn.
Door Lizzy
#2494769
Monique77 schreef: Daan verteert haaskarkas helemaal niet goed, maar gans gaat hier super...
Hoewel wij wel altijd kleine ganzen hebben (dus wat jonger), kan me zo voorstellen als je een enorme grote (oude) gans hebt dat de botten wat harder zijn.
Ja, dat klopt wel hoor. Wij hebben hier een keer echte grote ganzen gehad (zo groot als zwanen) en die botten waren behooooorlijk hard.
Gebruikersavatar
Door pike
#2495778
Mijn honden hebben geen problemen met gans, maar het is wel zo dat je ganzen en ganzen hebt. Er zijn kleine soorten zoals de kolgans, die worden hier makkelijk weggegeten, en grote soorten als de Canadese, daar moeten ze meer moeite voor doen. Dan heb je oude en jonge ganzen. Oude zijn hard, jonge gansjes heb ik gehad die zijn echt zo zacht als boter. Knipte ik zo in twee als was het een kip.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2495898
(nog) geen ervaring met haas, maar mijn  2 labjes eten de ganzen goed, dit waren "complete" ganzen(zonder kop/loop voetjes). Van de week een oude(re) gans uit de vriezer gehaald, ik had moeite met hakken, heb getwijfeld of het niet te hard was voor ze, maar het is goed  gegaan, het was goed bevleesde gans. Mijn oudje van ruim 12(sinds half jaar op KVV met barf), heeft het met smaak gegeten.  Dus ik denk als mijn niet 100%  barfers het weg krijgen, jouw herder het toch ook wel zal lukken.
Door smulpaap
#2495920
pike schreef: Mijn honden hebben geen problemen met gans, maar het is wel zo dat je ganzen en ganzen hebt. Er zijn kleine soorten zoals de kolgans, die worden hier makkelijk weggegeten, en grote soorten als de Canadese, daar moeten ze meer moeite voor doen. Dan heb je oude en jonge ganzen. Oude zijn hard, jonge gansjes heb ik gehad die zijn echt zo zacht als boter. Knipte ik zo in twee als was het een kip.



Dat is mijn ervaring ook . Ik heb hier een bejaarde van 11 jaar , die heeft tot voor kort ook prima gans gegeten .
Mijn twee jongere honden peuzelen het met gemak op . Ik doe wel altijd even de snoeischaartest bij twijfel
Door Flyball-Junkies
#2496442
Dank jullie voor jullie reacties.De ganzenkarkassen/nekken komen van Degomeat ik heb geen idee of dat jonge of oude grote of kleine ganzen zijn.Ik heb nu maar 1 kg besteld en ga het maar gewoon proberen.
Door smulpaap
#2496481
Flyball-Junkies schreef: Dank jullie voor jullie reacties.De ganzenkarkassen/nekken komen van Degomeat ik heb geen idee of dat jonge of oude grote of kleine ganzen zijn.Ik heb nu maar 1 kg besteld en ga het maar gewoon proberen.


Je kan het toch even navragen bij Degomeat ? Mogelijk kan men je antwoord geven
Door Shanti en co
#2497078
Flyball-Junkies schreef: Dank jullie voor jullie reacties.De ganzenkarkassen/nekken komen van Degomeat ik heb geen idee of dat jonge of oude grote of kleine ganzen zijn.Ik heb nu maar 1 kg besteld en ga het maar gewoon proberen.
Degomeat heeft voor zover ik weet jonge ganskarkassen, wij hebben ze ook bij hem vandaan en ze wegen 1 a 2kg.  :)
Door kaszi
#2497091
Thessa en Shanti schreef: Degomeat heeft voor zover ik weet jonge ganskarkassen, wij hebben ze ook bij hem vandaan en ze wegen 1 a 2kg.  :)
Heb ze van Richard Vers (is volgens mij ook degomeat) en ik vind ze wel heel erg kaal.
Door JoNoMo
#2500825
Flyball-Junkies schreef: Dank jullie voor jullie reacties.De ganzenkarkassen/nekken komen van Degomeat ik heb geen idee of dat jonge of oude grote of kleine ganzen zijn.Ik heb nu maar 1 kg besteld en ga het maar gewoon proberen.
Die gaan per stuk en wegen gemiddeld ruim een kilo en de organen zitten er nog in.
Morgen krijgen ze gans en dan zal ik hier wel een foto plaatsen
Door miik
#2500981
Je merkt het snel genoeg als je porties wilty maken  :biggrin2:
Als je er met de snoeischaar niet doorheen komt, dan zou ik ze jouw honden nog niet geven.
Kun je ze in porties knippen, dan is het geen probleem, dan zijn de botten zachter en dus van jongere dieren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door