Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2495095
Op 17-9-2012 heb ik beide heren een kuurtje groene leem gegeven, Kay gewoon als ontgifting (zonder specifiek doel) en bij Daan ook als ontgifting, maar dan met doel alle zooi uit zijn lijf te krijgen van zijn 1e 3 jaar (operaties, narcose, medicijnen, AB en pijnstilling)

Beide honden reageerde er goed op, eerst kregen ze beide een paar dagen heftige jeuk, maar dat verdween weer na een dag of 3-4.
Kay zijn vacht werd nog net iets zachter, maar verder weinig verschil.

Bij Daan merkte we heel erg duidelijk verschil in zijn "geur". Daan heeft sinds zijn LPC operatie een nogal dominante geur bij zich.
Of het nu komt door de narcose en/of de medicijnen, of door het regelmatig zwemmen (in niet altijd de schoonste slootjes) weet ik niet, maar het hoorde bij Daan.
Echter na een dag of 8-10 groene leem verdween Daan zijn geur als sneeuw voor de zon en rook hij gewoon niet meer  :o

Nu zijn we inmiddels ruim een maand verder, en komt zijn geur helaas weer terug.
Hij krijgt nu weer regelmatig een borstelbeurt met de furminator, want met name bij zijn staart zit véél dood haar (wat ruikt)

Iets in mij zegt dat hij in het verleden teveel zooi binnen heeft gehad en dat hij nog niet klaar was met ontgiften na de kuur van 3 weken.
Mijn vraag is dan ook.. Wat denken jullie : Nog een kuurtje groene leem doen ?
Gezien hij nu (hopelijk) klaar is met medicatie en pijnstilling wil ik hem nu eigenlijk "schoon" hebben en houden.

Ben benieuwd naar jullie meningen :)
Door Lizzy
#2495747
Monique77 schreef: Op 17-9-2012 heb ik beide heren een kuurtje groene leem gegeven, Kay gewoon als ontgifting (zonder specifiek doel) en bij Daan ook als ontgifting, maar dan met doel alle zooi uit zijn lijf te krijgen van zijn 1e 3 jaar (operaties, narcose, medicijnen, AB en pijnstilling)

Beide honden reageerde er goed op, eerst kregen ze beide een paar dagen heftige jeuk, maar dat verdween weer na een dag of 3-4.
Kay zijn vacht werd nog net iets zachter, maar verder weinig verschil.

Bij Daan merkte we heel erg duidelijk verschil in zijn "geur". Daan heeft sinds zijn LPC operatie een nogal dominante geur bij zich.
Of het nu komt door de narcose en/of de medicijnen, of door het regelmatig zwemmen (in niet altijd de schoonste slootjes) weet ik niet, maar het hoorde bij Daan.
Echter na een dag of 8-10 groene leem verdween Daan zijn geur als sneeuw voor de zon en rook hij gewoon niet meer :o

Nu zijn we inmiddels ruim een maand verder, en komt zijn geur helaas weer terug.
Hij krijgt nu weer regelmatig een borstelbeurt met de furminator, want met name bij zijn staart zit véél dood haar (wat ruikt)

Iets in mij zegt dat hij in het verleden teveel zooi binnen heeft gehad en dat hij nog niet klaar was met ontgiften na de kuur van 3 weken.
Mijn vraag is dan ook.. Wat denken jullie : Nog een kuurtje groene leem doen ?
Gezien hij nu (hopelijk) klaar is met medicatie en pijnstilling wil ik hem nu eigenlijk "schoon" hebben en houden.

Ben benieuwd naar jullie meningen :)
Ik zou er zeker nog een kuurtje tegenaan gooien. Ik zou dan ook weer een kuur van 3 weken doen. En als dat niet voldoende helpt, kun je na een paar weken nog iets als Drainage Compositum proberen.

Ik weet overigens niet of het daarmee te maken heeft. Dit gaat ook om een Labrador, is het niet? Mijn buren hebben er nu 2 gehad en beide roken/ruiken nogal sterk. Onze DA (zij hebben dezelfde) noemt het "boterzuur" en bij de ene zat het bij zijn staart (de meur) en bij deze zit het op zijn borst. Ik heb zelf het gevoel dat het wel eens met gisten te maken zou kunnen hebben. Soms schijnt het zelfs erfelijk te zijn!

Nou weet ik niet wat je je heren te eten geeft? Ik zou zeggen: 100% graanvrij voeren, chlorella geven (gewoon standaard) en zeer zeker nog eens lekker ontgiften met die hap. Als dat niet helpt, zou je ook een homeopaat eraan kunnen laten werken.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2496041
Dank je wel Lizzy !!
Dan gaan we vanavond weer beginnen met een kuurtje groene leem en ga ik chlorella bestellen. Dat kan ik dus standaard geven elke dag ? En hoeveel geef ik dan per dag aan Daan ? (Daan is een reu van 3 van 31 kilo)

Ze krijgen hier trouwens beide hetzelfde (BARF) en Kay ruik je 0,0... Maar goed, het is geen familie, dus misschien iets erfelijks ?

Edit, en neem ik dan de 100 % pure Chlorella tabletten (Korea) van http://www.chlorella-alg.com ?? ???
Laatst gewijzigd door Monique77 op ma 29 okt 2012, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2496249
Monique77 schreef: Dank je wel Lizzy !!
Dan gaan we vanavond weer beginnen met een kuurtje groene leem en ga ik chlorella bestellen. Dat kan ik dus standaard geven elke dag ? En hoeveel geef ik dan per dag aan Daan ? (Daan is een reu van 3 van 31 kilo)

Ze krijgen hier trouwens beide hetzelfde (BARF) en Kay ruik je 0,0... Maar goed, het is geen familie, dus misschien iets erfelijks ?

Edit, en neem ik dan de 100 % pure Chlorella tabletten (Korea) van http://www.chlorella-alg.com ?? ???
Die heb ik ook, die tabletten. Ik zou beginnen met 1 keer per dag 1 tablet. En dat zou ik dan een paar dagen geven en dan steeds ophogen met 1 tablet (paar dagen geven) totdat je op een tablet of 10 a 15 per dag zit. Als je dat dan een maandje of 2 gedaan hebt, kun je wel weer terug naar een onderhoudsdosis van 4 a 5 tabletten per dag.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2496250
Lizzy schreef: Die heb ik ook, die tabletten. Ik zou beginnen met 1 keer per dag 1 tablet. En dat zou ik dan een paar dagen geven en dan steeds ophogen met 1 tablet (paar dagen geven) totdat je op een tablet of 10 a 15 per dag zit. Als je dat dan een maandje of 2 gedaan hebt, kun je wel weer terug naar een onderhoudsdosis van 4 a 5 tabletten per dag.
Ok bedankt, en die onderhoudsdosis van 4-5 tabletten per dag hou ik dan de rest van zijn leven aan ??
Ga ze maar eens bestellen dan :biggrin2:
Door Lizzy
#2496257
Monique77 schreef: Ok bedankt, en die onderhoudsdosis van 4-5 tabletten per dag hou ik dan de rest van zijn leven aan ??
Ga ze maar eens bestellen dan :biggrin2:
Ja, hier krijgen ze het dagelijks.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2496297
Lizzy schreef: Ja, hier krijgen ze het dagelijks.
Ok super bedankt voor je hulp!
Dan ga ik het Daan dagelijks geven en ga ik even bedenken of ik het Kay ook ga geven (geen idee waarom ik dat zou doen gezien hij nergens last van heeft)
Door TijgerPuck
#2498365
Monique77 schreef: Op 17-9-2012 heb ik beide heren een kuurtje groene leem gegeven, Kay gewoon als ontgifting (zonder specifiek doel) en bij Daan ook als ontgifting, maar dan met doel alle zooi uit zijn lijf te krijgen van zijn 1e 3 jaar (operaties, narcose, medicijnen, AB en pijnstilling)

Beide honden reageerde er goed op, eerst kregen ze beide een paar dagen heftige jeuk, maar dat verdween weer na een dag of 3-4.
Kay zijn vacht werd nog net iets zachter, maar verder weinig verschil.

Bij Daan merkte we heel erg duidelijk verschil in zijn "geur". Daan heeft sinds zijn LPC operatie een nogal dominante geur bij zich.
Of het nu komt door de narcose en/of de medicijnen, of door het regelmatig zwemmen (in niet altijd de schoonste slootjes) weet ik niet, maar het hoorde bij Daan.
Echter na een dag of 8-10 groene leem verdween Daan zijn geur als sneeuw voor de zon en rook hij gewoon niet meer :o

Nu zijn we inmiddels ruim een maand verder, en komt zijn geur helaas weer terug.
Hij krijgt nu weer regelmatig een borstelbeurt met de furminator, want met name bij zijn staart zit véél dood haar (wat ruikt)

Iets in mij zegt dat hij in het verleden teveel zooi binnen heeft gehad en dat hij nog niet klaar was met ontgiften na de kuur van 3 weken.
Mijn vraag is dan ook.. Wat denken jullie : Nog een kuurtje groene leem doen ?
Gezien hij nu (hopelijk) klaar is met medicatie en pijnstilling wil ik hem nu eigenlijk "schoon" hebben en houden.

Ben benieuwd naar jullie meningen :)
Ik zou toch voor de Puur Drainage gaan. De groene Leem ontgift voornamelijk spijsvertering en drainage ook de organen. Als die vol zitten is groene leem niet voldoende.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door