Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#249399
Bumper zijn poep was gisteren en vandaag weer niet goed.
Hij kreeg vanaf woensdag weer carnibest met die enzymen er door heeb, Maar ik vraag me nu af of het wel een enzymen kwestie is.
Ik baal hier van als een stekker.
Op de duck pancreas deed hij het zo goed. Dus maar weer een aantal pakken duck pancreas aangeschaft.
Ik heb eens naar de verpakking gekeken wat het nou kon zijn en wat mij opvalt is het volgende.
In Duck Pancreas zit 10% vet en in carnibest en bibi zit 15 % vet. Zou het zo kunnen zijn dat het vet de boosdoener is?.
En is hier nog wat aan te doen?
Ik hoor weer graag van jullie.

PS het is nog geen echte diarree het ziet er alleen weer wat slijmeriger uit.
Laatst gewijzigd door wimk op vr 28 jan 2005, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#249418
:( Ik vind 5% verschil best veel dus dat zou weleens kunnen. Als het met de Duck pancreas wel goed ging zou ik dat (voorlopig?) blijven geven. Alle Duck variëteiten hebben trouwens een vetgehalte van maximum 10,6%.
Als het goed blijft gaan dan kan je misschien na een tijdje eens de Duck uitmuntend proberen, die leunt qua samenstelling het dichtst aan bij de Panceas, maar uiteraard zonder de enzymen dan.
Door Lupa
#249419
volgens mij werd al eerder geopperd(weet ik niet zeker) maar carnibest is vrij vet.
ik denk dat het een combinatie is te vet en enzymen kwestie.
hij deed het goed op duckpnacreas gaat daar mee door en vergeet even carnibest
wat vervelend zeg :-\
en als ik het zo even bedenk is het samenstellen toch niet een optie voor hem? dan kunje net zo mager geven als je wilt
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 28 jan 2005, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#249438
Kan het ook niet zo zijn, dat dit het ontgiften is? Je zegt dat het alleen wat slijmerig is. Als hij het goed doet verder op Carnibest, zou ik niet gelijk weer overstappen op Duck. Maar dat is mijn idee.

Ik bedoelde andersom en lees dit nu pas, inderdaad als het goed gaat, niet te snel overstappen op iets anders Wim.
Je bent iemand die niet gauw opgeeft trouwens....petje af hoor!
Laatst gewijzigd door Truus op za 29 jan 2005, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#249456
Voeg je de enzymen juist niet toe omdat Bumper problemen heeft met het verteren van vet? Is dat niet sowieso het hele issue dat de pancreas niet goed functioneert en dus niet goed reageert op vet en je dus om die reden enzymen moet toevoegen? Ik dacht namelijk van wel... En blijkbaar werken de enzymen niet afdoende om het vet te kunnen verteren in de CB (vandaar ook dat Bumper het beter deed op de lightversie).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 28 jan 2005, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#249477
Ik denk, dat je veel te vaak wisselt van voeding .
Waarom weer naar CB als hij het nog maar net goed op de speciale Duck deed .......... ??? ??? ???
Door wimk
#249544
[quote="Karin & Pyrs"]
Ik denk, dat je veel te vaak wisselt van voeding .
Waarom weer naar CB als hij het nog maar net goed op de speciale Duck deed .......... ??? ??? ???
[/quote]

Ik heb toch de enzymen bij Tannetje gekocht, die zouden hetzelfde moeten doen als de pancreas in duck.

Ik blijf nu wel een tijdje duck pancreas geven, maar dan kan ik die enzymen dus wel in de prullenbak gooien.
Door Lizzy
#249550
Ja, ik zou denken dat je daar gelijk in hebt, dat die enzymen moeten helpen hem zijn voer te laten verteren. Vreemd dat het niet lijkt te werken..... Ik zou ook niet weten Wim... misschien duurt het wat langer voordat de enzymen werken? Ik zou het aan Tannetje vragen als ik jou was. Daar heb je ze toch gekocht?
Door K@rin
#249551
[quote="wimk"]
Ik heb toch de enzymen bij Tannetje gekocht, die zouden hetzelfde moeten doen als de pancreas in duck.

Ik blijf nu wel een tijdje duck pancreas geven, maar dan kan ik die enzymen dus wel in de prullenbak gooien.
[/quote]

Ja, dat weet ik wel, maar dat voeg je dan weer toe aan Carnibest.
en echt, persoonlijk denk ik dat Carnibest echt de beste is, op dit moment, maar zeker ook niet heilig . Je hond moet het er ook goed op kunnen doen.
Je wisselt te vaak van basisvoeding, denk IK .............

Zijn die enzymen dan maar zo kort houdbaar ??

Wanneer het nu eerst eens een aantal WEKEN of misschien wel maanden goed gaat met die Duck, dan kun je altijd nog eens iets anders proberen.
Maar tot die tijd moet Bumper nou eerst eens lekker probleemvrij kunnen opgroeien ............
Door danielle1980
#249554
[quote="Lizzy"]
Ja, ik zou denken dat je daar gelijk in hebt, dat die enzymen moeten helpen hem zijn voer te laten verteren. Vreemd dat het niet lijkt te werken..... Ik zou ook niet weten Wim... misschien duurt het wat langer voordat de enzymen werken? Ik zou het aan Tannetje vragen als ik jou was. Daar heb je ze toch gekocht?
[/quote]

ik denk ook dat ie wel even moet wennen als ie zomaar op cb staat met de enzymen.
misschien paar dagen proberen en als t dan echt niet gaat dan zou ik voorlopig op de duck blijven.
want waarom cb dan proberen als duck goed gaat.
Door sandra1
#249952
laatje de enzymen wel lang genoeg inwerken voordat bumper zijn voeding geeft. Ik moest ze een half uur laten inwerken en dan pas het voer geven.

Sandra
Door tieneke
#250057
Hier hebben ook Tinus en Tara echt wekenlang dun gepoept op de Carnibest ;)
Het spoot er soms echt uit :o
Ik heb Paul enkele keren in lichte paniek gebeld.
De Cb natuurvoeding is vrij vet,geef daarnaast veel probiotica zei Paulus!
Heb zijn raad opgevolg en na enkele weken ging het stukken beter.
Als ze lamsribben kregen of een lamsnek,recreatiebot, dan scheten ze zich finaal leeg...
Maar ja ze vonden dit zo'n delicatesse dat ik het poepruimen voor lief nam.
Pas de laatste weken gaat het goed met allerlei botten.
Na afgelopen dinsdag, toen ze door mijn schuld ieder een turbo-lamsnek a 800 gram opaten in nog geen kwartier,poepten ze dezelfde avond en zeker de volgende morgen normaal.... ???
Het was zelfs tegen het harde aan ::)
Ik denk zelf dat het geen pancreas problemen zijn ;)
Blijf Bumper lekker veel probiotica geven in de vorm van verse vuile pens en kruidenmix.
Zolang het geen echte diarree is zou ik me niet te veel zorgen maken en de carnibest blijven geven,met iedere maaltijd een paar lepels kruidenmix erdoor ;)
Hier hadden ze er mooie ontlasting door na Paul zijn advies :D
Sucses met Bumper Wim!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#250158
He, getsie, da's weer flink balen Wim :(, maar doe je er wel genoeg poeder bij Wim? Ik weet dat je in het begin vaak de juiste dosis moet vinden, en idd zoals al genoemd even van tevoren in laten werken. Enzympoeder werkt meteen maar er moet wel genoeg van zijn toegediend en de hoeveelheid verschilt van hond tot hond.
Door Helen
#250182
Ik zou blijven voeren waar Bumper het goed op deed en zeker bij een hond die zo gevoelig op zijn darmen is echt voorlopig daarbij blijven totdat hij idd het echt enkele weken goed doet erop en dan pas heel voorzichtig varieren in de voeding. Ik vind dat je veel te snel van voer wisselt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door