Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kristina
#2494275
Net heel Barfplaats even "uitgelezen". En ik denk dat we het gewoon eens gaan proberen !

Luca krijgt al een paar weken af en toe een eendennek en dat gaat met super veel smaak naar binnen. Ik kan ontzettend veel info terugvinden en ik hoop dat ik er juist aan ga beginnen.

Dit is wat ik vond : Voor een Engelse Bulldog reu van 15 maanden - 25 kg :

Rauw vleesbot : 50 % : 250 gr
Groentes : 10 % : 50 gr
Orgaanvlees : 15 % : 75 gr
Spiervlees 25 % : 125 gr

Ik hoop dat dit zo een beetje klopt. Momenteel krijgt hij rollen Tinlo. Tweemaal per dag krijgt hij 330 gr. Maar hij is een beetje zwaarder aan het worden dus ga een beetje minderen. Verder is zijn ontlasting nu redelijk hard/vast. Dus misschien een beetje minder bot? Verder krijgt hij nu ook geen groentjes. Tenzij als beloning.

Verder ga ik eens zoeken waar ik dit alles aan goede prijzen kan krijgen. Ik ben van Deurne - België. Dus adressen zijn welkom
Door Kristina
#2494279
Omdat ik niet meteen een voorsteltopic kan terugvinden doe ik het eventjes hier :-)

DUS hoi, ik ben Kristina en ben de trotse eigenaar van een Engelse Bulldog Luca van ondertussen 15 maanden ! Het is een schatje maar lekker onstuimig :D Zo een Engelse Bulldog heb ik nog nergens gezien. Met niets moe te krijgen en actief ! Volgens mij heeft hij een identiteitscrisis :p Verder ben ik 24 jaar en woon samen met mijn vriend in Deurne.

We zijn nog heel nieuw op het vlak van vers voeren. We zijn ermee begonnen omdat Luca heel veel last had van zijn brokken van pups afaan. Hij kreeg van bij de fokker Royal Canin Engelse Bulldog Junior. Daar deed hij het goed op. Maar vanaf hij bij ons kwam was hij steeds aan de diarree. Dus veel DA bezoekjes en maar wisselen van brok naar brok. Uiteindelijk was ik het zo beu dat ik zelf op zoek ben gegaan. Veel forums ondersteboven gehaald en toen hadden we het gevonden! Vers voeren ! Vanaf hij Tinlo kreeg hadden we een andere pup in huis. Zo levendig, niet meer overgeven, geen diarree, uitslag weg, boebels weg, prachtige vacht, ... Zo kan ik nog lang doorgaan :D

Voila dat zijn wij zo een beetje :D
Door Lizzy
#2494766
Kristina schreef: Net heel Barfplaats even "uitgelezen". En ik denk dat we het gewoon eens gaan proberen !

Luca krijgt al een paar weken af en toe een eendennek en dat gaat met super veel smaak naar binnen. Ik kan ontzettend veel info terugvinden en ik hoop dat ik er juist aan ga beginnen.

Dit is wat ik vond : Voor een Engelse Bulldog reu van 15 maanden - 25 kg :

Rauw vleesbot : 50 % : 250 gr
Groentes : 10 % : 50 gr
Orgaanvlees : 15 % : 75 gr
Spiervlees 25 % : 125 gr

Ik hoop dat dit zo een beetje klopt. Momenteel krijgt hij rollen Tinlo. Tweemaal per dag krijgt hij 330 gr. Maar hij is een beetje zwaarder aan het worden dus ga een beetje minderen. Verder is zijn ontlasting nu redelijk hard/vast. Dus misschien een beetje minder bot? Verder krijgt hij nu ook geen groentjes. Tenzij als beloning.

Verder ga ik eens zoeken waar ik dit alles aan goede prijzen kan krijgen. Ik ben van Deurne - België. Dus adressen zijn welkom
Deze percentages zijn prima. Je kunt ook 45% vleesbot, 20% orgaanvlees (inclusief pens), 25% spiervlees en 10% groenten gaan voeren. Als hij te zwaar wordt, geef je hem inderdaad wat minder.

Staan er in Vraag & Aanbod, de a la Carte geen adressen voor je?
Door Kristina
#2495194
Laatst zijn we bij Degomeat langs geweest voor hun KVV en ik merk net dat ze ook BARF producten hebben :-) Dus we gaan nog eens een praatje maken met Henk :-)

Echt dik is hij niet maar ik heb hem liever wat dunner als te stevig. Sommige willen liefst een zo brede / dikke engelse buldog als maar kan maar ik liever niet :p
#2495217
In deurne zit je dicht bij Eelke (BOZ) en relatief te doen van mij (Stekene) en Kaszi (Bornem).
Eelke doet al eens zelf een bestelling van eend of besteld mee in de vraag en aanbod, waarbij het vlees haar richting uit komt (of ze het zelf gaat halen). Dus als je haar een beetje in het oog houdt, zal je wel aan het meeste geraken.
Orinake komt ook vaak eens naar BOZ  (lees Eelke) gereden met konijn en/of exoten. 
Als Orinake ergens vlees gaat halen, is er ook veel kans dat Kaszi of ik mee bestellen en kan je ook altijd afspreken het hier op te halen.  Of als je het zelf kan ophalen, soms stopt Orinake in Waasmunster.  Als je het heel lief vraagt, wil ik misschien zelfs aan mijn vriend meegeven, die werkt in Mortsel...  :biggrin2:
Maar dat zijn dus ook de bestellingen in de vraag en aanbod hier op het forum.  Misschien daar even rondkijken zodat je gaat begrijpen hoe alles werkt. ;)
Ik haal eigenlijk al mijn vlees zo, via forumleden.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 28 okt 2012, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kristina
#2495239
Allereerst... Wat een leuke poezels heb je :D Hier trippelen er ook 4 rond :p

Aah dan zal ik daar eens een kijkje nemen. Misschien kan ik zo ook een steentje bij dragen :-) Heb een redelijk grote vriezer en wij rijden soms wel wat af in het weekend :p
#2495243
Gaan de poezen ook op barf dan?  :)
Het is wel met kleinere porties werken, maar verder vergelijkbaar als bij honden. ;)

Als je wil, pb ik je een hondenforum waar de belgjes hun bestellingen onderling regelen.  Dus als Orinake dan naar BOZ rijdt, neemt ze vlees mee terug voor andere belgen en dat wordt daar afgesproken. 
Kijk maar eens rustig rond in de vraag en aanbod, en als er vragen zijn, stel ze gerust. ;)
Door smulpaap
#2495250
Kijk eens aan , weer een aankomende E.B die gaat barfen  ;)  Hier ook twee E.B op barf en ze blijven op die manier prima op gewicht . Je hebt dan immers zelf in de hand wat je gaat voeren . Hopelijk kan je aan je vleesjes komen . En een lekker menu samen gaan stellen . Sukses  ;)

Ik wil je eventueel nog wel wat tips geven . Bullen kunnen soms een ras apart zijn in het begin , met barf . Maar met geduld is het ze echt wel te leren hoor
Door Kristina
#2495312
Ik heb al met KVV ondervonden dat Luca konijn niet verdraagt. En dan enkel door de botjes vermoed ik. Want dat spuugt hij massaal terug uit. En met vis heeft hij ook heel veel last. Maar als ik dan zo een visje geef (zonder graten) heeft hij absoluut geen last. Waarschijnlijk verdraagt hij beiden niet.

Ik ga eens proberen om een menu samen te stellen allereerst :-) Als ik het af heb wil ik het gerust hier eens posten. Dan kunnen de experts een kijkje nemen :p
Door Kristina
#2495313
Om op de poezen terug te komen. Die krijgen al hun hele leven brokjes. Zou ik ze zo gemakkelijk kunnen overzetten? Want er zitten een paar heeeeel moeilijke eters tussen. Vorige keer had ik een deel van Luca aan hen gegeven en ze haalden massaal hun neus ervoor op...
#2495381
Kristina schreef: Om op de poezen terug te komen. Die krijgen al hun hele leven brokjes. Zou ik ze zo gemakkelijk kunnen overzetten? Want er zitten een paar heeeeel moeilijke eters tussen. Vorige keer had ik een deel van Luca aan hen gegeven en ze haalden massaal hun neus ervoor op...
Nee, gemakkelijk gaat dat vaak niet. Maar met soms veel geduld lukt het vrijwel altijd wel.
Er zijn ook katten die eerst helemaal weigeren en dan plots een knop omdraaien en alles eten. Soms zou ik willen dat Luis ook zo wat geweest want die luste altijd al graag een stukje rauw vlees (kip dan), maar doet nu nog steeds moeilijk over bepaalde diersoorten.  En dat blijft hij dus doen... Hoe vaak hij het ook al gegeten heeft, hij went maar niet. Ik moet dan ook contant zaken mengen voor hem.

Vele katten lusten wel geen pens en dat zit vaak in hondenkvv, dus als ze dat niet lusten is dat normaal. ;-)
Je kan het beste testen met gewoon een stukje kip- of kalkoenvlees.  Of konijn. Dat vinden de meeste katten wel lekker.

Weet je, kijk eerst maar eens rond voor je hond. En eens je daar goed mee weg bent, is er tijd genoeg om even voor je katten te kijken hoe of wat.  Ik kan me voorstellen dat het anders wat veel in een keer is en het is wel belangrijk bij barf dat je goed weet wat je doet. Daarna is het nog zo eenvoudig om dat gewoon even door te trekken naar de katten. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door