Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door elisa/charlie
#2494570
Hallo, is er iemand die mijn bericht heeft gelezen of zit ik gewoon lekker tegen me zelf te ouwe beppe.
Mijn vraag is hoeveel KVV mijn border colli pup van 12 weken, en  in hoeveel porties ik dat moet doen per dag.
Kan iemand mij aub advies geven, dit is mijn 1ste hond die ik op kvv wil hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2494582
Hallo, welkom op dit forum, welke geheel draait op vrijwilligers. Geen aangenomen werk dus en zo kan het gebeuren dat op een mooie dag als deze een ieder met zijn honden op pad was.

7% van het lichaamsgewicht en dat mag je naar believen over 2 of 3 maaltijden verdelen. Net wat je pup het prettigst vindt.
Door 202Spots
#2494749
[quote="elisa/charlie"]
Hallo, is er iemand die mijn bericht heeft gelezen of zit ik gewoon lekker tegen me zelf te ouwe beppe.
Mijn vraag is hoeveel KVV mijn border colli pup van 12 weken, en  in hoeveel porties ik dat moet doen per dag.
Kan iemand mij aub advies geven, dit is mijn 1ste hond die ik op kvv wil hebben.
[/quote]
Hier staat meer info over pup voeren..
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... ps-op-barf
o.a:
De hoeveelheid voer voor een pup:

Een pup eet gemiddeld 5% tot 10% van het huidige gewicht. En de 5% is dan voor een pup van een groot ras. De 10% is voor een pup van een heel klein ras. Ook hier geldt dat de juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog. 5% a 10% staat gelijk aan 50 gram tot 100 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer.

Opgroeiende pups: de pup groeit en hoe ouder pup wordt, de minder je gaat voeren. Mijn pup (dalmatier) at op 8 weken en 10 weken zo'n 7% van haar lichaamsgewicht (van haar huige lichaamsgewicht dus dat was zo'n 8 a 11 kilo). Bij 5 maanden at ze nog maar 5% van haar lichaamsgewicht (ze woog toen ongeveer 20 kilo en dus at ze zo'n 1000 gram per dag). Toen ze 7 maanden was, at ze ongeveer 3% van haar lichaamsgewicht. Ze woog toen vast een kilo of 26 en dus at ze nog maar een gram of 700 a 800 per dag. Voor een pup van een kleiner ras geldt dat je de hoeveelheid voer al eerder kunt verlagen. Voor een pup van een groter ras geldt dat je mogelijk de hoeveelheid voer langer hetzelfde houdt. Maar, ook hier geld weer: de juiste hoeveelheid voer, voer je op het oog. Wordt je pup te dik, groeit hij/zij te snel: geef je minder. Wordt je pup te mager: geef je meer.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2494947
of zit ik gewoon lekker tegen me zelf te ouwe beppe
  :biggrin2:

gelukkig is dat niet zo  ;)

zelf kan ik je niet helpen want mijn hond is al volwassen  en t is een klein hondje
zij krijgt twee keer dag 75 gram kvv (2% van haar gewicht)
daarnaast lekker knaagwerk
vis, eenden,- kippen-nek, lamswervel-met tussenwervelschijf (heerlijk vind ze die)
en gedroogd lekkers
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door