Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jolan
#2493152
Ik heb twee Shih Tzu's en zij krijgen nu al een tijdje kvv (op dit moment meestal Carnibest).
Hier ben ik zeer tevreden over, vooral omdat Abigail zeer moeilijk at en mager was en nu is ze bijna op haar ideale gewicht en eet als een bootwerker  ;D
Ook zie ik verandering in hun vacht.

Nu droog ik al langer zelf vlees en vis om snacks voor de meiden te maken.

Tijd voor de volgende stap, ik wil de meiden ook wat vlees enzo gaan geven, maar wat en hoe??
Wat is geschikt om mee te beginnen met die kleine meiden (één van 4 kg en één van 6 kg)?

Ik denk niet dat ik mijn mannetje gek genoeg krijg om helemaal te gaan barfen, dus hele menu's zit er niet in voor de dames vrees ik.
Hij was al niet zo blij met de overstap van brokken naar kvv, maar daar heeft hij zich nu bij neergelegd.

Dus wat kan ik dan doen en geven?
Hoop toch dat ik hem zo gek krijg om in ieder geval dan misschien een deel te gaan barfen, als hij ziet hoe lekker ze het vinden en hoe goed ze het doen.

Wie heeft tips??
Door Cathelijn
#2493230
Kippennekken, kwartel, stukjes spiervlees, orgaan. Daar ben ik mee begonnen. Je hondjes zijn ongeveer net zo zwaar als een kat denk ik? Dan kan de kattenhoek je misschien nog ideeën geven over wat geschikt kan zijn (en te doen qua proportioneren).
Door Laura2004
#2493232
Mijn hondje van 4,5 kg eet dezelfde vlees- botsoorten als mijn Amstaff van 23 kilo, alleen dan minder. Zelfs een lamskop krijgt ze bijna helemaal weg. Dus wat mij betreft kan je voor een klein hondje dezelfde dingen aanhouden als voor grote honden.

Dus beginnen met kippen- en eendennekken en kwartels en daarna de botten voor meer gevorderden, zoals parelhoenkarkas, konijnkarkas, haaskarkas, kalkoennekken. En als dat goed gaat lamsribben, lamsnek etc. Yuka werkt het allemaal naar binnen met gemak.
Door Zwerver
#2493258
Hier 6 honden en 5 katten, waarvan 2 kleine hondjes met incompleet gebit. Ik ben begonnen met kippenekken en knipte ze in met de snoeischaar voor de kleien hondjes. We zijn nu een week verder en ondanks hun halve gebit eten de kleintjes met gemak de nekken zonder dat ik ze knip, ook de katten eten ze zo. Eendenekken vinden ze iets minder lekker (zijn ook iets harder) en als ik een stuk karkas geef knip ik dit ook eerst in met de snoeischaar, gaat prima. ;)
Door Marije Lei
#2493313
Eendennekken, konijnkarkas en parelhoenkarkas kreeg mijn York vanaf het begin al goed weg. Nu eet hij ook lamsribben maar het is dan ook een hele rustige kluiver. Verder makreel of zalmlijf en orgaan en spiervlees.
Je kunt het bot de eerste tijd plat slaan met een vleeshamer.
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2496611
Dank jullie wel.
Ik ga eens kijken wat ik hier in de omgeving kan krijgen/vinden.

Ben mijn mannetje stiekem aan het bewerken om een vriezer erbij te kopen (we hebben nu maar één la voor de dames beschikbaar)  ;D
Door smulpaap
#2496626
Yuka 2004 schreef: Mijn hondje van 4,5 kg eet dezelfde vlees- botsoorten als mijn Amstaff van 23 kilo, alleen dan minder. Zelfs een lamskop krijgt ze bijna helemaal weg. Dus wat mij betreft kan je voor een klein hondje dezelfde dingen aanhouden als voor grote honden.

Dus beginnen met kippen- en eendennekken en kwartels en daarna de botten voor meer gevorderden, zoals parelhoenkarkas, konijnkarkas, haaskarkas, kalkoennekken. En als dat goed gaat lamsribben, lamsnek etc. Yuka werkt het allemaal naar binnen met gemak.


Zo gaat dat hier ook met de dame van 7 kg . Je hebt wat meer knipwerk , maar alles word weggeknaagt hoor
Door smulpaap
#2496630
Ooh ja , ik las ook dat ze de kvv al erg lekker vinden . Dat was hier idem , maar barf  :D Heerlijk vind het kleine monster het
Ik heb haar eens een korte tijd weer kvv moeten geven vanwege een medisch probleem . Nou , ze was verre van gelukkig hoor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door