Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fydgi
#2491390
Hoi,

Ik vroeg me af wat nu eigenlijk de meest gegeven KVV merken zijn... Darf? Haaksbarf? ....
En wat daarbij de belangrijkste voorwaarden zijn: gemakkelijke levering? lage leveringskosten? aankoopprijs? kwaliteit?

Alvast bedankt voor jouw mening!

groetjes!
Door Jantina
#2491401
Voor mijzelf (ik weet niet of het daarmee een veel gegeven merk is):
Naturis: veel smaken, wordt graag gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding. Keuze tussen compleet en enkelvoudig
Tinlo: voorheen heel goed van kwalitiet maar vind ik achteruit gegaan.... Voordeel: geen toevoegingen.
Haaksbarf: goede kwaliteit en met groenten, maar wel erg duur dus niet te veel
Smuldier: voor de afwisseling, gewoon omdat het goedkoop is
Door M@rina
#2491437
Ik voer een aantal verschillende kvv merken, maar  of ze populair zijn??? Geen idee ik raad ze wel aan aan mensen die geïnteresseerd zijn, omdat het over het algemeen merken zijn die niets toevoegen, een natuurlijke calciumbron bevatten en verschillende diersoorten kunnen leveren. Ik bestel bij 2 verschillende leverancier, beide bezorgen voor een gering bedrag aan huis.
Hieronder een overzicht van welke kvv ik bestel en welke diersoorten van dart merk
All Animall, parelhoen en konijn
Tinlo: eend of konijn
Tammenga: paard, rund, geit lam en de complete mix met kip
Darf eko
versvoer
Soms staat ook Carnibest of smuldier op het menu, maar niet standaard.

Naast kvv voer ik ook barfhappen: kippenruggen, eendennekjes, vette vis, zo voer ik ongeveer 9 verschillende diersoorten.
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 24 okt 2012, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2491440
Helaas is er in biologische kvv nog niet zo heel veel keus.
De basis is hier Carnibest bio en daarbij de Darf konijn/eend/kalkoen om wat meer diersoorten te geven
Door ziggyguapa
#2492970
Ik voer voornamelijk Carnibest (de jongste kan daar het beste tegen)
Maar ook Naturis maar dat krijgen voornamelijk alleen de aussies
Deze kan ik het gemakkelijkste verkrijgen
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2492981
Ik wissel de smaken van Alaska af en geef daarbij nog de smuldier (vooral goedkoop).
Ik heb vorige keer een hele doos gekocht, maar zo gauw die leeg(er) is dan wil ik wel meer soorten gaan geven (eindelijk een adresje in de buurt gevonden ;) )
Gebruikersavatar
Door Neally
#2492995
Ze krijgt van mij Tinlo, diverse smaken. Makreel, konijn, eend, kip, barf. Ze krijgt pens glutenvrij van smuldier.
Daarnaast verse hapjes zoals kip en eendennek en soms een stuk gans, fazant en vers rund.
Rauwe haring, gemalen kippennek, en verse groentes. Niet alleen KVV dus.
Ben zelf nog niet zover (fysiek probleem) om helemaal op barf over te gaan.
Laatst gewijzigd door Neally op vr 26 okt 2012, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2493031
Ruby krijgt carnibest, de natuur versie afgewisseld met eend en lam. Dit omdat het één van de weinige merken is waar ik gemakkelijk aan kan komen. Ze heeft een tijdje smuldier gehad, maar daar kan ze niet meer tegen.
Door java
#2493112
KVV: carnibest bio - darf eco verschillende smaken - bandit - lupa bio - ropa bio
Barf: eco kip en rundvlees bio en wild

Hier wordt alleen biologisch gevoed en gelukkig is er voortaan genoeg te krijgen maar oke wel duurder.

groetjes....!
Door fransbulletje
#2497252
[quote="fydgi"]
ik heb wel eens gehoord dat ze van darf nogal krijtachtige poep krijgen ...
[/quote]

Klopt het bullentrio heeft daar ook last van, niet gelijk krijt maar wel moeilijker kunnen poepen. Daarom krijgen ze nu smorgens CB en savonds half CB / half Darf en dat gaat prima
Door crutz
#2499453
hier wel het eea geprobeerd aan KVV (& met ons testpanel van circa 12-16 honden en zo af en toe een nestje pups zie je snel hoe ze het er op doen, we ruimen hier ook de stront altijd op op de uitlaatweide)

Naturis - (circa 8 mnd gevoerd) ontlasting was niet minder & minder papperig als op brok, daarnaast veranderde in de periode dat ik het gevoerd heb de samenstelling heel erg, er kwam duidelijk steeds meer orgaan in, wat ook te zien was aan de ontlasting vd honden

Lotgering - (circa 1 jaar gevoerd) kon de honden niet goed op gewicht houden met een "standaard" hoeveelheid, de ene keer werden ze snel dik van dezelfde hoeveelheid voer, de andere keer zag je ze mager worden op dezelfde hoeveelheid en moest je dus meer voeren. Daarnaast vond ik dat de jonge honden er te veel een groeispurt op hadden

Alaska - (circa 4 mnd gevoerd, sommige korter ivm te erge veranderingen) honden vielen op een "normale" hoeveelheid (High Energy variant, 800 gram voor een herder van 30 kilo & 400 gram voor een herder van 20 kilo of terrier van 10 kilo (energie vreters)) extreem af, bij sommigen ging dat sneller, dus die sneller op ander voer overgezet dan de honden die het er goed op leken te doen.
Vooral de terriers leken het er goed op te doen, maar ook die werden mager na 4 mnd, terwijl 400 gram per dag voor een hond van nog geen 10 kilo best ruim is & ik ook nog dagen van grotere maaltijden heb (zalmkop, zalmlijven, penslappen, meestal 1 dag vd week)

Carnibest - (nu circa 6 mnd aan het voeren) hou de honden goed op gewicht, ontlasting is stabiel/gelijk (muv natuurlijk dagen als penslappen, dan mooie penspoepjes)

Kiezebrink mixen - (enkel bijvoeding voor opgroeiende honden, zogende teven & in het nest voor het afspenen, de diverse smaken, voer ik nu ook circa 6 mnd) zeer te vreden, vette vismix zet goed aan als extra-tje voor de werkhonden & zogende teven, pups groeien er mooi rustig op op, zijn lekker stevig en rond als ze het nest verlaten & ontlasting is super....
Door bahatiboerboels
#2499813
Ik las deze topic en voer nu volledig barf, maar voorheen veel KVV gegeven zoals tinlo, naturis,barfhaaks en carnibest.

Mijn honden bleven het best op gewicht met carnibest.
De ontlasting was ook goed op carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door