Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#2492471
Mijn barfleverancier heeft tegenwoordig paardenstaart in het assortiment (dus als in: staart van een paard; niet de plant). Is dat iets wat ik mijn honden zou kunnen geven? Of is dat te hard, of heeft het te veel losse stukjes, zoals een runderstaart? Ik zou mijn reuen graag iets geven waar ze langer op kunnen knabbelen, want alles wat ik ze voorzet jassen ze in korte tijd naar binnen.
Door 202Spots
#2492490
Ik denk dat het vreselijk hard is  ??? Ossenstaart vind ik ook erg hard trouwens
Had 'n foto gevonden.. en als ik het goed zie, dan zit er meer wervels in dan vlees, (ze doen me aan plakken mergpijp denken)
misschien het beetje vlees eraf laten trekken and dan de rest weggooien  :-\
Afbeelding
Door Anne in Zweden
#2492494
202Spots schreef: Ik denk dat het vreselijk hard is  ??? Ossenstaart vind ik ook erg hard trouwens
Had 'n foto gevonden.. en als ik het goed zie, dan zit er meer wervels in dan vlees, (ze doen me aan plakken mergpijp denken)
misschien het beetje vlees eraf laten trekken and dan de rest weggooien  :-\
Afbeelding
Sodeju, wat een moordwapen! Dat lijkt me een tikje aan de harde kant inderdaad, zacht gezegd. Bedankt voor de foto!
Door chiva
#2492566
Het is hard, maar ook weer niet te.
Oke heb rottweilers, maar ook bij de pup was ie zo weg.
bot/kraakbeen etc zit er gewoon in mee gedroogd, en veel vlees heb ik er niet aan kunnen ontdekken.
Zou hem dus zo rauw geven.
Door borderrose
#2492642
Voor mijn honden geen paardenstaart meer!!

Een van mijn honden (Border Terriers) is er vreselijk ziek van geweest nadat ze twee van de kleinste werveltjes ingeslikt had (bleek later).
Ze heeft een volle dag heftig overgegeven en toen kwamen ze er eindelijk met veel moeite weer uit.

Voor kleine rassen met krachtige gebitten zou ik ze dus niet aanbevelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door