Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rosmin
#2490310
Voor Zorro wil ik morgen beginnen met Mariadistel voor ondersteuning bij zijn leverdieet.
Maar wat is nu een goede dosering voor Akrokaps mariadistel?
In oude topics lees ik verschillende dingen.
Soms 200 mg / 10 kg
maar ook 1 hele capsule Akrocaps Mariasdistel (392 gr)
Zorro weegt nu 11,5 kilo en is normaal ca. 13 kilo

Verder gaat het op het oog beter met  hem; hij is gelukkig weer alerter en actiever. En hij heeft een enorme honger. Zijn buik is stukken minder dik, maar de zwelling links onder zijn borstkas is nog niet weg. Bij inspanning wordt ie ietsje dikker. Hij drinkt en plast weer vrij normaal en reageert weer op zijn omgeving.
Morgen beginnen we met 15-daagse kuur Prednison per tablet; daarna evaluatie bij de DA.
Door charmed
#2490394
Denk dat je dan met 300 mg goed zit, volgens mij die 392 mg zou ook niet erg zijn. Je kan volgens mij niet overdoseren. (maar heel zeker weten doe ik dat niet) Je kan altijd de capsule opdelen, mocht je vinden dat 392 mg te veel is voor jou hondje.

Beterschap!
Door rosmin
#2492397
Merci!

Ik geef  nu 3/4 capsule en als zijn gewicht toeneemt naar  13 kilo  ga ik  1 capsule per dag geven. Maar Zorro heeft veel honger en is nog erg mager; Ik geef hem 4x daags eten en dan krijgt ie al wat extra  zoete aardappel/ eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door