Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2491323
Bij vieze oren is het wel belangrijk om eerst na te gaan of er geen oorontsteking aan de gang is , en of het trommelvlies nog intact is
Als dat is uitgesloten door de d.a dan zijn er idd wel middelen , je kan via de zoekfunctie hier eens lezen op bv Puur Oor

Wat ik bij mijn eigen honden zie als er geklier met de oren is , is bv een rode(re) oorschelp
Maar een oor kan ook ruiken , of soppen
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2491375
Ik heb zelf gevoelige oren en gebruik altijd gewoon wat olie (zonnebloem of olijf)
Ik denk dat dit bij een hond ook kan
Door Lil
#2491413
sella schreef: Puur oor
vind ik ook super.
Mijn zus vindt daar en tegen prodier oor beter.
Door Esther11
#2491563
Het oor ziet er vies bruin uit van binnen en de oorschelp is niet rood maar eerder erg bleek (niet mooi rose).
We zullen een ritje richting da gaan maken deze week. maar omdat dit zoveel stress geeft bij Cleo vermijd ik de da zoveel mogelijk.
Door Lil
#2491580
Sterkte esther

Geen flauw idee of prodier nog verkrijgbaar is. Ik heb het zelf nooit gebruikt.
Door Hanny
#2491629
Waarom reinig je de oren eerst niet eens even, voordat je naar de arts gaat?
Ik spoel ze met gekookt water met een beetje zout er in.
Hiond tussen je knieën, met een spuitje wat vloeistof in het oor, zodat het bijna vol is.
Plukje bevochtigde watten er in en masseren. Watten eruit, meestal kop schudden, droge watten er in, even een beetje aandrukken, weer masseren en eens kijken of het al wat schoner lijkt. Zo nodig nog een keer, of morgen. Nadrogen met een tissue.
Ik ga er dan wel van uit, dat er niet ergens een gaatje zit.
Bij Roos lijkt het er op, dat schoonmaken al wel voldoende is.
Ze is wat uit conditie en dan zijn haar oren als eerste aan de beurt.
Jouw honden zullen wel niet tussen je knieën kunnen, maar ze moeten wel even stil staan.
Je zou ook de oren kunnen schoonmaken en dan oordruppels er in. Druppels in de viezigheid lijkt me niet zo goed te werken
Succes,

Hanny
Door Esther11
#2491920
Ik wil ze wel eerst reinigen maar als er een gaatje in zit of zo dan ben ik denk ik verder van huis of niet soms?
Door sella
#2492061
Ja, als er een gaatje in het trommelvlies zit ben je verder van huis als je eerst gaat cleaneren.
Door Lizzy
#2492204
En dan ga je naar de DA en dan krijg je daar, als je pech hebt, een gemeen zalfje mee. Met AB erin. En cortico's. Of je hebt een fijne DA en hij/zij geeft je honingzalf mee, die zijn er gelukkig ook. Ik zelf ging voor Puur Oor, ik zweer daarbij.
Door Esther11
#2492328
Lizzy schreef: En dan ga je naar de DA en dan krijg je daar, als je pech hebt, een gemeen zalfje mee. Met AB erin. En cortico's. Of je hebt een fijne DA en hij/zij geeft je honingzalf mee, die zijn er gelukkig ook. Ik zelf ging voor Puur Oor, ik zweer daarbij.
Ik kan toch ook langs de da om te laten kijken of er geen gaatje of iets anders aan de hand is en dan alsnog zeggen ik ga voor de honingzalf daar is mijn da niet zo moeilijk in.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door