Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2491341
luna heeft ook altijd wel wat, nu had ze al een paar dagen wat zweterig geurende pootjes (en wat jeuk)
nu zijn dit toch natte zweterige wondjes geworden waar ze blijkbaar wel last van heeft want de behendigheid wilde ze ineens niet meer lopen.
zo ziet het eruit, het zit ook alleen op de achterpoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor ik naar de dierenarts hol wil ik graag wat advies van jullie.
wat zou dit zijn en wat kan ik hier tegen doen? (en wat juist niet te doen?)

haar zusje heeft heel erg last last van allergie(over haar hele lijf wonden tot bloedens toe)
luna heeft op vacht/huid gebied normaal nooit wat, haar vachtje glimt ook enorm.
het zijn alleen de achterpootjes waar de wondjes zitten, de voorpootjes zijn wel wat zweterig geurend en hebben bruinige verkleuringen aan de haartjes tussen de kussentjes (onderop, vanaf de bovenkant zie je bij geen enkel pootje wat)
Door ChantalKrijn
#2491346
Ik zou toch even naar de DA gaan en een gistentest doen.  :) Sabbelt ze op haar pootjes?
Gebeurt heel simpel, ze plakken er een plakbandje op en dan checken ze die en dan weet je of ze gisten heeft.

Bij Quinta zag het er hetzelfde uit, en dat waren dus gisten. Heb Malaseb shampoo meegekregen en haar daar een paar keer met haar pootjes ingezet, toen was het heel snel weer over.
Gebruikersavatar
Door nova
#2491363
Ik herken die beelden  als geen andere,
Bij mijn hond pasten die  voetjes in het kader van een atopie, ze heeft er tot de laatste dag problemen mee gehad.  :-\

Als het eenmalig is, dan kun je  wel goed de resultaten boeken met het smeren van groene leem.
Blijft het terugkomen, dan zul je naar de DA moeten voor de oorzaak op te sporen.

Mogelijk ook iets van mijten, schimmels ,gisten en/of alllergien  .
Zelfs een voedingsallergie kan erachter schuil gaan, al is dat minder vaak het geval
Door Lil
#2491417
nova schreef: Ik herken die beelden  als geen andere,
Bij mijn hond pasten die  voetjes in het kader van een atopie, ze heeft er tot de laatste dag problemen mee gehad.  :-\

Als het eenmalig is, dan kun je  wel goed de resultaten boeken met het smeren van groene leem.
Blijft het terugkomen, dan zul je naar de DA moeten voor de oorzaak op te sporen.

Mogelijk ook iets van mijten, schimmels ,gisten en/of alllergien  .
Zelfs een voedingsallergie kan erachter schuil gaan, al is dat minder vaak het geval
Zo ziet het hier op dit moment ook weer uit. Durf bijna niet te schrijven dat ik daar "blij" mee ben, omdat het normaal gesproken rond deze tijd tot aan de oksels zo uit ziet. Hier ook atopie. De hooikoorts is bijna voorbij, maar de mijten vieren nu hoogtij. Nog 1 maandje en dan krijgen we een paar maandjes rust.
Zeker dus naar de da gaan voor een test op mijten, schimmels en gisten. Desnoods een afkrabsel laten maken, want niet alles kunnen ze makkelijk zien.
Door keetje
#2491626
Luna heeft ook veel last van tussenteenontstekingen (gehad) Bij bullen toch wel een vrij veel voorkomend probleem, ook mijn vorige hond Keetje had er regelmatig last van.
Na weer een ellendige periode kwam ik ergens de naam ACEderm-creme tegen en eigenlijk ten einderaad dat spul aangeschaft en het helpt, in ieder geval bij Luna. Na 2 dagen smeren tussen de tenen begon de plek in te drogen en na 5 dagen was het weg en tot nu toe is het niet meer terug gekomen.
Door keetje
#2502384
anoeska88 schreef: Is het inmiddels weg? Ik heb dit probleem ook bij mijn hond... Tea tree olie, malaseb en Hydrocortiderm werken voor geen mier... Dus ik ben zeeer benieuwd.
Heb je de ACEderm-creme of spray al geprobeerd? Werkt hier als een tierelier.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2502390
Inmiddels is het weer genezen, ik heb er 3 x sudocrem opgesmeerd. Hierdoor droogde het in en was het binnen 5/4 dagen helemaal genezen.
de haren tussen haar tenen zijn nog wel donkerrood. Maar ze likt er niet meer aan. Ik heb ook net een nieuwe levering vlees binnen en heb het gevoel dat het wel eens van de "oude" kip kon komen. Die zou bio zijn maar vond het te zacht voor bio.

Kan een gist ook zo spontaan genezen? Toen ik naar de da zou was het alweer genezen dus een afkrabsel maken is niet meer gebeurt.

Edit: heb net nog eens gekeken en het donkerrode is ook al veeel minder geworden sinds gisteren.
Laatst gewijzigd door luuntje op zo 04 nov 2012, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2502738
Oke, waar kan ik ACEderm kopen? Ik ken het totaal niet namelijk  :-[. Sudocreme ga ik kopen, hoe "dik" heb je het erop gesmeerd? Ik gebruik het bij Clienten wel en daar moet het zo dun dat je het eigenlijk niet kan zien... Hoe zit dat met honden? Ze vind het zo vervelend wat heel logisch is natuurlijk he ze sabelt echt op haar achterpoten en jeukt er aan met haar hoek tanden.. Ik merkte wel dat het in de zomer minder was toen ze veel zwom nu zwelt het weer aan en als ze straks gaan strooien gaat wandelen niet leuk meer voor haar wezen. Een goede oplossing zou fantastisch zijn dan :).

Te veel vragen haha!
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2502823
De sudocrem heb ik er niet te dun opgesmeerd(de haren hadden duidelijk een witte waas) maar zeker ook geen dikke plakkaten.
Het bleef ook redelijk lang zitten (zeker een halve dag) doordat luna er niet aankwam :) braafmeisje
Gebruikersavatar
Door anoeska88
#2502841
Nee want ze heeft geen last met lopen als er gestrooid gaat worden loop ik maar andere routes. Schoentjes zullen voor mij een laatste redmiddel zijn tijdens de winter. Ik wil dat het voeten probleem opgelost word :). Ik ga straks haar voetjes weer schoon spoelen goed afdrogen en sudocreme op smeren. Thanks voor de tip luuntjes  :)
Door Lil
#2502951
is ze ergens allergisch voor? Zie je haar aan haar poten likken en bijten?

Hier een hond met atopie en die heeft dus regelmatig de poten kaal, ontstoken en als ze erg bijt dus pus tussen de tenen.

Ik ben het met je eens dat wat het ook is, het beter is om de oorzaak aan te pakken dan alleen symptoombestrijding te doen. Vraag is alleen waar het bij jou hond vandaan komt.
Door keetje
#2502957
anoeska88 schreef: Oke, waar kan ik ACEderm kopen? Ik ken het totaal niet namelijk  :-[. Sudocreme ga ik kopen, hoe "dik" heb je het erop gesmeerd? Ik gebruik het bij Clienten wel en daar moet het zo dun dat je het eigenlijk niet kan zien... Hoe zit dat met honden? Ze vind het zo vervelend wat heel logisch is natuurlijk he ze sabelt echt op haar achterpoten en jeukt er aan met haar hoek tanden.. Ik merkte wel dat het in de zomer minder was toen ze veel zwom nu zwelt het weer aan en als ze straks gaan strooien gaat wandelen niet leuk meer voor haar wezen. Een goede oplossing zou fantastisch zijn dan :).

Te veel vragen haha!
Onderandere hier,            http://www.agradi.nl/apotheek/paarden/e ... 21049/1097
Laatst gewijzigd door keetje op ma 05 nov 2012, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door