Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#2489180
Wasabi krijgt al een hele poos 120 gram per dag, maar op het moment gedraagd hij zich alsof ik hem aan het uithongeren ben. Hij gilt alles bij elkaar en bij etenstijd raakt hij buiten zichzelf. Hij schrokt alles als een idioot naar binnen alsof hij drie weken niks gegeten heeft. Normaal doet hij dat helemaal niet. De andere katten doen het ook niet. Kan het zijn dat hij meer nodig heeft omdat het kouder wordt? Hij is wel veel buiten.
Door Hilde__
#2489188
Pffff hier ook zo eentje maar die moet dus op dieet want hij is te zwaar volgens de da.

Is Wasabi goed op gewicht? Als hij niet te zwaar is zou ik em gewoon wat meer geven...
Door Limpy
#2489216
Kan me voorstellen dat als hij veel buiten is wat meer vet verbrand nu het wat frisser wordt.....
Door Mowgli
#2489288
Vanaf half september at Pugsley ook altijd meer, was ook een buitenkat. Maar zelfs Mowgli die nog niet buiten komt wil sinds een paar weken meer eten...
Door hannabelgje
#2489416
Hij komt wel alleen in de kattenren buiten, maar heeft een heel dun siamezen vachtje. Hij is alweer flink aan het zeuren terwijl hij vanavond tussen acht en negen pas eten krijgt.
Door Perdita
#2489421
Mijn 2 binnenkatten eten zo'n 180-200 gram per dag, en zijn niet te zwaar. Dus het kan best dat hij wat meer kan gebruiken  :).
Door Mowgli
#2489429
Wanneer het kouder wordt, eet ik ook meer. Ik heb het heel erg snel koud, en om warm te blijven verbruikt mijn lichaam dus meer energie waardoor ik dus meer eet. Vaak heb ik 's avonds een uur na het eten al weer trek en moet ik dus wat eten om niet duizelig te worden...
Door *Flip*
#2489566
hannabelgje schreef: Wasabi krijgt al een hele poos 120 gram per dag, maar op het moment gedraagd hij zich alsof ik hem aan het uithongeren ben. Hij gilt alles bij elkaar en bij etenstijd raakt hij buiten zichzelf. Hij schrokt alles als een idioot naar binnen alsof hij drie weken niks gegeten heeft. Normaal doet hij dat helemaal niet. De andere katten doen het ook niet. Kan het zijn dat hij meer nodig heeft omdat het kouder wordt? Hij is wel veel buiten.
Hier een maine coon noorse boskat mix, je zou denken dat hij tegen de koude gewapend is. Of hij eet zomers zo weinig of swinters zo veel, maar op een dag boven 20 graden met zon gaat er net 100-150 gram in, onder 0 graden met zon en liefst sneeuw tot 500-600gram op een dag.
Flip is geen gram te zwaar wel een lange drel van 6kg en 3 jr en een beetje jong. Ik krijg er geen gram extra aan, hoewel ik denk dat hij het zeker wel kan hebben. Hij is gewoon heel druk buiten . S nachts is hij altijd binnen en tussen 12 en 16u slaapt bij binnen als het onder de 18 graden is of regen/harde wind.
Zo lang er niet te veel vetjes op groeien, lekker blijven voeren!
X
Laatst gewijzigd door *Flip* op zo 21 okt 2012, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marije Lei
#2489581
Het zou inderdaad met de kou te maken kunnen hebben. Heb je al aan een lintworm gedacht. Mijn oude kat had hier vaak last van, zodra hij moord en brand gilde voor eten wisten wij al hoe laat het was.
Door hannabelgje
#2489666
Hij is niet mager ofzo dus ik denk niet echt aan lintworm. Ook glanst hij als een spiegeltje.
Door Limpy
#2489719
Joh, met die dunne thai-jas is het gewoon de temperatuur hoor.
Of meer voeren of een jasje gaan breien  ;D

De flapdrollen willen hier ´s winters bij zonnig weer ook graag op het balkon zitten maar eten dan ook wat meer ivm hun oosterse zomerjas (ik krijg er echt geen wintervacht op)
Door Marije Lei
#2489726
Onze kat werd er ook niet mager van, wel heel hongerig. Ik merk hier dat de katten ook meer zeuren nu het zonnetje minder schijnt.
Door Envie
#2491290
Grappig om te lezen, heb sinds ong twee weken hier ook een poes die loopt te blern om meeeeeer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door