Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2490214
Ik heb van mijn slager een grote zaK met allerlei vlees gekregen.
Ik heb alles per diersoort uitgezoch maar weet even niet van welk dier deze ribben zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De laatste foto geeft de kleur van varkens vlees weer.
Het vlees op de ribben lijkt mij te donker voor varkensvlees.
Laatst gewijzigd door Xada op ma 22 okt 2012, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#2490259
De 2 bovenste foto's lijken op Lams ribben, maar zou ook kalf ribben kunnen zijn.. lams ribben geef ik wel, kalf ribben vind ik te hard.
de onderste ziet eruit als alleen maar vel en vet..en zou ik niet geven
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 22 okt 2012, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#2490270
Het lijken me in ieder geval heel ronde ribben - dus minder geschikt om te geven. Niet met de snoeischaar door te knippen, bedoel ik.
Door Xada
#2490286
De onderste foto heb ik er even bijgezet om de kleur van varkensvlees/vel. Ik voer dit niet.
Varkensvlees is veel roser/lichter dan vlees van koeien, schapen etc.
Ik heb nog geen schapenvlees op de vleesafdeling kunnen vinden, dus moet het haast wel van koeien zijn.
Het belangrijkste is voor mij of het geen varkensribben zijn. Dus of ik het zonder problemen rauw kan voeren. Als de ribben te hard zijn snij ik het vlees eraf en gooi de botten weg.
Gebruikersavatar
Door pike
#2490700
Maar als die kalfs- of runderribben bij het varkensvlees liggen kan er besmetting optreden. Toch?
Door Annemarie Rijnveld
#2490701
pike schreef: Maar als die kalfs- of runderribben bij het varkensvlees liggen kan er besmetting optreden. Toch?
Ja, kruisbesmetting volgens mij.
Gebruikersavatar
Door pike
#2490886
Anne in Duitsland schreef: Het lijken me in ieder geval heel ronde ribben - dus minder geschikt om te geven. Niet met de snoeischaar door te knippen, bedoel ik.
Zover ik weet zijn ribben toch altijd platte botten, als ze rond zijn zijn het dus geen ribben. Maar helaas zijn de foto's weg ik kan ze dus niet zien.
Door 202Spots
#2490948
pike schreef: Zover ik weet zijn ribben toch altijd platte botten, als ze rond zijn zijn het dus geen ribben. Maar helaas zijn de foto's weg ik kan ze dus niet zien.
Ja,het waren grote platte ribben  ;)
Door Anne in Zweden
#2490978
pike schreef: Zover ik weet zijn ribben toch altijd platte botten, als ze rond zijn zijn het dus geen ribben. Maar helaas zijn de foto's weg ik kan ze dus niet zien.
Ze zaten wel naast elkaar als ribben, maar waren vrij rond. Misschien een stuk borstbeen of zo? Raar inderdaad dat de foto's zijn verdwenen.
Door Xada
#2491212
Ik zie de foto's nog gewoon staan. Hoe kan het dan dat jullie ze niet zien?
Wat kan ik veranderen zodat jullie ze ook weer zien?
Ik ga ze koken en haal de botten eruit. Dan kan ik toch zonder problemen voeren?
Gebruikersavatar
Door pike
#2491233
Xada schreef: Ik zie de foto's nog gewoon staan. Hoe kan het dan dat jullie ze niet zien?
Wat kan ik veranderen zodat jullie ze ook weer zien?
Ik ga ze koken en haal de botten eruit. Dan kan ik toch zonder problemen voeren?
Er staat: Helaas, deze afbeelding is niet meer beschikbaar.
Door 202Spots
#2491330
Xada schreef: Ik zie de foto's nog gewoon staan. Hoe kan het dan dat jullie ze niet zien?
Wat kan ik veranderen zodat jullie ze ook weer zien?
Ik ga ze koken en haal de botten eruit. Dan kan ik toch zonder problemen voeren?
Waarom koken? Je kan toch gewoon de rauwe vlees er afhalen en de botten weggooien?
Door eelke
#2491334
202Spots schreef: Waarom koken? Je kan toch gewoon de rauwe vlees er afhalen en de botten weggooien?
Voor als het besmet is door varkensvlees....aujesky (hoe schrijf je dat ook al weer?)
Door 202Spots
#2491335
En wanneer was er de laaste keer Aujeszky in Holland? En hoe groot is de kans dat dit vlees wat misschien naast onbesmet varkensvlees heeft gelegen
dan toch besmet zou zijn?
Sorry,ik vind het ver gezocht, maar je moet doen wat je zelf denkt.
Ik geef hier trouwens gewoon de varkensnekken hoor, en weet van nederlandse barfers, die ook in Holland varkens delen geven.
Door Anne in Zweden
#2491340
202Spots schreef: En wanneer was er de laaste keer Aujeszky in Holland? En hoe groot is de kans dat dit vlees wat misschien naast onbesmet varkensvlees heeft gelegen
dan toch besmet zou zijn?
Sorry,ik vind het ver gezocht, maar je moet doen wat je zelf denkt.
Ik geef hier trouwens gewoon de varkensnekken hoor, en weet van nederlandse barfers, die ook in Holland varkens delen geven.
Xada woont in Portugal. Hoe het daar zit met Aujezky, weet ik niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door