Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2491059
Hier krijgen de mannen al tijden 1x per week vuile pens als maaltijd, en dat wissel ik sinds kort af met een maaltijd boekmaag.
De honden springen ongeveer een gat in de lucht als ze ruiken dat ze het krijgen  :D

Nu valt me op dat de mannen beduidend meer poepen als ze boekmaag krijgen ipv pens.
Ze poepen ook echt grote hopen in de substantie paardenvijgen ... En dat zo'n 3-4 x per dag op de dag dat ze boekmaag eten en/of de dag erna !!

Kan iemand dat verklaren ? En is het slimmer om de boekmaag niet als volledige maaltijd op 1 dag te geven, of zou dat wel gewoon moeten kunnen ?
Door Lizzy
#2491070
Vind je het erg, dat ze zo heel veel poepen? Het is heel normaal hoor, dat ze er zoveel op poepen, dus als jij er niet mee zit..... Er zit heel veel onverteerbaar spul in.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 23 okt 2012, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2491077
Neuh, vind het niet erg hoor !
Maar ik dacht dat het misschien niet goed zou zijn, dus had even een twijfelmomentje en vraag het dan liever even na, of het wel ok is als ik dat als 1 maaltijd geef of dat ik dat beter niet kan doen :)

De honden vinden het heerlijk, dus we houden het gewoon zo haha
Bedankt voor je reactie !
Gebruikersavatar
Door pike
#2491241
Tja, als je dat als volledige maaltijd geeft dan verbaast het me niet!
Zo'n boekmaag is toch meer inhoud dan maagwand, de "blaadjes" zijn flinterdun,  en idd bestaat die inhoud uit heel veel onverteerbaar materiaal.
Ik haal hier de inhoud eruit, geef die bij hun eten ipv (een deel van de) groente, de rest geef ik als orgaan i.p.v. pens
Maar ik geef het nooit als volledig maal (doe ik trouwens met pens ook niet).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door