Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RiaMacho
#2490564
1 van mijn honden heeft vanmiddag de diagnose nierfalen gekregen van de DA. Nu staat ze op een nierdieet.
Nu zit ik ook op een ander hondenforum en die raden vers vlees aan. Echt vers vlees zie ik voor mij zelf niet zo zitten kvv vind ik niet erg. Wat vinden jullie.  :'(  Ik neem aan dat de meeste van jullie zo misschien niet allemaal vers voeren. Iemand ervaring met nierfalen.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2490581
Ik heb er ervaring mee. Djinty haar nieren zijn aangetast en Djinty krijgt echt vers vlees! Kan je het alleen maar aanraden, iets (eigenlijk veel  ;)) meer werk maar ik heb er hele goede ervaring mee! Ben in juni 2011 overgestapt op vlees en ben blij dat ik dit heb gedaan. Djinty had het op brokken niet overleefd!
Door RiaMacho
#2490585
Hoi Watje,  vind het haast een scheld naam ;D.  Wat voer jij je hond dan precies. Waar moet ik aan denken.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2490588
Is geen scheldnaam hoor, is de naam van een kitten die vorig jaar is overleden. Maar je mag ook Esther zeggen.
Ik heb van Dorothea, een DA die onwijs veel weet van eten, een dieet gehad waar Djinty het heel goed op doet. Als je niet gewend bent om rauw te voeren zal je wel even schrikken; eendenekken, pens, orgaan vlees, spiervlees, pompoen of bataat en gepureerde groente.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2490590
Ik zou altijd een holistische DA raadplegen  ;) Die kan ook bekijken of er homeopathische medicijnen nodig zijn. Welke medicijnen heeft jouw DA voorgeschreven?
Door charmed
#2490596
RiaMacho schreef: 1 van mijn honden heeft vanmiddag de diagnose nierfalen gekregen van de DA. Nu staat ze op een nierdieet.
Nu zit ik ook op een ander hondenforum en die raden vers vlees aan. Echt vers vlees zie ik voor mij zelf niet zo zitten kvv vind ik niet erg. Wat vinden jullie.  :'(  Ik neem aan dat de meeste van jullie zo misschien niet allemaal vers voeren. Iemand ervaring met nierfalen.
Bandit heeft een speciaal nierdieet, je zou altijd contact op kunnen nemen met Tannetje koning. Tannetje is holistisch dierenarts, ze kan je goed advies geven.
Door RiaMacho
#2490602
Ze heeft ipakitine mee gekregen moet over de brokken. Nu ben ik mij wat aan het inlezen in bep. soorten vers. Ik zit nu bijn Natudog. Dit spreekt mij wel aan. Is dit een goeie voeding. Wordt in bevroren worsten aangeleverd. Want die eende nekkenen  wat al niet meer spreek nog niet tot mijn verbeelding.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2490606
Kan ik mee voorstellen  ;) Had ik ook wat problemen mee...
Ik heb laatst, via een dierenwinkel, het dieet van Djinty laten malen. Dit is in worsten van 500 gram gedaan en ingevroren.
Dat zou je natuurlijk ook kunnen doen met een goed dieet.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2490609
Vergeet ik nog te reageren op de ipakitine. Dat krijgt Djinty ook. Bestel het in Duitsland, is stukken goedkoper!
Bij tierarzt24.de kost 300 gram 25,65.
Door RiaMacho
#2490617
Wanneer  heeft Djinty de diagnose nierfalen gekregen dan. Omdat je in juni 2011 bent overgestapt op vers. En hoe gaat het nu met hem/haar.  Mijn Shakira red het ook niet op brokken het is zo wie zo al een hele moeilijke eter.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2490620
Djinty is een meisje. In juni 2011 ben ik naar een holistische DA gegaan. Vanaf die tijd zit ze op rauw. Ze was vanaf het moment dat ik haar had een hele moeilijke eter. Volgens mij heb ik toen alle soorten brokken geprobeerd. Sinds ze op rauw zit wordt ze al helemaal vrolijk als ze de voerbak ziet en eet ze alles op. Ik zou er toch maar over nadenken om op rauw over te stappen, zeker als Shakira een slechte brokken eter is.
Gebruikersavatar
Door nova
#2490641
RiaMacho schreef: 1 van mijn honden heeft vanmiddag de diagnose nierfalen gekregen van de DA. Nu staat ze op een nierdieet.
Nu zit ik ook op een ander hondenforum en die raden vers vlees aan. Echt vers vlees zie ik voor mij zelf niet zo zitten kvv vind ik niet erg. Wat vinden jullie.  :'(  Ik neem aan dat de meeste van jullie zo misschien niet allemaal vers voeren. Iemand ervaring met nierfalen.
bah,  een diagnose waar je nu niet meteen op staat te wachten.

Hier zul je alleen maar adviezen krijgen op grond van vleesvoeding
Niemand vraagt om te gaan barfen met je hond,  maar op barfplaats  zal het enige brokjesadvies zijn:  ophouden hiermee en vleesvoeding geven. ;) ;) KVV is wel  een heel goed alternatief voor BARF

Als je  de zoekfunctie gebruikt  en ingeeft: nierdieet, dan krijg je vast heel veel bruikbare informatie.
Helaas kun je het nierfalen ook met het nierdieet  geen halt toeroepen  :-\, maar  het zorgt er wel voor dat jouw hond zich prettig voelt, ondanks zijn nierprobleem.

sterkte voor jullie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door