Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2490022
Hardstikke handig!
Alle vitamitjes die de woef nodig heeft, zitten erin! Ga zoiets voor de hond en mezelf aanschaffen, dan kunnen we veel vitamitjes eten, en toch elke dag friet eten..



..of brokjes..  ;)
Door Cindy de Wolf
#2490028
Je was me voor. Ik zat hier ook al allemaal verwensingen uit te kramen.
Ze hebben de klok weer eens horen luiden maar weten de klepel weer eens niet te vinden >:( Ze gebruiken Barf als naam om daarna vrolijk naar het all meat syndroom te wijzen >:( >:( >:(
Door Jantina
#2490037
Toch wordt vers voeren door velen als niet volledig gezien, trouwens. De fokster van Saar maakt zich ook nog steeds grote zorgen, want zij heeft meerdere honden met botafwijkingen e.d. gezien die dat hebben gekregen doordat ze rauw voeren  ::). Ze speent wel af op KVV om vervolgens over te gaan op brok, dus die logica ontbreekt mij volledig (op mijn verzoek heeft de pup die uiteindelijk onze Saar werd, wel KVV door gegeven)
Beetje Off-topic. Maar ik denk dus dat ze hiermee wel een groep mensen gaat bedienen die onzeker zijn of het allemaal wel voldoende is wat ze geven.
Door Sietie
#2490050
owwwww ik ben niet de enigste zie ik...ik  had net gelezen op medpets en werd er gelijk al weer onpasselijk van...Als je BARF voert voer je volgens hun te weinig calcium ::) te weinig vitaminen ::) enz enz.... ja daarom kom ik ook zo vaak met mijn 8 boxers bij de dierenarts omdat ik zo verkeerd voer ::) weer een manier van medpets om hun inkomen op te schroeven nu er steeds meer mensen rauw voeren en steeds minder vaak naar de dierenarts wordt gegaan omdat hondjes gezonder blijven omdat ze rauw voeren? :-X ::)
Door Sietie
#2490062
Jantina schreef: Toch wordt vers voeren door velen als niet volledig gezien, trouwens. De fokster van Saar maakt zich ook nog steeds grote zorgen, want zij heeft meerdere honden met botafwijkingen e.d. gezien die dat hebben gekregen doordat ze rauw voeren  ::). Ze speent wel af op KVV om vervolgens over te gaan op brok, dus die logica ontbreekt mij volledig (op mijn verzoek heeft de pup die uiteindelijk onze Saar werd, wel KVV door gegeven)
Beetje Off-topic. Maar ik denk dus dat ze hiermee wel een groep mensen gaat bedienen die onzeker zijn of het allemaal wel voldoende is wat ze geven.
en hadden ze dat niet gehad als ze brokjes hadden gevoerd ::) Al mijn (zelfgefokte)honden zijn groot geworden op BARF (niet op KVV) en ik kan niet zeggen dat ze slechte heupen hebben :biggrin2:
Door BAC
#2490083
Jantina schreef: Toevallig ken ik de eigenaresse via mijn vorige werk en dat is een..... jawel, Dierenarts!
Zucht idd....Brokken zijn nog steeds heilig, nee daar lopen ze geen tekortten mee op ???
Hoe bedoel je gehersenspoelt.
Door Juul
#2490170
Ze schrijven niet direct onwaarheid, maar ze formuleren het wel op een handige manier zodat het in hun verkoopstraatje past.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2492973
Ze gaan waarschijnlijk uit van het principe waarop roofdieren in de dierentuin gevoerd worden.
Dat is ook gewoon stukken vlees met hun vit-preparaatje erover gewreven.
En dan wekelijke een hele kip of zo, maar verder enkel spier.
Dat moet je mij nu eens uitleggen.  Je geeft zowat 2 koeien per week aan zo'n grote beesten, enkel spier.  Voor de goedkoop zal dat toch niet zijn?
Waarom stellen ze niet gewoon deftig samen?

Onwetendheid zeker? Onzekerheid?  Dat zal ook wel van dezelfde groep mensen afkomen als dit voor honden...
Door Bosliefje
#2496162
Ik kreeg toch meteen een mail van een bezorgde pupkoper, of haar hondje niet ook deze vitaminen moest nemen, anders liep ze tekorten op.....
Door Ulrike
#2511217
pearlsofpassion schreef: Ze gaan waarschijnlijk uit van het principe waarop roofdieren in de dierentuin gevoerd worden.
Dat is ook gewoon stukken vlees met hun vit-preparaatje erover gewreven.
En dan wekelijke een hele kip of zo, maar verder enkel spier.
Dat moet je mij nu eens uitleggen.  Je geeft zowat 2 koeien per week aan zo'n grote beesten, enkel spier.  Voor de goedkoop zal dat toch niet zijn?
Waarom stellen ze niet gewoon deftig samen?

Onwetendheid zeker? Onzekerheid?  Dat zal ook wel van dezelfde groep mensen afkomen als dit voor honden...
Ik weet wel dat ze in Burgers Zoo ooit eendennekken hebben geprobeerd, maar blijkbaar wou geen beest het eten  :-\ (is me verteld door een voormalige verzorger).

Ik ben blij dat ik niet de enige was die zich verbaasde over deze nieuwe categorie bij Medpets  ;D.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2511233
Ulrike schreef: Ik weet wel dat ze in Burgers Zoo ooit eendennekken hebben geprobeerd, maar blijkbaar wou geen beest het eten  :-\ (is me verteld door een voormalige verzorger).

Ik ben blij dat ik niet de enige was die zich verbaasde over deze nieuwe categorie bij Medpets  ;D.
En een hele eend dan wel? Want misschien lusten ze gewoon geen eend... Of moeten ze wennen, net als katten omdat ze het niet gewend zijn te eten.  Honden zijn daarin nogal gemakkelijk...

Want in de meeste dierentuinen krijgen ze wel 1 keer per week een kip of konijn.  Geheel dan.
Als ze dat eten, kunnen ze barfen ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door