Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2488943
Bindi drinkt heel vaak.  ???
Het zijn geen hele plassen die ze dan naar binnen werkt,  maar  ze gaat  heel vaak naar de bak om daar wat likjes te halen. Er is een groot verschil met Diva.

En rede om  wat mee te doen?
Ik merk verder niks aan haar,  ze  blijft in gewicht gelijk, eet alles op wat ik aanbied.
Door Lizzy
#2489100
Doet ze dit altijd al of is dit nieuw?

Wat ik zou doen: kijken hoeveel ze echt drinkt en dit leggen naast de lat "drinkt mijn hond teveel?" waarbij je dan ook de 60% vocht uit de verse/rauwe voeding op moet tellen bij de hoeveelheid water die ze drinkt.
Gebruikersavatar
Door nova
#2489806
Lizzy schreef: Doet ze dit altijd al of is dit nieuw?

Wat ik zou doen: kijken hoeveel ze echt drinkt en dit leggen naast de lat "drinkt mijn hond teveel?" waarbij je dan ook de 60% vocht uit de verse/rauwe voeding op moet tellen bij de hoeveelheid water die ze drinkt.
Ik  weet niet  presies hoelang ze dit doet, maar het is wel iets van de laatste tijd. Voorheen nooit iets van gemerkt

Ik zal eens  zoeken wat een  normale hoeveelheid  vocht is voor een hond van dat gewicht.  Vochthoeveelheid  meten zal moeilijk worden,  Diva drinkt uit dezelfde bak, er wordt gelebberd aan plassen, buiten staat een emmer met water wat voor de honden is, en  dan de drinkbak binnen. Wandel  ik langs een water, dan wordt ook daar regelmatig  de 'dorst' gelest.
Door Lil
#2489925
Ik heb ook eens het probleem gehad dat de da bij benadering wilde weten hoeveel Boris dronk en dat was inderdaad lastig met 4 dieren in huis. Nu mocht ik de hoeveelheid van de katten verwaarlozen volgens de da. Wat ik toen heb gedaan is als ik thuis was geen vrij beschikbaar water laten staan en ze afgepast laten drinken, zodat ik wist hoeveel welke hond dronk. Nu weet ik dat ze standaard drinken na eten, na wandeling en 's avonds maken ze ook nog een rondje langs de bak. Als ik er niet was, dan deed ik een afgepaste hoeveelheid water in de bak en als ik terug kwam, kiepte ik die terug om te kijken hoeveel eruit was. Ok, ik wist dan niet wie het had gedronken, maar door de keren dat ik het wel per hond aanbood kon ik wel ongeveer inschatten wie hoeveel dronk.

Gelukkig bleek toen dat Boris wel vaak drinkt, maar uiteindelijk evenveel als Cayley die maar 2 of 3 keer op een hele dag drinkt. Boris drinkt vaak en weinig en Cayley drinkt weinig en veel.

Misschien kun je zo toch een beetje uitzoeken wie wat binnen krijgt? Het is niet precies, maar je kunt dan wel een beetje schatten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door