Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Shifare
#2489499
Echo weigert met vol overgave en enthousiasme groente te eten. Zowel gepureerd als gestoomd. Of ik het nu door de smuldier heen doe of samen bij het vlees op smaak laat komen. Ze weigerd.

Ik weet niet of ik wel boekmaag wil voeren. En ik weet zo snel niet waar ik aan de inhoud zou moeten komen.

Daarom vraag ik mij af of het een probleem is als ik haar 25% orgaan, 25% spier en 50% bot geef.
En wat ik bijvoorbeeld zou kunnen geven over het eten zodat ze toch niets te kort komt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2489516
hier krijgen ze ook alleen groente als er wat overblijft van de stoom maaltijd/extra , natuurlijk niet gezout/gekruid he ...
rauwe mix eten ze hier niet....
Door Marije Lei
#2489550
Bij Job kun je biologische boekmaag bestellen, ze zijn er hier lijp van ;D
Heb je al geprobeerd een rauw ei door een klein beetje groenten te doen? Of rauwe honing? Als fruit wel geliefd is kun je hier een mixje van maken en dit op een ander moment geven dat het vlees. Dit is meestal wat zoeter en dan krijgen ze toch de nodige vitamines binnen.
Door smulpaap
#2489633
Ik heb dat probleem ook gehad met madame kieskeur , geen groentenmix willen eten . Ik heb de groenten een tijdlang per soort gegeven en zo ging het wel goed .
In het begin een theelepel en dat goed door het spiervlees heen , en ook geen grooentes met een sterkere smaak zoals bv witlof
Met een rauw ei bv idem , alles wat maar op menseneten leek moest ze niet hebben .

Maar nu eet ze inmiddels met veel smaak haar groentenmix en rauwe ei
Door Shifare
#2489669
Eieren vind ze echt heerlijk, die eet ze helemaal leeg :D!
Ik weet niet of Job in de buurt woont maar zoek wel dingen in de buurt.

Fruit vindt ze heerlijk, daar doet ze alles voor. Welke soorten fruit mag ik niet geven en welke wel?
Alle noten mogen behalve macadamia's toch? :)
Door Marije Lei
#2489675
Shifare schreef: Eieren vind ze echt heerlijk, die eet ze helemaal leeg :D!
Ik weet niet of Job in de buurt woont maar zoek wel dingen in de buurt.

Fruit vindt ze heerlijk, daar doet ze alles voor. Welke soorten fruit mag ik niet geven en welke wel?
Alle noten mogen behalve macadamia's toch? :)
Job woont in Appeltern, er gaan regelmatig lijntjes en de boekmaag is bio dus er zit geen rommel in. Hier eten ze appel, kiwi, sinaasappel, mandarijn en banaan. Billy krijgt rozebottels met honing omdat hij een lekkende piem heeft. Leia vindt dat ook heerlijk maar Dib moet het niet. Druiven moet je niet vaak geven, zeker niet als ze bespoten zijn geweest. Voor fruit geldt het zelfde als groenten, wel malen omdat ze het niet goed kunnen verteren en dan nemen ze de vitamines niet op.
Aardbeien, bramen, framboos eten ze hier uit de tuin en meloen vinden ze ook erg lekker :) En inderdaad geen macadamia's. Hier eten ze veel walnoot.
Door Shifare
#2489801
nova schreef: heb je al eens geprobeerd om groentes door wat yoghurt te mengen?
Of door wat vis uit blik?
oew dat kan ik ook wel is proberen :).
Maar de verhouding 50/25/25 kan an sich wel en dat ik er gewoon dagelijks een klein beetje groente bij doe?
Dat was meer een beetje mijn vraag, dat ze niet te kort komt.
Gebruikersavatar
Door nova
#2489809
Shifare schreef: oew dat kan ik ook wel is proberen :).
Maar de verhouding 50/25/25 kan an sich wel en dat ik er gewoon dagelijks een klein beetje groente bij doe?
Dat was meer een beetje mijn vraag, dat ze niet te kort komt.
,

zelf geef ik wat minder  % aan orgaan, en wat meer spiervlees  ;)
En ik moet eerlijk bekennen, ik reken de groentes niet mee in hun menu.
Hier hebben ze ong. een kilo/hond/dag nodig, maar als dat vandaag 900 gr. is en morgen 1100gr. dan  is dat ook zo. Ik  kijk wat dat aangaat  meer naar de hond dan naar de weegschaal. 
Door Lizzy
#2489874
Shifare schreef: oew dat kan ik ook wel is proberen :).
Maar de verhouding 50/25/25 kan an sich wel en dat ik er gewoon dagelijks een klein beetje groente bij doe?
Dat was meer een beetje mijn vraag, dat ze niet te kort komt.
Je voert 50% vleesbot, 25% spiervlees en 25% orgaanvlees? Ik zou proberen iets minder orgaanvlees te voeren en dan 5% groenten. Of 5% diversen zoals een vet visje, rauw eitje, gemalen noten/zaden (geen macademia's!), zeewier, chlorella, spirulina, etc.
Door Shifare
#2490195
Ik geef twee keer per week een rauw ei, die ze met liefde op eet. Ik kan wel fruit en notenmix geven. Hoeveel tijd moet er zitten tussen fruit en vlees? Ik reken zalm al mee bij haar bot. Dat krijgt ze twee keer per week.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2490293
Hier wordt de groentemix alleen gegeten als ik het door rauw ei of door gemalen pens heen meng.

Ik wissel groentemixen af met periodes licht gekookte groente van wat wij overhouden geven. Net hoe het uitkomt qua tijd om zo'n mix te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door